Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

04 Jun 2011

PAS Mendapat Timbalan Presiden Baru : Mat Sabu Al-Khalwati Yang Pernah Gelar Anwar Al Juburi !!!






    1. Mat Sabu adalah Timbalan Presiden PAS yang sudah disahkan pagi tadi. Manakala Husam, Mahfuz dan Salahuddin menjadi Naib Presiden PAS yang baru dalam keputusan yang sangat panjang prosesnya bermula petang semalam hingga 10 pagi.
    2. Khabarnya Anwar tidak menghantar sms ucap tahniah kepada Mat Sabu sedangkan yang lain dapat. Blogger Gelombang Rakyat menulis hal ini di blog beliau di sini http://gelombang-rakyat.blogspot.com/ 
    3. Gosip Mat Sabu dengan ajaran Syiah boleh dibaca di sini : http://sahabatmantap.wordpress.com/ 
    4. Menurut KITAGEMPUR - Mat Sabu pesaing Anwar semasa mengurat Azizah dan tidak pelik jika Anwar sangat 'berbulu' dengan Mat Sabu dan kecewa mengetahui kemenangan beliau pagi tadi. Kisah permusuhan mereka berdua klik  http://www.kitagempur.com/ 
    5. Ketika Tranungkite di http://www.tranungkite.net/ menulis artikel mengatakan UMNO terkedu dengan kemenangan Mat Sabu, mereka seolah-olah merasakan tindakan UMNO menyokong bekas Timbalan iaitu Nasaruddin Mat Isa, adalah taktik untuk menjinakkan  PAS dengan UMNO. Sebenarnya PAS yang perlu terkedu dengan keputusan itu.
    6. UMNO memang ingin menghalang Anwarisme meresap ke dalam PAS yang mengakibatkan PAS hari ini jauh benar perjuangan hingga membelakangkan agama. Tambahan pula dengan kewujudanpuak pro Anwar yang digelar Erdogan !
    7. Dengan kemenangan Mat Sabu sudah tentu Anwar makin buntu untuk menjalinkan atau mengendalikan kerjasama dengan PAS. Atas faktor  gelaran keramat Al Juburi oleh Mat Sabu dan persengkataan sejak zaman berzaman antara mereka berdua, sudah tentu Anwar akan kerugian.
    8. Boleh dirujuk juga laman Malaysia Today satu ketika dulu pernah menyerang Mat Sabu dengan 'peluru' Syiah dan kes khalwatnya dengan isteri orang. Anda boleh baca kembali tulisan tersebut di sini http://dir.groups.yahoo.com/ 
    9. Bagi Panglima - PAS bukan semakin kuat sebenarnya selepas kemenangan Mat Sabu ini, tetapi akan semakin jauh dari 'hati' rakyat. Percaturan perwakilan untuk menyekat kerajaan perpaduan UMNO-PAS dengan memenangkan Mat Sabu, adalah silap sama sekali.
    10. Kenapa ? kerana sejarah menunjukkan jika Mat Sabu pernah 'terkantoi' dengan isteri orang di dalam bilik hotel maka adakah dia juga tidak akan 'terkantoi' lagi kali ini dengan wang, kuasa dan wanita yang mungkin telah atau bakal disogok oleh pihak yang mahu mengawal Parti Islam Semalaysia ??? 
    11. Dan adakah PAS akan terus membina hubungan dengan Anwar dalam Pakatan jika Mat Sabu menjadi Timbalan ?

    Wallahu A'lam. Celiklah mata bukalah hati.

    Tiada ulasan:

    Cari Blog Ini

    Translate