Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Selawat dan Salam ke atas Rasul Junjungan dan untuk keluarga, sahabat dan Ulama yang berjuang menegakkan Islam.
Amma Ba'du
Isu bukan Islam memasuki masjid telah kecoh di dada akhbar negara kita. Perkara yang cuba dihalalkan oleh PAS yang kini bangga dengan taglinenya 'For All'
Maka dengan bangga juga Mahfuz Omar selaku Naib Presiden PAS mempertahankan tindakan Ahli Parlimen DAP Serdang dan juga terbaru Ahli Parlimen PKR Selayang yang telah masuk ke ruang solat.
Dibawa pendapat Majlis Fatwa Kebangsaan dengan harapan rakyat yang bodoh akan mudah ditipu oleh PAS yang sudah sangat terdesak dan tersepit antara kepentingan agama dan kepentingan peribadi.
Maka Mahfuz Omar (klik sini) telah menjawab dengan yakin sekali bahawa perbuatan Adun Bukan Islam itu tidak salah dengan membawa fatwa Kebangsaan.
Mari kita tengok keputusan Fatwa tersebut bagi melihat benar atau tidak dakwaannya yang boleh diakses di sini http://www.e-fatwa.gov.my/ :
Apabila Mahfuz Omar membawa fatwa beliau sengaja buat buat lupa bahawa syarat yang dibenarkan oleh Majlis Fatwa ialah mendapat keizinan pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid.
Dalam kes adun DAP jelas kita lihat syarat kedua iaitu tidak mencemarkan kesucian masjid sudah tidak dipenuhi. Dimana perbuatan membiarkan aurat jelas berlaku di ruang solat umat Islam.
Maka apabila syarat tersebut tidak dipenuhi tentulah orang bukan Islam samada mereka itu pelancong atau ahli politik.
Kesuciaan tidak sekadar luaran, tetapi secara maknawi / rohani juga perlu dikira dalam bab ini. Mungkin pakaiannya bersih tetapi adalah akidahnya bersih seperti kita orang Islam ? Adakah ada pembesar Quraisy yang memasuki masjid untuk berceramah kepada orang Islam di zaman Rasulullah s.a.w ??????
Sebelum ini Sultan Selangor telah bertitah agar masjid dan surau jangan dibiarkan dimasuki elemen politik. Ini titah dan menjadi perintah yang wajib ditaati oleh semua pihak samada Islam atau bukan Islam.
Bukankah apabila perintah Sultan dihina ia juga satu pencemaran kepada agama ? Adakah tindakan yang jelas menderhaka titah Sultan agar rumah Allah tidak dipolitikkan itu boleh dikira sebagai satu perkara yang baik dan tidak bercanggah dengan agama ?
Kekecewaan Sultan Selangor yang murka tindakan masuk rumah Allah oleh Ahli Parlimen DAP itu jelas seperti laporan di sini http://www.utusan.com.my/
Dosa menderhaka kepada titah Sultan lagi besar dari dosa dosa yang lain...Begitu juga membiarkan musuh agama menggunakan rumah Allah untuk mendapat keuntungan politik juga adalah satu PENGKHIANATAN dan PENDERHAKAAN yang teramat jelas !
Lihat berapa banyak insiden mencemarkan rumah Allah telah dibiarkan oleh PAS dan penyokong mereka sendiri menjadi talibarut membiarkan rumah Allah dicemarkan oleh Bukan Islam yang cuba mencari pengaruh politik di tempat ibadat orang Islam.
Insiden yang berlaku jelas menunjukkan kesucian Islam sudah dicabar sedikit demi sedikit oleh kafir harbi DAP yang jelas diketuai oleh Karpal Singh yang anti Islam.
Maka HARAM bagi orang Islam membiarkan musuh agama Islam memasuki ruang masjid meskipun atas dasar apa sekalipun samada untuk menyampaikan sumbangan atau bantuan.
Mahfuz Omar perlu dedahkan apa sebab dia begitu bersungguh-sungguh membela tindakan ahli politik bukan Islam masuk rumah Allah ?
Adakah dia berani menghadapi hukuman Allah di akhirat nanti kerana bersubahat dengan orang bukan Islam demi memperdayakan umat Islam di rumah Allah ?
Adakah tidak ada tempat lain yang boleh dijadikan tempat untuk tujuan membahagikan bantuan oleh ahli politik bukan Islam tersebut ?
Sebelum beredar sila baca juga Fatwa Majlis Kebangsaan tentang perpecahan Orang Melayu Islam di laman JAKIM
Masalah Perpecahan Orang Melayu/ Islam
Tarikh Keputusan:
15 Feb, 2001Tarikh Mula Muzakarah:
15 Feb, 2001Tarikh Akhir Muzakarah:
15 Feb, 2001Oleh:
Mesyuarat KhasKeputusan:
Mesyuarat Khas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia yang bersidang pada 15 Februari 2001 telah membincangkan Masalah Perpecahan Orang Melayu/ Islam. Mesyuarat telah memutuskan bahawa:
- Tiada halangan untuk menggunakan perkataan Islam oleh mana-mana pertubuhan, malahan digalakkan tetapi hendaklah berdisiplin ilmu, iman dan ehsan. Walau bagaimanapun mana-mana orang atau pertubuhan yang menggunakan Islam atau perkataan Islam untuk tujuan mengelirukan masyarakat atau penyelewengan adalah salah dan bercanggah dengan prinsip-prinsip syariat Islam dan boleh diambil tindakan menurut peruntukan undang-undang yang sedia ada.
- Seseorang itu sudah diiktiraf sebagai orang Islam jika menepati rukun Islam. Dari itu adalah salah dan tidak berhak bagi mana-mana pihak menambah apa-apa syarat lain bagi menentukan keislaman seseorang itu. Fahaman bahawa perlu ada tambahan syarat-syarat lain, selain daripada menepati rukun Iman dan rukun Islam seperti pengakuan atau sokongan kepada pihak tertentu sebelum seseorang itu ditentukan keislamannya adalah salah di sisi Islam. Oleh itu sesiapa yang mengamal, mengajar, menyeru atau menyebar dengan apa-apa cara jua pun akan fahaman tersebut adalah melakukan perbuatan yang termasuk dalam perbuatan menyebarkan ajaran salah atau menyeleweng.
- Ketentuan syurga dan neraka adalah hak mutlak Allah SWT. Dari itu, dakwaan bahawa pengakuan dan sokongan kepada orang atau pertubuhan tertentu diperlukan sebelum seseorang Islam layak ke syurga atau ke neraka adalah salah menurut ajaran Islam. Oleh itu, sesiapa yang mengamal, mengajar, menyeru atau menyebar dengan apa-apa cara jua pun akan fahaman tersebut maka perbuatan sedemikian termasuk dalam perbuatan menyebarkan ajaran salah dan menyeleweng.
- 103 reads
17 ulasan:
Assalamualaikum,
Exco Kerajaan Negeri Selangor, YB Xavier Jayakumar (PKR - DUN Sri Andalas) telah mengadakan kerjasama dengan Pusat Kegiatan Gereja Saint Barnabas di Klang pada 28 November 2010 untuk memberi pendidikan percuma kepada 60 anak pekerja Myanmar.
BUKTINYA DISINI:-
http://xavierjayakumar.blogspot.com/2009/11/60-anak-pekerja-myanmar-dapat.html
Sefaham saya, pekerja Myanmar yang ada di negara ialah pelarian Ronghinya yang beragama Sslam. Mereka bebas bergerak oleh Kerajaan kerana diberi status pelarian UNHCR. Adakah ini bermakna proses kristianisasi telah bermula dengan mensasarkan golongan imigran beragama Islam ???? Seperti biasa PAS Selangor hanya berdiam diri dalam hal ini !
FAKEH KHALIFAH SAKA
memang sah panglima yang kaki putar belit. Dia duduk risau orang kafir tak bertudung tetapi orang bukan islam dedah aurat tak risau.
Ada hikmah
disebalik pertikaian
Islam Umno dilihat
semakin sempit tafsirannya.
Dari BULATAN yang besar mengembang
menjadi TITIK kecil yang padat.
Tiada ruang untuk diisi .
Wahai MCA,Gerakan
dan Non Muslim lain
serta Melayu Islam semua
jangan bagi sokongan
kepada UMNO dan Perkasa
kerana mereka ini semakin lesu
dan buntu
sedangkan Islam itu lapang
dan terbuka
Mendahului Zaman .
(Kenapa persoalkan aurat non muslim sedangkan aurat muslimah tidak dihiraukan)
(Umno ni yang perlu dibuka mereka tutup
yang perlu ditutup dia buka)
(Umno sudah ketinggalan zaman(ruang dan waktu) ibarat
satu lembaga tua yang sudah nyanyuk)
nampaknya hujah Panglima gagal dijawab oleh balaci munafiq PAS yang kehabisan modal dalam hal ini.
Mereka juga guna gambar gambar orang bukan Islam masuk masjid walhal jelas sekali bukan islam dibenar masuk masjid jika penuhi syarat yang ditetapkan.
Masalahnya ahli politik DAP PKR tidak sama dengan pelancong yang ingin meninjau keindahan masjid.
Ahli politik ingin gunakan masjid untuk keuntungan politik dan pelancong pergi ke masjid untuk menikmati keindahan yang ada di dalamnya.
Sila bezakan antara kehadiran ahli politik dan pelancong di masjid ! baru anda akan sedar tipu daya munafiq PAS yang ingin perdaya umat Islam isu masuk masjid ini.
1. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid termasuk masjid al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dari mazhab Hanafi. Antara hujah mereka ialah, Nabi S.A.W. pernah membiarkan perwakilan daripada bani Thaqif (ثقيف) memasuki masjid baginda, sedangkan mereka itu orang-orang yang bukan Islam. Ulama dari golongan yang pertama ini memahami firman Allah S.W.T.:
يا أيها الذين آمنوا إنما المشركون نجس فلا يقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا
Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman sesungguhnya orang-orang musyrik itu najis, maka janganlah mereka menghampiri masjid al-Haram sesudah tahun ini...” (al-Taubah: 28)
Ayat ini difahami oleh ulama golongan pertama ini sebagai larangan daripada masuknya orang-orang musyrik dan menguasai masjid al-Haram, bertakabbur dan bertawaf di dalamnya dalam keadaan berbogel sepertimana kebiasaan mereka ketika jahiliyyah.
2. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid dengan keizinan orang-orang muslim melainkan masjid al-Haram dan semua masjid yang berada di tanah al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dalam mazhab al-Syafie (Sila lihat Raudhah al-Tolibin 1/296). Ia juga merupakan salah satu riwayat daripada Imam Ahmad, dan sebahagian ulama mazhab Hambali menyatakan inilah pandangan mazhab Hambali.
Said ibn Musayyin berkata:
قد كان أبو سفيان يدخل مسجد المدينة وهو على شركه، وقدم عمير بن وهب فدخل المسجد والنبي صلى الله عليه وسلم فيه ليفتك به فرزقه الله الإسلام
Maksudnya: “Abu Sufyan pernah memasuki masjid al-Madinah ketika ia masih seorang musyrik, demikian juga ‘Umair bin Wahb pernah memasuki masjid untuk membunuh Nabi S.A.W. yang berada di dalamnya, kemudian Allah menghidayahkan dia dengan Islam. (Sila lihat al-Mughniy oleh Ibn Qudamah)
3. Tidak boleh (haram) orang-orang yang bukan Islam memasuki masjid. Ini merupakan salah satu pandangan Imam Ahmad di dalam salah satu riwayat daripadanya. Antara hujah golongan ini ialah, mereka berpendapat jika orang yang berhadath, berjunub dan wanita yang haid dilarang dari menetap di dalam masjid, maka orang-orang musyrik yang sememangnya berhadath itu lebih utama untuk dilarang.
4. Orang yang bukan islam tidak boleh memasuki masjid melainkan jika ada keperluan. Ini adalah pandangan ulama-ulama mazhab Malik.
wallahu a'lam. bs
1. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid termasuk masjid al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dari mazhab Hanafi. Antara hujah mereka ialah, Nabi S.A.W. pernah membiarkan perwakilan daripada bani Thaqif (ثقيف) memasuki masjid baginda, sedangkan mereka itu orang-orang yang bukan Islam. Ulama dari golongan yang pertama ini memahami firman Allah S.W.T.:
يا أيها الذين آمنوا إنما المشركون نجس فلا يقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا
Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman sesungguhnya orang-orang musyrik itu najis, maka janganlah mereka menghampiri masjid al-Haram sesudah tahun ini...” (al-Taubah: 28)
Ayat ini difahami oleh ulama golongan pertama ini sebagai larangan daripada masuknya orang-orang musyrik dan menguasai masjid al-Haram, bertakabbur dan bertawaf di dalamnya dalam keadaan berbogel sepertimana kebiasaan mereka ketika jahiliyyah.
2. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid dengan keizinan orang-orang muslim melainkan masjid al-Haram dan semua masjid yang berada di tanah al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dalam mazhab al-Syafie (Sila lihat Raudhah al-Tolibin 1/296). Ia juga merupakan salah satu riwayat daripada Imam Ahmad, dan sebahagian ulama mazhab Hambali menyatakan inilah pandangan mazhab Hambali.
Said ibn Musayyin berkata:
قد كان أبو سفيان يدخل مسجد المدينة وهو على شركه، وقدم عمير بن وهب فدخل المسجد والنبي صلى الله عليه وسلم فيه ليفتك به فرزقه الله الإسلام
Maksudnya: “Abu Sufyan pernah memasuki masjid al-Madinah ketika ia masih seorang musyrik, demikian juga ‘Umair bin Wahb pernah memasuki masjid untuk membunuh Nabi S.A.W. yang berada di dalamnya, kemudian Allah menghidayahkan dia dengan Islam. (Sila lihat al-Mughniy oleh Ibn Qudamah)
3. Tidak boleh (haram) orang-orang yang bukan Islam memasuki masjid. Ini merupakan salah satu pandangan Imam Ahmad di dalam salah satu riwayat daripadanya. Antara hujah golongan ini ialah, mereka berpendapat jika orang yang berhadath, berjunub dan wanita yang haid dilarang dari menetap di dalam masjid, maka orang-orang musyrik yang sememangnya berhadath itu lebih utama untuk dilarang.
4. Orang yang bukan islam tidak boleh memasuki masjid melainkan jika ada keperluan. Ini adalah pandangan ulama-ulama mazhab Malik.
wallahu a'lam. bs
1. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid termasuk masjid al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dari mazhab Hanafi. Antara hujah mereka ialah, Nabi S.A.W. pernah membiarkan perwakilan daripada bani Thaqif (ثقيف) memasuki masjid baginda, sedangkan mereka itu orang-orang yang bukan Islam. Ulama dari golongan yang pertama ini memahami firman Allah S.W.T.:
يا أيها الذين آمنوا إنما المشركون نجس فلا يقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا
Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman sesungguhnya orang-orang musyrik itu najis, maka janganlah mereka menghampiri masjid al-Haram sesudah tahun ini...” (al-Taubah: 28)
Ayat ini difahami oleh ulama golongan pertama ini sebagai larangan daripada masuknya orang-orang musyrik dan menguasai masjid al-Haram, bertakabbur dan bertawaf di dalamnya dalam keadaan berbogel sepertimana kebiasaan mereka ketika jahiliyyah.
2. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid dengan keizinan orang-orang muslim melainkan masjid al-Haram dan semua masjid yang berada di tanah al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dalam mazhab al-Syafie (Sila lihat Raudhah al-Tolibin 1/296). Ia juga merupakan salah satu riwayat daripada Imam Ahmad, dan sebahagian ulama mazhab Hambali menyatakan inilah pandangan mazhab Hambali.
Said ibn Musayyin berkata:
قد كان أبو سفيان يدخل مسجد المدينة وهو على شركه، وقدم عمير بن وهب فدخل المسجد والنبي صلى الله عليه وسلم فيه ليفتك به فرزقه الله الإسلام
Maksudnya: “Abu Sufyan pernah memasuki masjid al-Madinah ketika ia masih seorang musyrik, demikian juga ‘Umair bin Wahb pernah memasuki masjid untuk membunuh Nabi S.A.W. yang berada di dalamnya, kemudian Allah menghidayahkan dia dengan Islam. (Sila lihat al-Mughniy oleh Ibn Qudamah)
3. Tidak boleh (haram) orang-orang yang bukan Islam memasuki masjid. Ini merupakan salah satu pandangan Imam Ahmad di dalam salah satu riwayat daripadanya. Antara hujah golongan ini ialah, mereka berpendapat jika orang yang berhadath, berjunub dan wanita yang haid dilarang dari menetap di dalam masjid, maka orang-orang musyrik yang sememangnya berhadath itu lebih utama untuk dilarang.
4. Orang yang bukan islam tidak boleh memasuki masjid melainkan jika ada keperluan. Ini adalah pandangan ulama-ulama mazhab Malik.
wallahu a'lam. bs
1. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid termasuk masjid al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dari mazhab Hanafi. Antara hujah mereka ialah, Nabi S.A.W. pernah membiarkan perwakilan daripada bani Thaqif (ثقيف) memasuki masjid baginda, sedangkan mereka itu orang-orang yang bukan Islam. Ulama dari golongan yang pertama ini memahami firman Allah S.W.T.:
يا أيها الذين آمنوا إنما المشركون نجس فلا يقربوا المسجد الحرام بعد عامهم هذا
Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman sesungguhnya orang-orang musyrik itu najis, maka janganlah mereka menghampiri masjid al-Haram sesudah tahun ini...” (al-Taubah: 28)
Ayat ini difahami oleh ulama golongan pertama ini sebagai larangan daripada masuknya orang-orang musyrik dan menguasai masjid al-Haram, bertakabbur dan bertawaf di dalamnya dalam keadaan berbogel sepertimana kebiasaan mereka ketika jahiliyyah.
2. Harus orang-orang yang bukan muslim memasuki masjid dengan keizinan orang-orang muslim melainkan masjid al-Haram dan semua masjid yang berada di tanah al-Haram. Ini adalah pandangan para ulama dalam mazhab al-Syafie (Sila lihat Raudhah al-Tolibin 1/296). Ia juga merupakan salah satu riwayat daripada Imam Ahmad, dan sebahagian ulama mazhab Hambali menyatakan inilah pandangan mazhab Hambali.
Said ibn Musayyin berkata:
قد كان أبو سفيان يدخل مسجد المدينة وهو على شركه، وقدم عمير بن وهب فدخل المسجد والنبي صلى الله عليه وسلم فيه ليفتك به فرزقه الله الإسلام
Maksudnya: “Abu Sufyan pernah memasuki masjid al-Madinah ketika ia masih seorang musyrik, demikian juga ‘Umair bin Wahb pernah memasuki masjid untuk membunuh Nabi S.A.W. yang berada di dalamnya, kemudian Allah menghidayahkan dia dengan Islam. (Sila lihat al-Mughniy oleh Ibn Qudamah)
3. Tidak boleh (haram) orang-orang yang bukan Islam memasuki masjid. Ini merupakan salah satu pandangan Imam Ahmad di dalam salah satu riwayat daripadanya. Antara hujah golongan ini ialah, mereka berpendapat jika orang yang berhadath, berjunub dan wanita yang haid dilarang dari menetap di dalam masjid, maka orang-orang musyrik yang sememangnya berhadath itu lebih utama untuk dilarang.
4. Orang yang bukan islam tidak boleh memasuki masjid melainkan jika ada keperluan. Ini adalah pandangan ulama-ulama mazhab Malik.
wallahu a'lam. bs
SALAM PANGLIMA,PUAK2 PAS SKANG MENGGUNAKAN MODAL ROSMAH MENGAJI DAN BERADA DIDALAM MASJID TANPA MENUTUP AURAT??MINTA PENDAPAT DAN HUJAH ANDA??
TQ
ketaatan pada pemerintah hanya apabila ia bersesuaian dgn islam, kerana tiada ketaatan pada makhluk dlm bermaksiat kpd Allah...
salam,
apa komen tuan panglima dalam hal berikut:
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2010/08/antara-teo-nie-ching-rosmah-mansor-dan.html
mula2 nk defend org kita jugak tapi lepas jumpa artikel ni saya rasa kita kena berbalik kepada kebenaran mutlak.
mana lebih teruk orang bukan islam masuk masjid tak tudung kepala dengan orang yang mengaku islam masuk masjid tudung jambul didepan.
utk sudirumusibarat...
satu je soalan..bab bertudung ni jgn nk salahkan UMNO. yg PAS klau betullah nk tegakkan Islam knp tak berdakwah je tak payah berpolitik pun. ko jawap le soalan Panglima Cyber tu....jgn tuding jari je.berapa ramai dh PAS berjaya islamkan bangsa lain? hampeh asyik dok berpolitik dan pecah belahkan umat je....tak payahlah nk jatuhkan UMNO ke Pas ke...apa kata ko pujuk je kedua-duanya bersatu utk kuatkan islam dan bangsa melayu? ko tanya Tok Guru sasau ko tu dulu yg tak habis dgn dendam kesumat dia.....
bodoh betul lah saudara megat dan saudara sudirumusibarat punya pendapat....langsung lari tajuk....post saudara panglima itu adalah menutup aurat didalam rumah allah...itu tajuk nya...yang melalut sampai keluar tu buat apa...nampak sangat nak putar belit fakta....yang diluar tu atas niat sendiri .sendiri buat sendiri berdosa......kalau dah tak makan teguran lisan kita niat dalam hati ajalah.....kenapa pihak PAS tak nak buat KEMPEN WAJIB TUDUNG ...sekurang kurangnya dinegeri pemerintahan pembangkang...cakap je lebih....buat tarakkkkk....saya membantah keras non muslim dengan tak bertudung..baju ketat masuk ruang utama masjid dan surau.....oleh kerana ada segelintir manusia yang macam saudara megat &saudara sudirumusibarat ni bertambah lah besar kepala mereka mereka yang berkenaan tu....sepatutnya politik diasingkan dari agama.....................5zal...
salam,
bagi teman yg tak pandai dgn mendalam hukum hakam,tapi dpd pandangan teman,kalau depa tu kafir tetap kafir pulak tu sikafir tu mungkin tak bersuci untuk hadas kecil atau besar pulak tu dok kat saf dah tentu dah najis....tu belum bab tutup aurat...tak de adab punya orang kapir....tapi bagi puak Pas teman dah tau dulu dah jawapan nya sebelum fatwa nik ajis keluar...apa depa buat semuanya halal...org kapir nak mendalami islam...bagi org kapir itu mdan ini jawapan dpd org2 kuat mereka terutamannya jawapan dangkal dpd mr mahpos mereka tu....hamPAS jawapanya.....entolah pikirlah sendiri
assalamualaikum....
saudara panglima, sy hairan laa... mengapa istilah kafir harbi dikenakan ke atas YB serdang itu??apakah die menentang islam secara terang-trangan?? sy rase elok lah pang5 wat research semula termasuklah cek buku teks sek menengah...jika ini gagal ditafsirkan pang 5...pang 5 dulu tuang klas agamakah waktu spm??
pang 5 x jumpe ye gmbr ds rosmah x tutup aurat?? ni saye bg link kat bwh tgk puas2 ye...x pyh jauh2..dlm blog pang 5 nie pn btol ke ds rosmah nie tutup aurat??? kalau ikot "islam hadhari" btol la kot...tp kalau ikut ajrn islam sebenar.. pang 5 pikir sendiri k...sy rase pang 5 taw kan tp sj wat2 buta....
pang 5 nk jelasakn psl aurat dlm masjid ye? mengikut link blog dibawah nie menunjukkan yg ds rosmah "menutup" aurat lah ye dlm surau...yg YB serdang tu x tutup aurat mmg btol la sbb die bkn Islam... ini kalau org Islam sndri pn x tutup aurat, same la perbuatan mencemar masjid seperti di ckp oleh pang 5.... tol x ckp saye?
atau apakah org UMNO terlepas drpd hukum nie?
Pang 5 ckp dosa menderhaka sultan lg besar dr segala-galanye?? wow!
fatwa baru nie....bley bgtaw cket panglima refer mane??
samalah dengan pemimpin pas pergi masuk gereja...saye rase x jadi mslh org bkn islam masuk gereja...asalkan mereka jgn melakukan perkara atau ritual agama tersebut...geng2 pas tue masuk surau diorang ade ke wat mende2 syirik????
saya bkn ape...saye takut dengan disebabkan perkara begini... org bkn islam smkin tkut nk dekati islam....
sy harap saudara dpr pikir2 smula ok...
~~peace~~
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2010/08/antara-teo-nie-ching-rosmah-mansor-dan.html
cuba tengok hillary clinton masuk masjid di masjid sultan hasan di cairo..
persamaan=
-kafir,perempuan,ahli politik(mpunyai kepentingan peribadi & politik),bukan nk belajar islam.
perbezaan=
- hillaru clinton berpakaian sopan(siap memakai tudung walaupun xsempurna)
- adun dap dressup macam hampeh!
cryptome.org
Catat Ulasan