Pengikut Blog Panglima

31 Mei 2011

Senarai AJK Pilihan Nik Aziz Sudah Terbongkar & Setiausaha Agung PAS 'Berbulu' Dengan Mat Sabu ???


Isu Kenaikan Tarif Eletrik Yang TIDAK- TIDAK - TIDAK Membebankan Kita Semua !!!



Selepas kecoh mengenai harga bahan bakar ron 97 yang dinaikkan, kini kecoh pula mengenai harga baru tariff eletrik yang bakal naik berkuatkuasa esok. Pembangkang mula mempolitikkan isu ini kononnya bakal membebankan rakyat. Mereka menuduh kerajaan tidak menjaga kebajikan rakyat bila menaikkan harga eletrik.

Tetapi tidakkah rakyat sedar bahawa kenaikan hanya melibatkan bil bulanan yang melebihi RM77 sebulan sedangkan kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan rendah dan sederhana, bil bulanan mereka tidak melebihi RM77 sebulan.

Ini jelas menunjukkan kerajaan sentiasa menjaga rakyat malah penggunaan di bawah RM20 sebulan adalah percuma. Dengan memberi kelonggaran ini, kerajaan terpaksa menanggung kos RM122 juta setahun. Kenaikan yang diumumkan kerajaan ini tidak membabitkan 4.4 juta daripada 5.94 pengguna domestik.

Pengguna yang di bawah penggunaan 300kWj, langsung tidak terlibat dengan kenaikan ini. Jadi mengapa harus melenting tidak tentu fasal. Semaklah bil eletrik bulanan anda. Jangan terlalu mudah mempercayai kata-kata pembangkang yang memang suka melihat Negara kita ini sentiasa ‘panas’ dan bergolak.

Rakyat harus sedar, kerajaan sentiasa mendahulukan rakyat walaupun terpaksa menanggung pelbagai kos subsidi demi keselesaan rakyat. Contohnya subsidi gula, kita hanya membayar RM2.30 sedangkan harga sebenar berjumlah RM2.40. Kerajaan terpaksa menanggung kos subsidi sebanyak RM789 juta untuk gula.

Minyak masak pula kita hanya membayar RM2.50 sedangkan harga sebenar RM3.50. Subsidi yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan adalah RM813 juta. Ini belum lagi membabitkan subsidi lain-lain.

Kita harus bersyukur kerana Malaysia adalah satu-satunya Negara yang mempunyai subsidi. Sekiranya kita ke Negara lain, kita terpaksa menanggung harga sebenar dan ini sudah pastinya menyusahkan kita.

Ambil contoh Singapura. Mengapa rakyat Singapura suka membeli belah di Johor Bahru? Ini adalah kerana mereka boleh membeli dengan harga yang jauh lebih murah.

Kesimpulannya, jangan terlalu manja dengan subsidi dan jangan hanya pandai menuding jari tanpa mengetahui dan memahami duduk perkara sebenar. Pembangkang hanya tahu menabur fitnah bagi mengelirukan rakyat sekaligus menimbulkan rasa benci rakyat terhadap kerajaan.

Kerajaan telah melakukan yang terbaik untuk kita. Mengapa kita sering bertanya apa yang telah kerajaan lakukan untuk kita tetapi pernahkah kita bertanya kepada diri sendiri, apa yang telah kita lakukan untuk kerajaan dan Negara?

sumber : UMNO Online

Pertama Kali Tengok Video Azizah Dan Shamsidar - Dah Tengok ?



Komen tinggalkan dalam kotak di bawah...


ada satu lagi video yang pertama kali juga Panglima tengok : http://www.youtube.com/ 

30 Mei 2011

Gempar : Tuan Ibrahim Tuan Man Dihina Pemimpin Muda Srikandi PKR Depan Mat Sabu Angkara Anwar ???


Jika anda mahu tag sila klik link FB di sini http://www.facebook.com/ 

Imej di atas adalah bukti pemimpin muda Srikandi PKR ini tidak dapat menerima sedikit kritikan kepada dirinya walhal dengan 'bergaya' mengutuk PM dalam ceramahnya di bawah.

Sepatutnya jika kita mengkritik maka kita kena menerima kritikan orang kepada diri kita. baru adil namanya.

Lagi menarik jika tuan puan menonton dengan teliti, calon Timbalan Presiden PAS Al Fadhil Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man tidak digelar gelaran Ustaz (lihat durasi minit 5 : 48 ) manakala 
Mat Sabu Al Khalwati ( ditangkap bilik 212 Hotel Perdana kes khalwat beliau dgn Normah )  yang pernah gelar Anwar dengan Al Juburi ... digelar 'abang'.

Bagi Panglima dalam insiden tersebut nampak Mat Sabu 'lebih dihormati' dari Al Fadhil Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man... 

Atau boleh jadi ia satu petanda bahawa beliau ingin merendah dan menghina calon Timbalan Presiden Tuan Ibrahim yang sudah sah akan berlawan dengan Mat Sabu jawatan yang sama tidak lama lagi ?

Kita biarkan anda menjawabnya kerana anda lebih arif dan bijaksana dari Panglima... :)

Ini teguran saya kepada beliau yang menyebabkan Panglima telah 'diusir' dari FB  miliknya :

Sebentar tadi saya tegur rakan kita bakal YB Siti Aishah Shaik Ismail : sedikit teguran semasa menonton ceramah bakal YB Siti Aishah saya perasan minit 5:48 saudari bakal YB menyebut : Tuan Ibrahim Tuan Man tanpa menyebut panggilan Ustaz seperti kita gelar Ustaz Ahmad Awang dll. Ttp semasa sebut Mat Sabu bakal YB Siti sebut : abang... Kenapa ye? harap terima teguran ini ye.


maaf : tulisan ini dibuat tergesa-gesa kerana kesuntukan masa dan akan diedit lebih panjang selepas ini...


Gempar : Video Berpuluh Ribu Pemuda PAS Berhimpun Mahu Umat Islam Bersatu !!!


Namun sayang hingga kini PAS masih lagi gagal bersatu dengan UMNO.

Yang bersatu sekarang parti kafir harbi DAP dengan PKR yang liberalkan agama diapit oleh PAS.

Jika benar pemuda PAS ingin penyatuan maka mereka mesti menjadi barisan hadapan mendesak agar pemimpin mereka bersatu sesama Melayu Islam.

Bukan dengan parti yang kuat chauvanist lagi kuat rasis.

atau boleh jadi mereka menyanyi tetapi  mereka menyanyi tidak faham lagu maka mereka tidak akan mengikut maksud dan erti dalam senikata lagu !

Boleh jadi lagu yang dinyanyikan tidak membekas ke dalam jiwa lalu mereka tidak mampu mengotakannya.

Atau mereka mendengar nyanyian tetapi tidak memahami dalam konteks perpaduan seluruh umat Islam akibat terlalu tebal kebencian kepada UMNO...

Moralnya : orang munafiq sifatnya lain di mulut lain di hati manakala 

orang beriman : benar di mulut dan benar juga di hati.



29 Mei 2011

Gambar No Jersi Perdana Menteri dan Menteri Belia & Sukan Yang Dipakai Semalam



PM bukan main-main minat MU, sangat minat sampai ada jersi dengan nama dan no tersendiri. 

Meskipun MU kalah 3-1 dengan Barcelona semalam tetapi PM tetap rasional dan berlapang dada menerimanya.

PM turut menulis di twitter beliau (http://twitter.com/#!/NajibRazak ) 6 jam yang lalu dari saat artikel ini ditulis  (lebih kurang jam 2 PM ) reaksi beliau atas kekalahan pasukan pilihannya Manchester United :  

" MU lost to a better team . I have no regrets. It was a great match but MU need World Class players. "


Moralnya : Orang yang rasional tetap menerima samada menang atau kalah tetapi orang tidak rasional dan sering meminggirkan akal lebih suka mengikut hawa nafsu dan perasaan dan juga suka menyalahkan orang.




Gambar : Armand PJU  dari FB beliau http://www.facebook.com/armandpju






TV ALHIJRAH MULA BERSIARAN 1 JUN 2011 DI ASTRO SALURAN 114


Bermula 1 Jun 2011 ini, stesen TV berkonsepkan Islam, TV AlHijrah akan turut disiarkan menerusi saluran 114 Astro.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, langkah itu bertujuan membolehkan lebih ramai penonton menikmati siaran stesen TV berkenaan yang sebelum ini hanya dipancarkan secara terrestrial.

Video Seks ( 15 minit ) Lakonan Anwar Tersebar Lagi ? Lihat Video Ini !!!



Harap kita dapat salin video dan sebarkan hasil kerja Panglima Harimau ini.


Rasanya ini satu hasil kerja yang wajar disebarkan dan dipuji kerana menggabungkan berpuluh klip video di dalam menelanjangkan siapakah Anwar Ibrahim yang sebenar...

Ayuh kita halang negara kita dari musnah dengan bahan 'secret weapon' ini demi memastikan penipuan tidak akan berlaku lagi yang boleh menghancurkan masa depan anak cucu kita.





Hadiah Rolls-Royce oleh Presiden KITA Zaid Ibrahim Siapa Dapat Jumpa Pelakon Video Seks Anwar !!!


Kereta dimaksudkan jenama seperti di bawah :



Berita tawaran tersebut sila lihat di sini : http://www.anwaraidc.com/?p=11939


Tawaran hadiah oleh Presiden parti yang bernama KITA ( nama asal ialah AKIM ) tidak lebih dari sindiran kepada Anwar agar terus mengaku dirinya ialah pelakon dalam video seks tersebut. Semua sudah sedar siapakah yang telah kantoi lalu terakam dalam video seks bersama China-Doll yang lagi cantik dari Wan Azizah.

Jika anda masih ragu-ragu lagi samada benar atau tidak Anwar ialah pelaku ( selepas tidak mahu menerima sumpah laknat Datuk Shazryl Eskya ) sila tengok video oleh Rio ( Blogger 1Peluru ) di bawah yang khabarnya sangat mengagumkan ramai pihak sehingga telah diciplak oleh individu tertentu. 

Harapnya perbuatan tersebut jangan berulang lagi kerana bukan perkara bermoral jika hasil kerja mereka disalin dan dilabelkan milik kita atau portal kita. Jangan 'lembu punya susu sapi dapat nama' 






Mantan Ketua Pemuda PAS Perak Azli Dibidas Kembali Oleh Mufti Tan Sri Harussani


artikel berkenan siap dengan video telah ditulis di sini 


Kenyataan Tan Sri Harussani disiarkan Utusan Malaysia hari ini di link ini



Tambahan : lagi pedas penuh cili sila klik link ke blog Taiping Mali di sini 



Video Jaringan Gol Barcelona vs Manchester United Sebentar Tadi (Arabic Version)




Tahniah kepada pemenang dan takziah kepada yang tidak berjaya !


Piala Liga-Liga : Barcelona 3 Manchester United 1



PENYERANG Barcelona, Lionel Messi (tengah), berjaya melepasi pemain Manchester United, Michael Carrick (kiri) dan Nemanja Vidic, dalam kejuaraan Liga Juara-Juara Eropah, sebentar tadi. Barcelona menang 3-1. - Foto AP

Berita Harian

28 Mei 2011

Video 'Hantu Arab' - Jom Layan !



Realitinya : hidup hanya sekali. Bukan dua atau tiga. Maka hidup yang ada perlu disentiasakan diikat dengan ibadat kepada Allah samada ibadat khusus atau umum. Hati sentiasa perlu diingatkan kehebatan Allah dan kasih sayang Rasulullah saw. Mari kita bersama mengingatkan sesama kita demi Alif Ba Ta...

Kemaskini : Gambar-Gambar Menarik Di Program Himpunan Sejuta Belia Di Putrajaya Petang Tadi !!!

caption


Pertunjukan Wau / Layang-layang di Putrajaya sempena Himpunan Sejuta Belia 








Paint-ball turut diadakan dengan satu pasukan 135 orang.... dahsyat betul tengok aksi diorang..



untuk keterangan lanjut klik http://www.haribelianegara.org.my/ 

dan facebook di sini http://www.facebook.com/pages/ 

Syabas : Proton Sumbang Kereta Inspira Kepada Polis Diraja Malaysia !!!



Kenapa PM Tak Kisah Pakatan Enggan Bubar DUN Serentak ??? Ini Jawapan Panglima


Najib: BN tak risau jika PR panggil PRU DUN berasingan


May 27, 2011
Perdana Menteri berkata BN tidak boleh mempengaruhi keputusan negeri-negeri yang ditadbir PR termasuk tidak membubarkan DUN masing-masing apabila kerajaan memutuskan untuk mengadakan pilihan raya umum.
KUALA LUMPUR, 27 Mei — Barisan Nasional (BN) tidak risau untuk menghadapi pilihan raya umum berasingan jika negeri-negeri di bawah kerajaan Pakatan Rakyat (PR) enggan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkan pilihan raya ke-13 diadakan secara serentak.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, BN tidak boleh mempengaruhi keputusan negeri-negeri yang ditadbir PR termasuk tidak membubarkan DUN masing-masing apabila kerajaan memutuskan untuk mengadakan pilihan raya umum.
“Kita tak boleh tentukan apa dia akan buat, kita cuma boleh tentukan apa yang kita boleh buat,” kata beliau dipetik Bernama Online.
“Saya akan bagi pandangan yang berat pada apa saya boleh buat,” kata Najib selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di sini.

27 Mei 2011

Pertama Kali Tengok PM Berbaju Rasmi Sukan Malaysia Dengan Kucing Beliau !!!

Sebelum ini PM telah datang ke konti Hot FM. Sebelum ini PM juga telah bersama peminat menonton perlawanan bola. Sebelum ini juga PM turut bersama mangsa runtuhan tanah di Hulu Langat. Pendek kata sebelum ini berbagai cara mendekati rakyat telah dibuat oleh Perdana Menteri kita yang memegang teguh gagasan terbaiknya 1Malaysia.

Terbaru gambar PM bersama kucing kesayangan beliau telah dirakam dan dimuatnaik ke FB peribadi PM. Gambar ini telah disiarkan di Facebook beliau 7 jam yang lepas. Menariknya gambar ini juga telah ditandakan kepada beberapa nama tertentu yang Panglima yakin dibuat sendiri oleh PM. 

Dalam masa 7 jam kita boleh lihat beratus rakyat telah menyukai gambar tersebut. Lagi menarik lagi, komen-komen di FB Perdana Menteri, memperlihatkan keterujaan rakyat kerna mendapat Perdana Menteri yang gigih mencuri masa untuk bersama peminatnya. Apatah lagi di saat krisis dunia yang tentu menekan beliau selaku Ketua bagi Malaysia di dalam menghadapi kenaikan harga minyak petrol, keperihatinan beliau sudah tentu amat dihargai oleh rakyat jelata.

Lihat gambar binatang kesayangan Perdana Menteri iaitu kucing seperti gambar di bawah. Jika binatang pun mendapat perhatian istimewa PM maka sifat kasih itu juga pasti turut meliputi rakyat jelata tidak kira warna apa kulit dan tidak juga mengira nama apa agama mereka.

Dengan semangat 1Malaysia memang Pakatan akan merana melihat kubu kuat mereka musnah dalam angan-angan menuju ke singgahsana Putrajaya. Sehingga mereka terpaksa menghalang sekuat yang boleh di dalam menghalang gagasan 1Malaysia ini - disambut baik oleh rakyat Cina dan India.

Harap pemimpin lain dapat meniru corak dan gaya kepimpinan Perdana Menteri bukan sekadar melihat sahaja tanpa berbuat apa-apa. Ramai bloggers boleh membantu mereka jika diperlukan dan jangan kita sangka bahawa peluang untuk bertanding dalam PRU akan datang tidak ada kaitan dengan kempen di alam siber.

Zaman sudah berubah dan kata PM sebelum ini :  " ubah atau rebah " - wajar menjadi suntikan semangat untuk terus bekerja bersungguh-sungguh menghasilkan kejayaan lebih gemilang dari semalam.


Sekian, selamat malam. 


Bakal menyusul isu baiah PAS !

Edisi Paling Celakaaa : Video Ceramah PAS Gelar Mufti Perak Haramsani !!!


Panglima tidak boleh menerima seorang berjanggut macam sunnah Rasulullah saw tetapi memanggil seorang Ulama seperti Tan Sri Harussani sebagai Haramsani.

Panglima tidak boleh sesekali menerima penghinaan terhadap seorang Ulama yang berjawatan Mufti oleh seorang yang membawa pakaian Sunnah Nabi !

Panglima lagi tidak dapat menerima penghinaan ini datang dari seorang yang berjuang dalam parti Islam Se-Malaysia PAS yang katanya ingin tegakkan Al Quran dan Sunnah !

Panglima juga tidak dapat menerima kenyataan umat Islam hanya DUDUK DIAM melihat Ulama mereka yang berani kerana benar dan tidak takut menegur kesalahan - dihina sehina--hinanyaoleh  puak pelampau lagi celaka dalam PAS ini.

Orang menghina Ulama memang mereka ialah golongan CELAKA !!!

Saya ulangi : orang menghina ULAMA bukan ahli politik adalah CELAKA CELAKA CELAKA

Allah isytihar PERANG kepada sesiapa yang menyakiti hati kekasihNYA !

Video 'Lucah' Nik Aziz Terbongkar ???




kredit to : http://mymassa.blogspot.com/2011/05/apakah-hukum-sertai-demo-bersih.html


Panglima harap video ini akan membongkar 'dalam kain' Nik Aziz yang selama ini cuba ditutup dengan firman Allah dan Sabda Rasulullah saw...

dengan iringan lagu, mesej lebih mudah diterima oleh manusia khasnya orang muda.

Berita KO : Husam Musa Beri Fatwa ( Ganti Nik Aziz ? ) : Pengikut PAS Terawal Masuk Syurga !!!

oleh : Razali Rahman

Kota Baharu, 20 Mei 2011, Ceramah Di Padang Perdana Kota Baharu,Husam Musa dengan bangganya mengatakan pengikut PAS Kelantan antara orang terawal masuk syurga dengan mengiringi para Nabi. Adakah hanya dengan menganut fahaman PAS sahaja boleh menjanjikan seseorang itu masuk Syurga. Adakah dengan sekadar mengundi PAS sahaja pun boleh Husam Musa boleh menjanjikan Syurga kepada para pengikut. Apakah hak Husam Musa mengatakan mengundi PAS boleh menjanjikan syurga kepada pengikutnya. Bagaimana pula orang yang berzina, orang yang minum arak, berjudi dan makan harta rakyat, makan harta anak yatim, lalu mereka mengundikan PAS di kelantan adakah juga mereka akan menjadi pengirim para Nabi ke Syurga Allah. Atau Syurga itu adalah satu rasuah poltik [AS sahaja untuk mendapatkan undi dengan mudah.
Diakhir ceamah itu juga PAS telah mengadakan satu Baiah yang berbunyi," Allah matlamat kami, Nabi Ikutan Kami, Al Quran Pelembagaan kami, jihat jalan kami, mati syahid cita-cita kami, demi islam darah dan nyawa kami taruhkan". Kalau diteliti sepintas lalu memang nampak cantik baiah PAS yang di lafaskan. Persoalannya apa bukti perlembagaan PAS itu pelembagaan islam. Sedangkan sudah 20 tahun PAS memerintah Kelantan kelahiran anak luar nikah berluasa tanpa apa-apa tindakan oleh kerajaan negeri Kelantan. Saban hari anak luar nikah di daftarkan di Kelantan apa tindakan Kerajaan Kelantan kepada wanita yang melahirkan anak luar nikah itu. Ternyata tiada. Adakah ini contoh yang dikatakan pelembagaan PAS adalah pelembagaan Al Quran dan Islam. Tepuk dada tanya hati.
Nabi Muhammad SAW ikutan kami, indah sungguh didengar tetapi adakah PAS mengikut sunah rasulllullah dengan bersentongkol dengan DAP yang terang-terang memusuhi Islam. Nak dikatakan PAS mengikut piagam Madinah dalam Islam pun tak boleh diterima akal. Ini kerana dalam perlembagaan Madinah pihak Yahudi musuh Islam mengiktiraf pemerintahan nabi serta mengikut perintah Nabi . Tetapi dalam konteka pengabungan PAS, PKR dan DAP yang menbuat dasar dan keputusan adalah DAP dan PKR dan pas hanya pelengkap sahaja ibarat melukut ditepi gantang.
Jihat jalan kami. Dengan siapa PAS nak berjihat. Adakah dengan menumbangkan pemerintahan yang telah di terajui oleh orang Islam kemudian digantikan dengan pemerintahan dap itu adalah satu jihat ke jalan Allah. Adakah dengan bersetongkol dengan musuh Allah dan membiarkan dap berteruskan menghina islam itu adalah satu jihat bagi PAS. Naumzubillah himinulzalib. Shahid cita-cita kami. Adakah selama ini pemerintah yang ada membunuh orang-orang PAS yang beragama islam berdakwah ke jalan Allah. Atau pun adakah kerajaan yang ada hari ini menindas umat Islam hingga perlu ahli PAS menumpaskan darah sebagai seorang syuhadah. Atau lebih jelas baiah ini hanyalh rektorik politik semata-mata bagi melahirkan pengikut yang fanatik dan taksub seterusnya memyebabkan mereka menjadi redikal. 
Sanggupkah kita lihat peristiwa memali berulang kerana fahaman politik ketaksuban yang melampau ini berterusan.




Panglima : PAS sudah kehabisan modal. Lalu cuba membodohkan orang melayu kita dengan menjanjikan mereka terawal masuk syurga. Modal ini dilihat ada sedikit penyesuaian selepas tidak lagi mahu mengatakan mereka sahaja yang masuk syurga. 

Soal awal atau lewat, masuk atau tidak syurga itu tidak perlu diulas dalam ceramah politik. Semua orang boleh jadi masuk atau tidak meskipun mereka itu bernama nik aziz, hj hadi atau anwar ibrahim.

Maka cubaan mereka mahu menggunakan elemen agama untuk mentaksubkan pengikut demi 'menumpahkan darah' dalam 'dongeng' mereka untuk menegakkan pemerintahan Islam - harus kita lawan dengan hikmah dan bijaksana.

Jika betul penerangan kita, jelas fakta kita tentu tidak ada orang akan mengikut 'bodohan' yang cuba dilemparkan oleh puak-puak ini. Kita tahu mereka yang terpengaruh dengan 'bodohan' tersebut adalah orang yang tidak lagi mahu menggunakan akal yang waras tetapi terpengaruh dengan bisikan syaitan yang menguasai hati yang keras.

Moga Allah selamatkan negara kita dari puak pelampau agama atau bangsa samada Melayu Cina atau India.

Allahumma amin...

26 Mei 2011

Anwar Kecewa Lalu Menjadi Penyanyi Di Indonesia ? Video Nyanyian Anwar !!!



Mungkin Pakar Psikologi Patut Memeriksa Mental Bakal PM In Making ini....

Takut ada 'shock' atau 'short' kat mana-mana...

Video PM Berbual Dengan Adik Hanif (Pesakit Tulang Kanser) Bab Bola Termasuk Gagasan 1Malaysia !!!


Putrajaya, 09/05/2011 - Saya sangat berbangga dapat berbual bersama adik Hanif Zolkeflee, 13, yang juga merupakan penghidap kanser tulang tahap tiga.


Perbualan yang sepatutnya melalui laman Twitter bermula pukul 8 malam, terpaksa dibatalkan akibat gangguan talian menyebabkan Saya yang berada di kediaman Saya di Putrajaya menghubungi Hanif melalui telefon.




Ketika itu juga adik Hanif Zolkeflee yang berada di daerah Hulu Selangor ditemani bersama adiknya Hafiz, 10, dan bapa, Zolkeflee Zakaria serta ibu, Salisah Ibrahim, masing-masing berusia 44 tahun. Turut hadir Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan.



Hanif dalam pada itu berpesan supaya kuat semangat dan selalu berdoa kepada Allah.


Video Hanif di bawah oleh PERAK TODAY




Kalau dapat dicantumkan kedua video ini sangat menarik sekali !!!

Gambar Syeikh Afifuddin - Pewaris Ulama Sejati !

Ini baru ulama sebenar. Keturunan Ahli Bait Rasulullah saw yang wajar disanjung oleh umat. Berhati hati kerana ada dua jenis ulama iaitu ulama dunia dan ulama akhirat... Jika benar seorang itu ulama maka dia akan mewarisi akhlak nabi yang lemah lembut, sopan santun, beradab tinggi dan membawa rahmat serta menyatukan ummat. Bukan sebaliknya. Masih ramai lagi ulama keturunan Nabi saw yang masih ada di alam kita hari ini. Kena cari dan dekati...

Kenali beliau :

Sheikh Moulana Afeefuddin Al Gaylani. Moulana Afeefuddin is the 18th descendant of Sheikh Abdul Qadir Al Gaylani (may Allah be well pleased with him) who holds the title of Sultan Ul Auliya (King of Saints). Moulana Afeefuddin is also the 33rd direct descendant of Sayidina Rasulullah (PBUH).

Sheikh Moulana Afeefuddin Al Gaylani was born in Baghdad in 1972. Moulana specialized in Shari’ah (Islamic Law and Jurisprudence). Moulana has been certified as an Islamic Scholar by Al Sheikh Abdul Karim Al Mudarris - with the credentials of Al Ijazzah Al Elmiyah which is the most prestigious certification for an Islamic Scholar and teacher. He was the Imam and Khatib in several Mosques in Baghdad including the Mosque of Al Sheikh Abdul Qadir Al Gaylani. He was also a frequent guest lecturer in Iraq and other countries. He is now a permanent resident in Malaysia and lives in Kuala Lumpur.




25 Mei 2011

Kemaskini : Mufti Perak Dipanggil Iblis 4 Jam Lalu Di Malaysiakini - Biadap !!!


klik gambar untuk lebih jelas....

Artikel yang dimaksudkan klik di sini http://www.malaysiakini.com/news/165088

Selepas disiasat rupanya yang menghina Mufti tersebut ( meskipun menulis nama salah iaitu Khurasani tetapi kita boleh agak siapakah yang dimaksudkan beliau ) belajar di Singapura berdasarkan fb miliknya....

link di sini http://www.facebook.com/bamkorso.korso

Taktik yang sama dibuat oleh Tukar Tiub atau Hishamuddin Rais dengan menggunakan ejaan salah sehingga menyifatkan peristiwa kemerdekaan adalah malapetaka kepada negara kita ! Memang dah GILA rasanya otak orang berfikiran sebegini.

Link klik sini
http://www.facebook.com/notes/tukar-tiub/kenapa-tak-siasat-sampai-mati-/


klik imej untuk lebih jelas.


Apakah motif mereka hingga berani menghina Islam dan mengganggu keamanan negara dengan menyerang Mufti Perak Tan Sri Harussani tersebut ???

Menggelarkan Mufti seperti Iblis adalah tindakan PALING BIADAP kerana Mufti kita tidak akan ada kecenderungan politik kepada sesiapa biasanya.

Begitu juga menganggap kemerdekaan adalah malapetaka kepada negara juga satu keBIADAPan yang sukar dimaafkan.

Ayuh kita gegarkan mereka yang berani hina Mufti dan negara kita sesuka hati mereka sahaja...

Video PM dan Isteri Di Lokasi Tanah Runtuh Hulu Langat Semalam



Lihat juga aksi mesra PM pegang tangan isteri turun tangga... Cayalahhhh






PM ceriakan mangsa tanah runtuh - KOSMO







NAJIB dan Rosmah mendengar Mohd. Alauddin Sofri menceritakan mengenai kejadian tanah runtuh di Hospital Ampang semalam.



AMPANG - Kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor ke Hospital Ampang semalam ternyata membawa keceriaan kepada mangsa tragedi tanah runtuh Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat.
Mereka berada di hospital kira-kira 45 minit untuk bertanya khabar dan melihat keadaan mangsa-mangsa berkenaan.
Najib dan isteri yang tiba kira-kira pukul 1 petang disambut oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Timbalannya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Turut mengiringi ialah anak-anak Najib dan Rosmah iaitu Nor Ashman, 19, dan Nooryana Najwa, 22, serta rombongan Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti), Badan Amal dan Kasih Selangor (Kasih) serta Skuad Sayang Pergerakan Wanita UMNO.
Kehadiran Najib dan rombongan ke Wad 5D itu disambut dengan senyuman oleh mangsa-mangsa dan anggota keluarga mereka terutamanya Mohd. Aizat Khusairi Abdul Halim, 13, yang begitu teruja dengan kehadiran pemimpin nombor satu negara itu.
Najib sempat bertanya cita-cita Mohd. Aizat Khusairi yang tidak henti-henti tersenyum kerana kedatangan Najib itu ibarat impian menjadi kenyataan remaja itu.
"Saya nak jadi askar, terima kasih (Datuk Seri) salam 1Malaysia," katanya yang sudah sekian lama mengimpikan pertemuan dengan Perdana Menteri.
Najib dan isteri turut melawat mangsa yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital itu iaitu Zulkhairi Aminuddin, 12, Mohd. Izzudin Abdullah @ Ibrahim, 29, dan Md. Izwan Zakaria, 32.
Dalam kejadian tahan runtuh pada pukul 2.15 petang Sabtu lalu, seramai 16 orang termasuk seorang warden rumah kebajikan itu terkorban manakala 37 orang lagi terselamat.
Ketika kejadian, semua penghuni dan penjaga rumah kebajikan itu sedang mengadakan latihan nasyid bagi persiapan akhir majlis sumbangan yang dijadual berlangsung pada pukul 5 petang hari yang sama.
Akhbar KOSMO

Gambar PM dan Isteri Melawat Tempat Tragedi Tanah Runtuh Semalam

alt
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang membuat lawatan ke Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat yang ditimpa tragedi tanah runtuh mengorbankan 16 nyawa Sabtu lalu sejurus tiba dari Amerika berkata kerajaan bersedia memberi sumbangan bagi membinanya semula .

Serentak dengan itu beliau turut menyampaikan sumbangan kerajaan berjumlah RM10,000 kepada kesemua 16 waris mangsa yang terkorban dalam tragedi itu.

Katanya kerajaan juga akan menyampaikan sumbangan berjumlah RM10,000 kepada mangsa yang cedera dalam kejadian itu dalam masa terdekat.


Bercakap kepada wartawan di situ Najib berkata kerajaan akan merundingkan perkara itu dengan pihak yang berkenaan selain akan memastikan rumah baru itu dibina di kawasan yang selamat.

Beliau mengalu-alukan pihak tertentu yang ingin mewakafkan tanah untuk Kerajaan Pusat membina semula Rumah Anak-Anak Yatim Al-Taqwa yang sudah tidak selamat diduduki ekoran trajedi itu.

"Kita akan tentukan banyak mana (sumbangan) dan dimana (akan dibina) tidak lama lagi," katanya.


Beliau dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor meluangkan masa kira-kira sejam di situ sebelum ke Hospital Ampang untuk melawat mangsa cedera yang dirawat di situ.- 24/5/2011


24 Mei 2011

Mayday ! : Video Tanah Melayu Dilanda Todak - Ubat Kepada Melayu Cina India - Yang Lupa Diri !!!


Siri 1




Siri 2




Sebarkan jika kita tidak mahu Malaysia rosak perpaduan dan keamanannya....


Bersama Menjunjung 1Malaysia Berteraskan Perlembagaan dan Rukun Negara !!!

Video Gobalakrishnan Berceramah Hentam Lumat Anwar Ibrahim & Azmin Ali - Saksikan !!!



Syabas kepada Sahabat Panglima DET ( Darul Ehsan Today ) yang bekerja keras menghasilkan video ini :

Gambar Presiden PAS Keseorangan & Kisah Biawak Dhab Yang Beriman !!!





Biasa Nabi berjalan dengan sahabat, mana pula pergi sahabat Hj Hadi ??? 

Hatta nak berdakwah pun bersama sahabat termasuk ketika misi sulit berhijrah ke Madinah seperti yang kita baca dalam kitab sejarah. 

Mari tambah ilmu dengan membaca Sirah Nabi Muhammad saw bersama sahabat bertemu biawak yang beriman dan menyebabkan orang kafir turut beriman disebabkan oleh keimanannya kepada Rasul Pembawa Rahmat Sekelian Alam ...


Diriwayatkan oleh Ibn Kathir dalam kitab Al-Bidayatu Wan-Nihayah bahawa Baihaqi menceritakan dari Abi Mansur Ahmad bin Ali Ad-Damghaniy dari daerah Namin di Baihaq,dalam sebuah kisah yang disampaikan dari Umar R.anhu.


"RasuluLlah sedang berjalan bersama dengan sekumpulan para sahabat,tiba-tiba datang seorang arab badwi dari Bani Sulaim kehadapan Rasulullah. Beliau membawa bersamanya seekor biawak padang pasir (dhab) yang ditangkapnya dan bercadang untuk membakar haiwan itu untuk dimakan.


Melihat ramai yang berjalan itu,beliau tertarik untuk mendekati dan bertanya siapakah gerangan yang sedang mereka iringi. Apabila diberitahu bahawa mereka sedang mengiringi Nabi maka dia terus mendekati Nabi lantas berkata "Demi tuhan Lata dan Uzza,tiadalah sesuatu yang terdapat di alam ini yang lebih kubenci daripadamu wahai Muhammad! Kalaulah tidak kerana kaumku memanggilku dengan panggilan yang tergesa-gesa,tentulah aku sudah memenggal kepalamu lalu aku dapat menggembirakan hatiku dan hati semua manusia yang berkulit hitam,putih dan merah serta selainnya.!”


Umar Al-Khattab menjadi marah,lalu bangkit dan berkata “Wahai Nabi! Biarlah saya mengakhiri hidupnya!”


Nabi SAW tenang menjawab permintaan Umar: “Wahai Umar! Tidakkah negkau tahu bahawa orang yang lemah lembut itu hampir diangkat menjadi Nabi?”


Nabi kemudiannya berkata kepada arab badwi itu “Apa yang menyebabkan engkau berkata demikian? Sepatutnya engkau menghormatiku dalam perhimpunan bersama sahabatku!”


Arab badwi tersebut tidak mengalah bahkan sebaliknya berkata “Demi tuhan Lata dan Uzza! Aku takkan beriman kepadamu hai Muhammad hinggalah biawak ini beriman kepadamu, “ katanya sambil mengeluarkan biawak itu lalu melemparkannya kehadapan Nabi SAW.


Nabi SAW memanggil biawak itu. Kedengaran biawak itu menjawab dengan bahasa arab yang fasih dan difahami oleh semua yang hadir “Ya wahai Nabi SAW.”


Nabi bertanya “Kepada siapakah engkau beriman?”. Jawab biawak itu “Saya beriman kepada tuhan yang dilangit itu a’rasynya,dibumi itulah kekuasaannya,dan dilautan itulah jalannya dan disyurga itu rahmatnya dan dalam neraka itu azabnya1”


Tanya Nabi lagi “aku ini siapa wahai biawak?”. Jawab si biawak “Tuan adalah utusan Allah,yang memiliki sekelian alam! Amatlah beruntung orang yang mendokong perjuangan tuan,dan binasalah orang yang mendustakan tuan!”


Mendengar kata-kata biawak itu,arab badwi itu lantas berkata “Wahai Muhammad! Sebelum ini engkau merupakan orang yang paling aku benci,tetapi hari ini engkau adalah orang yang paling aku kasihi berbanding dengan bapaku, diriku sendiri,engkau amatku kasihi zahirku dan batinku.” Kemudian beliau mengucapkan kalimah syahadah dihadapan semua yang hadir.


Ulasan : Pengajaran yang boleh diambil dalam kisah ini ialah bagaimana seekor biawak (dhob) telah beriman kepada Allah SWT.bahkan menyokong perjuangan Nabi SAW. Sedangkan manusia yang telah dianugrahkan aqal masih lagi ramai yang tidak beriman kepada Allah SWT. Bahkan masih ramai yang menidakkan perjuangan untuk mendaulatkan syariat islam yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Sekurang-kurangnya malulah wahai manusia yang menolak dan mendustakan perjuangan Rasulullah dengan seekor binatang yang bernama biawak ini.


( Kisah ini diceduk dalam majalah Solusi bilangan 1,yang bertajuk "kerana rezeki, masuk neraka!..)



Moralnya : biawak Dhab pun boleh menyebabkan orang kafir harbi beriman. Malulah jika kita sebagai orang Islam atau ahli Parti Islam tetapi gagal membawa orang teman sePakatan kita masuk Islam. Lagi malu jika perjuangan menegakkan Negara Islam telah 'hancur' disebabkan takut dengan kawan SePakatan !!!




Sedikit info tentang Dhab ( biawak vegetarian )

Dhab Dhab merupakan sejenis biawak yang terdapat di padang pasir. Nama Inggerisnya Egyptian Mastigure atau Egyptian dab lizard atauEgyptian spiny-tailed lizard manakala nama sainsnya pula : Uromastyx aegyptius microlepis.


Biawak ini halal dimakan oleh orang Islam [1] dan dikatakan merupakan sejenis ubat perangsang tenaga batin tradisional. Bagaimanapun tiada kajian saintifik pernah dilakukan mengenainya.
Sebagai sejenis biawak, Dhab merupakan haiwan reptilia yang berdarah sejuk, membiak secara bertelur, dan mempunyai kulit bersisik tebal.

[sunting]Kehidupan Seekor Dhab

Dhab adalah tergolong dalam keluarga cicak. Dhab adalah vegetarian. Ia menghabiskan banyak masanya dalam lubang yang digalinya menyembunyikan dirinya atau dicelah-celah batuan yang selamat untuk berlindung. Panjang seekor dhab lebih kurang dari 14 inci ke 36 inci atau lebih.



Video Dhab