Pengikut Blog Panglima

31 Mei 2012

PanasssVideo Ummi Hafilda Dedah Kekayaan @AzminAli Hasil Kerja Bawah @AnwarIbrahim cc @CmLimGuanEng @MbNizar

SPRM mungkin berminat menyiasat pendedahan ini. Rakyat tidak mahu orang korup menjadi pemimpin.


Jangan lupa lebih korup apabila anak beranak menerajui parti seperti Keluarga Anwar dalam PKR dan Keluarga Lim Kit Siang dan Karpal Singh dalam DAP.


PAS?


Ada juga...


ANAK NIK AZIZ IAITU NIK ABDUH SELAIN MENANTU IR FAHMI MENJAWAT JAWATAN PENTING DALAM PARTI DAN KERAJAAN NEGERI.


Sebab itu anak Tun Mahathir hanya aktif selepas persaraan beliau bukan ketika berkuasa sebagai Perdana Menteri.


Fikirkanlah dan selamat mengundi BN untuk kuburkan Pakatan demi keadilan dan ketelusan...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Kenapa harga no plat kereta MB Kedah dan Kelantan Tidak Dikutuk Pakatan Dan Sultan Johor Pula Diserang ?



Sebentar tadi penulis membaca status FB A.Samad Said yang terbuka mengkritik tindakan DYMM Sultan Johor  membida no plat WWW 1.

Secara sinis rakan facebooker Azman Haj mengeluarkah gambar kereta mewah MB Kelantan dan Kedah yang juga satu dan dua angka untuk diajukan pertanyaan tentang kos pembelian no tersebut.

Dalam hal ini Sultan Johor berhak selain berderma dan membantu rakyat jelata, seperti senarai yang anda boleh baca entri pagi tadi bertajuk Yayasan Sultan Iskandar, baginda sememangnya berada dan mampu membida jumlah setengah juta harga tawaran no plat yang disebutkan. Ini kerana keturunan dan warisan kekayaan keluarga baginda zaman beraamah yang terlalu banyak untuk disebutkan di sini.

Namun tentu pihak Pakatan yang mempertikaikannya seperti memperli rakan mereka sendiri apabila seakan tidak menyedari bahawa no plat kereta MB mereka juga mahal dan tidak patut bagi sebuah kerajaan.

Harap A.Samad Said jangan butakan matanya tentang hal ini dan jangan lupa untuk mengkritik juga langkah Nik Aziz dan Azizan yang rela habiskan wang negeri untuk no plat kereta kerajaan negeri, berbanding Sultan Johor yang menggunakan wang yayasan baginda bukan wang rakyat jelata untuk mendapatkannya. Wang dibayar itulah yang diguna sebagai pendapatan negara untuk membuat projek kepada rakyat jelata selepasnya.

Mengkritik Raja dan Sultan adalah tindakan awal seperti ingin menentang Raja Ketua Agama Islam Dan Melayu seperti yang digemburkan oleh Tun M bahawa Pakatan akan membuat rusuhan jika mereka kalah PRU akan datang.

Tiada Raja maka tiadalah agama, hilanglah bangsa musnahlah tanah air Malaysia  !!!

Published with Blogger-droid v2.0.2

Lagu It Will Rain By Bruno Mars Boleh Rosak Akidah @DrRaisYatim

Berikut BBM diterima dari rakan seperjuangan :

Kalau dengar lagu It Will Rain by Bruno Mars(mas brun), jangan ikut nyanyi sekali-kali ya, soalnya ada bait lirik yang bawa kita ke arah murtad! Kalau bisa ga usah dengar langsung, ga ada faedah sedikit pun.

Ini lirik nya :
There's no religion that could save me (tiada agama yang bisa selamatkan aku)
No matter how long my knees are on the floor (tak perduli berapa lama berlutut di lantai)

TIADA AGAMA?
Hati-hati! Allah murka nanti, sebab kita terlena oleh lagu-lagu barat yang enak didengar.Tolong sebarkan jika kamu sayang Allah SWT O:)

Ada 2 pilihan untuk anda.
1. Biarkan didalam ввм anda tanpa bermanfaat untuk org lain.
2. Anda sebarkan pada semua kenalan anda.

Rasulullah bersabda,
"Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yg mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala

#sorry for non muslim O:)

Komen : lagu diguna utk rosak akidah umat dan dengan lagu juga disuburkan iman umat. Kita kena berhati-hati dan menyokong yang membina akal, rohani dan jiwa sahaja untuk dijadikan hiburan keluarga. Setiap benda didengar akan membentuk hati manusia samada makin jernih atau keruh hatinya.Wallahu A'lam
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aktiviti Yayasan Sultan Iskandar Untuk Perhatian @MbNizar

Sumber FB
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dokument Sulit Siasatan BPR Terhadap @AzminAli Tahun 1995


Berikut berita tentang dokumen sulit Azmin Ali :


KUALA LUMPUR 29 Mei - Penulis blog Malaysia Today Raja Petra Kamarudin mendakwa memiliki "fail rahsia" mengenai Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Mohamed Azmin Ali ketika beliau masih berada dalam kerajaan pada 1995.

Dalam entri terkini bertajuk “MACC "Deep Throat" comes out of the closet"
(Pemberi maklumat SPRM dedah identiti diri), Raja Petra atau lebih dikenali sebagai RPK, mendedahkan beliau diberi pelbagai fail dan dokumen oleh seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang sudah bersara satu ketika dulu.

RPK mendakwa kertas siasatan dan fail terbabit adalah mengenai Azmin yang merupakan setiausaha sulit kepada Timbalan Perdana Menteri pada masa itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Beliau menegaskan fail terbabit menunjukkan dakwaan pelbagai transaksi saham, hartanah dan kenderaan bernilai jutaan ringgit.

RPK berkata, fail berkenaan bertarikh sejak 17 tahun lepas ketika SPRM masih dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah.



Satu laporan telah dibuat terhadap Azmin Ali selepas didapati memiliki kekayaan yang luar biasa


Selepas itu laporan ringkas siasatan terhadap Azmin Ali seperti berikut :








Maka adakah akan selamat Malaysia jika orang seperti ini memerintah Allah jika di usia sangat muda usia 31 tahun pun sudah memiliki kekayaan luar biasa ???

Maka elok difikirkan kembali perkara ini adakah berbaloi dipilih golongan seperti ini menerajui negara ?

Tepuk dada tanya iman. Lakukan sesuatu jangan biarkan negara kita tumbang walau itu matlamat Dajal dan konco-konconya...

Bila Jamal Abdillah Puji Usaha Kerajaan Pimpinan PM @NajibRazak Bantu Rakyat !!!

Published with Blogger-droid v2.0.2

Video Ini Sangat Hebat Dedah Konspirasi Asing Jatuhkan Malaysia Melalui Bullshit 3.0 cc @NajibRazak @Anwaribrahim

Syabas kepada semua yang mengeluarkan video ini...Kualitinya sangat hebat. Jom kita sebarkan video ini!


Published with Blogger-droid v2.0.2

30 Mei 2012

Agenda Daily Menganalis Tarikh PRU 13 Berdasarkan Bajet Bulan September - Mari Baca


Gendang spekulasi kononnya pilihanraya umum nak diadakan pada bulan Jun ini semakin menyepi.

Ada juga yang sudah ' bermain' dengan Julai sebelum jatuhnya bulan Ramadhan.

Bahagi...tolak..campur dan daraf ...itu juga nampak tidak begitu meyakinkan.

Kalau tidak Julai... bulan Ogos masuk pertengahan September sudah jatuh ' bulan raya'.Dalam suasana itu kemungkinan diadakan pilihanraya lagi tipis.

Selasa ada satu berita yang agak mencuri perhatian.

Ini bila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan Bajet 2013 akan dibentangkan di Parlimen pada 28 September.

Beliau membuat pengumuman mengenai tarikh berkenaan pada Majlis Konsultasi Belanjawan 2013 yang diadakan di Kementerian Kewangan di Putrajaya.

28 September ?....kenapa ia seperti kata orang Inggeris [I]rings the bell[/I].

Sebabnya cuba selak balik sejarah pembentangan bajet negara.Ada siapa pernah ingat ia dibuat pada bulan September.

Rasa-rasanya tidak kerana sudah menjadi amalam selama ini pembentangan bajet dibuat pada bulan Oktober.

Contohnya sejak tiga tahun lepas sahaja Perdana Menteri membentangkan bajet itu pada bulan Oktober.

Kenapa tiba-tiba tahun ini pada bulan September ?

Jawapan itu mungkin tersimpan dalam kocek Perdana Menteri sendiri.


Baca lagi di http://www.agendadaily.com/

Terima Kasih Semua : Ranking Blog Terbaru Oleh KLExpress - Blog penembak-tepat.com @panglima_cyber No 22




Beza Solat Ikhlas vs Riya Antara Tun M vs Nik Aziz - Mesti Tengok !!!




Tengok dan fikirkan...

Pantun@DrRaisYatim Sempena Mengingati 39 Tahun Pemergian P.Ramlee @NajibRazak @MuhyiddinYassin

Al Fatihah kepada Allahyarham P.Ramlee genap ke 39 menemui Allah hari ini.

Semoga kita juga menjadi orang yang berkat dan meninggalkan bahan yang juga berkat untuk panduan generasi akan datang.

Jangan jadi orang yang berkarat dan hanya tahu tinggalkan mani di dubur anak muda dan china doll.

Moga kita selalu bertaubat dan mati di sebaik-baik saat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tidak Celaka Lagikah Jika Ada Manusia Kata Nabi Muhammad Rebut Kuasa ??? Apa Komen @UstAzharIdrus @WardinaSafiyyah @drmuhaya ?

Baca dan nilaikan sendiri...

Link ada sini https://m.facebook.com/groups/402192766469525?_ft_=src.24%3Asty.308%3Aactrs.100002375357364%3Apub_time.1338346463%3Afbid.423442914344510%3As_obj.4%3As_edge.1%3As_prnt.11%3Aft_story_name.StreamStoryGroupMallPost%3Aobject_id.402192766469525

Seburuk-buruk UMNO pada pandangan orang PAS tidak ada kenyataan celaka seperti manusia di atas.

Soalnya adakan tidak menjadi celaka siapa undi parti puak celaka ni?

Dengan cinta Nabi boleh dapat syafaat masuk syurga dan dengan hina Nabi juga pasti haram syafata barokah Nabi di akhirat bahkan di dunia juga akan DILAKNAT !!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

29 Mei 2012

Amy Search Ibnor Riza Mus May Sertai UMNO - Syabasss PM @NajibRazak


Published with Blogger-droid v2.0.2

Video Terbaru PM@NajibRazak Umum Insentif Kepada Peniaga Kecil

Published with Blogger-droid v2.0.2

PM: Govt to ensure country's debt limit won't exceed 55% of GDP

Published with Blogger-droid v2.0.2

Radhi OAG Masuk DAP Marahkan Umno ?

Sebenarnya beliau masuk PAS opss silap UMNO kerana melihat kesan huru hara Bersih 3.0 dan sedih dengan perpecahan umat Melayu yang boleh menghancurkannya.

Tahniah kerana berani menzahirkan sokongan kepada UMNO selepas PAS sendiri mendabik dada apabila beberapa orang artis yang sudah suam suam kuku telah menyertai mereka.

Peliknya kenapa tidak ada sertai DAP? Kerana mereka sedar bahawa DAP lebih teruk kerana perkauman dan kebenciannya terhadap Islam.

Selamat maju jaya Radhi dan semoga anda akan berjaya menyatukan bangsa kita ini.

Demi alif ba ta.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Entri Berapi @SyedAzidi aka Kickdefella Vs Husam Projek 'Lebuhraya Rakyat' Dirasmi @NikAbdulAziz Semalam cc @NajibRazak


Lebuhraya Rakyat: Husam Hilang Akal

YB Dato’ Haji Husam bersama penulis di rumah penulis di Kubang Kerian pada tahun 2007.

Pada tahun lepas YB Dato’ Haji Husam Musa menyaman saya kerana didakwa memalukan beliau dan menfitnah beliau kerana secara terbuka memanggilnya sebagai seorang penipu. Saya gembira dengan saman itu kerana saya akhirnya diberi forum yang sah dan bukan politikal, untuk berdepan dengan Husam.
Hakim Mahkamah Tinggi Kuantan (dimana kes itu menumpang sekarang) menetapkan pada 4 Julai 2012 untuk membuat keputusan permohonan injunksi oleh Husam Musa bagi menghalang saya dan agen saya daripada menulis tentang beliau dan menghalang sesiapa sahaja daripada mengulangi apa yang ditulis oleh saya.
Husam Musa bukan seorang ahli pembangkang, dia adalah sebahagian daripada Kerajaan Negeri yang sah yang dipilih oleh rakyat untuk mentadbir Negeri Kelantan. Saya pula selain blogger cabut, juga adalah pengundi di Parlimen Kubang Kerian, Kelantan.
Saya menulis antara lainnya tentang tindakan Husam yang mewakili sebuah Kerajaan Negeri cuba berjanji dan kemudian tidak menunai janji. Apabila Husam memberitahu media beberapa tahun yang lalu tentang keputusan Kerajaan Negeri untuk menubuhkan sebuah badan audit bebas menyiasat berkaitan Bazar Tok Guru setelah isu itu menjadi hangat akibat tulisan saya, kita semua menyambutnya dengan baik.
Apabila isu Bazar Tok Guru terus tidak selesai lebih setahun kemudian, saya menuntut Kerajaan Negeri menunaikan janji mereka dengan mendesak Husam supaya mendedahkan laporan audit bebas itu.
Apabila melihat Husam yang mewakili Kerajaan Negeri terus berdolak dalik, saya melihat itu adalah rentak biasa Husam yang sering saya lihat sepanjang tempoh bekerja dengannya. Husam menyaman saya kerana mendedahkan rentak tersebut.
Adakah rakyat tidak boleh mempertikaikan tindakan Kerajaan Negeri dengan mempertikaikan apa yang dijanjikan oleh jurucakap kerajaan itu? Sudah tentu bagi pihak Husam pula, ia tidak dipanggil sebagai penipuan tetapi dipanggil matlamat menghalalkan cara.
Keputusan Mahkamah terhadap permohonan injunksi Husam itu kelak penting untuk pemahaman rakyat dalam mengkritik janji yang tidak ditunaikan oleh Kerajaan Negeri yang dilantik oleh rakyat sendiri.
Husam mengikrarkan didalam segala dokumen mahkamah bahawa kedudukannya adalah penting kerana mewakili sebuah Kerajaan Negeri yang dilantik secara demokrasi. Husam harus sedar, hak demokratik rakyat tidak terjejas sedikitpun walau mereka telah menyerahkan secara demokrasi hak mentadbir negeri kepada mana-mana pertubuhan politik.
Oleh itu adakah rasional memohon mahkamah menyekat hak demokratik rakyat membicarakan janji yang tidak tertunai pada waktu tersebut?
Husam kini berjanji membina Lebuh Raya Rakyat yang dicita-citakan menyambung Kota Bharu ke Kuala Krai. Bila disebut Husam berjanji, maka Husam itu adalah Ahli Majlis Kerajaan Negeri. Husam adalah jurucakap kepada Kerajaan Negeri dalam isu tersebut.
Mungkin ada diantara kita tidak dapat hidup sepanjang Lebuh Raya Husam untuk menikmatinya, jadi nasihat saya sangat mudah.
Nilailah hari ini Lebuh Raya Husam dengan apa yang kita lihat telah terjadi kepada Projek Depu, Kambing Jamnapari, Dinar Emas dan Bazar Tok Guru.
Jika program-program itu kita jadi kadar bandingnya, maka tidak lah perlu kita panggil Husam sebagai penipu bila kita bercakap soal lebuh raya ini pada tahun hadapan.
kickdefella.net



Sebagai tanda kenangan jom dengar lagu kosong Najwa Latif di bawah meraikan 'kekosongan' janji Pakatan termasuklah janji PAS di Kelantan yang seiras dengan logo 'kosong' di bendera partinya.

Pemimpin UMNO Kuala Krai Sambut Baik Lebuhraya Rakyat @NikAbdulAziz ?


Pelik dan Luar Biasa: Kerajaan 22 Tahun PAS Minta Derma Rakyat Untuk Bina Lebuh Raya

KUALA LUMPUR, 28 Mei – Hasrat kerajaan PAS Kelantan mahu membina lebuh raya dari Machang hingga ke Kuala Krai secara bergotong royong, dan meminta rakyat mendermakan  wang ringgit atau bahan-bahan binaan untuk kegunaan pembinaan lebuh raya tersebut disifatkan sebagai satu tindakan yang amat pelik dan luar biasa.
Menurut Ketua UMNO Bahagian Kuala Krai, Datuk Ramzi Ab Rahman, PAS sebagai sebuah kerajaan yang sudah lebih 22 tahun memerintah Kelantan, sepatutnya sudah mampu untuk membina lebuh raya tanpa meminta bantuan pusat, apatah lagi dengan meminta derma daripada rakyat.
“Bagi saya, tindakan PAS meminta derma daripada rakyat dalam usaha membina lebuh raya ini adalah sesuatu yang agak luar biasa sekali. Rasanya tidak ada mana-mana kerajaan di dalam dunia yang berbuat sebegitu terhadap rakyat di negara atau pun di negeri mereka.
“PAS sudah lebih 22 tahun memerintah Kelantan, sepatutnya sudah menjadi tanggungjawab PAS untuk membina lebuh raya tersebut tanpa meminta-minta sumbangan daripada rakyat. PAS sebagai kerajaan yang memerintah, tidak patut menyusahkan rakyat dengan meminta derma seperti itu,” tegasnya kepada UMNO-Online ketika dihubungi di sini hari ini.
Berbanding dengan kerajaan BN yang diterjui oleh UMNO, sejak dari mula memerintah sehinggalah ke hari ini, segala projek pembangunan dan infrastruktur yang dibangunkan di negara ini berada dibawah tanggungjawab kerajaan BN sepenuhnya.
Selama ini, menurut beliau lagi, kerajaan BN tidak pernah meminta sebarang derma dari rakyat bertujuan untuk membina apa saja  kemudahan dan prasarana untuk rakyat. Adalah menjadi tanggungjawab kerajaan BN untuk mencari dana, bagi membina segala kemudahan tersebut, tanpa mengharapkan bantuan rakyat apatah lagi mahu menyusahkan rakyat dengan meminta derma itu dan ini.
“Biarpun cuba dinafikan oleh pemimpin-pemimpin PAS, namun tindakan kerajaan PAS Kelantan meminta derma daripada rakyat secara tidak langsung membuktikan bahawa kerajaan PAS Kelantan tidak merancang kewangan negeri dengan baik. Bila dikatakan Kelantan sebagai negeri miskin, mereka marah. Tetapi inilah buktinya. Mahu bina lebuh raya sepanjang 33 kilometer saja pun terpaksa minta derma dari rakyat.
“Jelas dalam hal ini, kerajaan PAS tidak mampu menjadi pentadbir negeri yang baik, apatah lagi mahu mentadbir negara, kerana sudah 22 tahun memerintah pun masih lagi meminta-minta derma dari rakyat,” ujar beliau lagi. – MediaUMNO

28 Mei 2012

Insentif Untuk Penjaja dan Peniaga Kecil Diumum Oleh PM @NajibRazak

Published with Blogger-droid v2.0.2

Kenyataan @drhasanali Nafi Poster Palsu Beliau Ada Kaitan UMNO Selepas 110 Siri Ceramah Sendiri !

Usaha terdesak Pas ini jelas menunjukkan siapa mereka. Bukan pejuang tetapi pengkhianat Islam.Yang berjuang lawan murtad dianggap pengkhianat! Bodoh ke cerdik puak ni?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ceramah @UstAzharIdrus Anjuran PPinang Diboikot Khalifah Umar Abd Aziz PAS @cmlimguaneng?

Sepatutnya jika benar LGE sokong Islam, program sebegini dihadiri oleh beliau.


Namun kegagalan LGE hadir seakan bukti beliau sebenarnya tidak peduli pun tokoh popular youtube UAI datang ke sana.


Nampaknya ahli Pas kena fikir balik adakah benar Dap boleh diharap untuk jaga Islam atau sebaliknya.


Jika program anjuran Kerajaan Negeri sendiri tidak dihadiri sahlah LGE tidak mahu dilihat melanggar kenyataan Karpal yang konsisten menentang hasrat PAS untuk Islam.


Di saat nama beliau juga disebut bakal PM jika Pakatan menang.


Alahai sadisnya nasib umat Islam jika terus menyokong Pakatan yang bercelaru identiti perjuangan mereka sejak dulu kini selamanya.


Kedatangan UAI ke PP selepas Kelantan, juga bukti cubaan menarik rakyat yang kini muak politik Pakatan hingga Hari Belia Selangor juga hanya dihadiri 150 orang dari jangkaan awal 15 ribu.


Laporannya anda boleh lihat di Google.


Published with Blogger-droid v2.0.2

@AkuAmySearch Dalam Video terbaru #BeeAntBlues #HariBelia2012 #HBN2012 @tunfaisal @ShaberyChik


Published with Blogger-droid v2.0.2

@Panglima_Cyber : Gua Gerenti Lu Olang Akan Gelak Tengok Lagu Tema Pakatan #PRU13 Ini @AnwarIbrahim




Gua dah gelak... Lu olang musti gelak sama woiii...Jom gelak jangan tak gelak. Satu lagi video tengok di bawah 


Penjelasan beliau  :   http://youtu.be/Dc8180_LL8M 

Video Kenyataan @ShaberyChik Insiden Kemalangan Sukan Drag #HBN2012 Putrajaya - Antara Pos


Pencapaian Perdana Menteri vs Peliwat Bersiri - Panduan Undi PRU 13 Untuk Rakyat @UmnoOnline @NajibRazak


Video Lagu Ombak Rindu Versi Islamik - Mesti Tengok @drmuhaya @wardinasafiyyah @lisasurihani


Lagu Terapi Diri Hafiz Hamidon Diguna @DrMuhaya Bilik Bedahnya




keterangan lanjut sila ke sini : 


Menurut Dr Muhaya berdasarkan temuramah TV3 dengan beliau beberapa hari lepas yang sempat ditonton oleh penulis, zikir terapi ini antara yang selalu digunakan dalam bilik bedah mata beliau. 

Semoga hidup kita diiringi perkataan baik, rakan rapat yang baik, guru yang baik, keluarga yang baik, hiburan lagu yang baik di negara yang terbaik pimpinan Kerajaan Barisan Nasional.


Tahniah MB @NikAbdulAziz Rasmi Pecah Tanah Lebuhraya Pagi Ini Minta Duit Rakyat Menjelang PRU 13 @NajibRazak


Jika benar serius kenapa dari awal pegang kuasa 1990 tidak diminta derma wakaf dari rakyat? Kenapa selepas PRU 12 juga Lebuhraya ini tidak dibina seperti yang mahu dilancar pada pagi ini? Jika benar rakyat diutamakan sepatutnya pembangunan jalan raya perkara utama bukannya bina stadium atau billboard yang besar. 

Selain itu isu air juga masih gagal diatasi hingga kini merunsingkan kita.Penulis dalam dilema setiap kali pulang Kelantan kerana melihat air berkarat gatal badan. Dana RM600 juta Kerajaan Persekutuan hulur sebelum ini nampak seperti tidak ada kesannya. Rakyat perlu bertanya MB ke mana wang tersebut disalurkan!

Sebelum merasmikan jalanraya pagi ini alangkah eloknya para YB Pas jual harta mereka terlebih dahulu untuk wakaf Lebuhraya Rakyat sebelum minta duit rakyat yang sudah miskin dan tidak berharta pula sebagai galang ganti. 
YB Melor barangkali ada wang berjuta juta untuk disedekah selain duit untuk bayar mut'ah bekas isteri Kembojanya.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

27 Mei 2012

Live : Konsert Jom Heboh @TV3 Di Malam Akhir #HBN2012 Dan Cadangan Untuk Tahun Hadapan @ShaberyChik @NajibRazak

Penulis meninjau malam terakhir suasana di Putrajaya dengan menjelajah kawasan utama Dataran Putrajaya. Memang hot! Bunyi memang bising dan penonton sangat ramai memenuhi jalanraya.

Tetapi bunyi sangat kuat maka penulis beredar dan menemui rakan maya sambil berborak isu semasa.Ketika itu kumpulan Kristal sedang membuat persembahan.

Cadangan untuk tahun hadapan agar waktu solat dihentikan segala persembahan. Juga pemberitahuan waktu solat selain tempat solat dihebahkan dengan tanda arah yang mencukupi. Elemen ini perlu ditekankan dan JAKIM boleh membantu usaha ini.Selain itu tempat solat perlu diletakkan bekalan air secukupnya. Tandas pada hemat penulis lebih baik berbanding tahun lepas dan tidak berbau hancing.

Segmen agama perlu ditekankan agar anak muda tidak sahaja berhibur tetapi juga diajak ke jalan agama. Jemput tokoh terkenal untuk forum hal ehwal Islam dan konsert kerohanian skala besar di tempat tengah.Promosi juga perlu diperbanyakkan bukan sekadar membanyakkan pentas tetapi tidak dikunjungi ramai seperti yang diharapkan.

Pamplet berkenaan program Islam oleh Kerajaan selain kejayaan BN juga perlu disebarkan dan inilah masa. Bukan sekadar menunggu orang datang tetapi pergi menemui mereka. Harap pandangan ini dibaca dengan senang hati oleh penganjur.

Terima kasih!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Zed Zaidi Presiden Seniman Yang Baru Di Gerai @UnitMediaBaru Pemuda Umno @TunFaisal cc @Khairykj @NajibRazak

Petang tadi saudara Zed Zaidi telah singgah di booth UMB.

Kedatangan beliau disambut Tun Faisal.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

#HariBelia2012 #HBN2012 Kerajaan VS Hari Belia Pembangkang cc @NajibRazak @AnwarIbrahim




Sent from my Samsung Galaxy Tab

Video Tragedi Lumba Drag #HariBelia2012 #HBN2012 Di Putrajaya Semalam - 3 Parah 19 Cedera Tiada Mati

3 parah, 19 cedera ringan ketika menyaksikan perlumbaan drag


PUTRAJAYA 27 Mei - Tiga cedera parah manakala 19 cedera ringan apabila sebuah kereta merempuh penonton yang sedang menyaksikan perlumbaan drag sempena karnival Himpunan Jutaan Belia di sini, malam tadi.


Kejadian tersebut berlaku kira-kira pukul 12 tengah malam tadi ketika sesi ujian sebelum perlumbaan sebenar bermula, di tapak perlumbaan drag di Presint 19 di sini.


Menurut Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, kejadian dipercayai berpunca daripada sebuah kereta jenis Mitsubishi Lancer hilang kawalan lalu merempuh penonton yang sedang berdiri.


"Pemandu kereta telah ditahan dan diikat jamin. Kereta ditahan di IPD (Ibu Pejabat Polis Daerah) Putrajaya."Ketika kejadian, perlumbaan baru bermula, pemandu kereta terbabit dipercayai hilang kawalan lalu terbabas ke tepi tempat penonton berdiri," katanya dalam kenyataan menerusi khidmat pesanan ringkas (sms) di sini semalam. - UTUSAN


Penulis : mujur tiada kematiaan berlaku. Semoga penonton tidak berada terlalu dekat dengan litar lumba untuk elak kejadian buruk pada masa hadapan.


Kepada blogger Pakatan jangan kata ini angkara SB seperti kejadiaan di Kuala Lumpur Bersih 3.0.


Sampai bila lelaki sejati mahu guna nama SB untuk tutup perbuatannya sendiri?


KEPADA yang cedera dalam kejadian semalam semoga cepat-cepat sembuh i...Allah


Published with Blogger-droid v2.0.2

Video terbaru #BeeAntBlues #HariBelia2012 #HBN2012 Tunggu PM @NajibRazak Semalam cc @tunfaisal @khairykj

Published with Blogger-droid v2.0.2

ucapan PM @NajibRazak Perasmian #HariBelia2012 #HBN2012 Semalam

http://umno-online.com/?p=61354&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+umnoonline+%28UMNO+Online%29


Published with Blogger-droid v2.0.2

@Aaron535aziz Hantar Gambar Terbaru Bersama Isteri Di Mekah Kepada @Panglima_Cyber Pagi Ini

Pelakon paling popular Berita Harian ini nampaknya sedang berada di Mekah mengerjakan umrah. Gambar di atas dihantar kepada follower beliau termasuklah @panglima_cyber :)

Ramai tidak tahu barangkali beliau seorang yang sering ke Mekah.

Mungkin kerana itu setakat ini tidak ada gosip liar berkenaan beliau.

Jika mahu berjaya,diri kena bersih baru orang suka.

Samada sebagai artis,ulama, pemimpin atau kuli.

Ops lupa juga sebagai blogger...

Kalau tidak, mencarut dan porno je kerjanya.

Lahirlah generasi selepas itu yang tidak berakhlak.

Lebih parah ia disokong pula pihak tertentu.

Mungkin orang itu fikir orang lain tidak tahu.

Tetapi hari ini muka seperti Anwar dalam bilik gelap bersama China Doll pun kantoi juga bukti kuasa Allah Maha Esa.

Walau cermat,teliti dan sehebat mana sekalipun.

Luruskan diri luruskan peribadi Insya Allah akan ada budi pekerti baru akan disayangi seperti YAB Perdana Menteri.

Pohon yang baik akan keluar buah yang baik jua.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aturcara Hari Terakhir #BeeAntBlues #HBN2012 @TunFaisal

Aturcara last day - 27 Mei 2012

8.00 pagi

Hot Air Balloons
Paintball
Pameran dan Jualan
Klinik Bergerak & SHEB

9.00 pagi hingga 1.00 petang:

Festival Gempak 1 Malaysia

Persembahan Silat Gendang

Persembahan Tarian Singa

Persembahan Silambam


2.00 hingga 5.00 petang:

Konsert Artis Universal Music
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ni Muka Peneroka Sokong Pakatan Ambil Wang Felda @NajibRazak



http://panggungopera.blogspot.com/2012/05/peneroka-pakai-uniform-pakatan-haram.html



Sent from my Samsung Galaxy Tab

26 Mei 2012

Datuk @ahmadmaslan di booth @UmnoOnline #HariBelia2012 @BeeAntBlues

Siang tadi Tok Mat bersama majlis perasmian Hari Belia Negara 2012 petang tadi.

Ramai Menteri dan Timbalam Menteri turun bukti komitmen mereka kepada Hari Belia Negara 2012.

Belia harapan Malaysia perlu kekalkan kerajaan sedia ada yang terbukti memahami selera muda mudi dan mendorong mereka melakukan perkara yang tidak melanggar undang-undang negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.

Malam ini berlangsung konsert BN Youth Music yang sangat hebat persembahan mereka yang telah mengikuti program tersebut sebelum ini.

Meskipun tidak popular namun kualiti suara mereka memang tidak dapat dinafikan.

Turut hadir menyaksikan persembahan ialah Datuk Razali Ibrahim bersama Pengerusi UMB Tun Faisal.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Video Demo Oleh Komando ATM Di #HariBelia2012 #HBN2012 Siang Tadi Siap Ada BOM! cc @NajibRazak

Berita gembira juga bahawa sasaran dua juta telah tercapai seperti yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri semasa merasmikan Hari Belia Negara siang tadi.


Tahniah kepada urusetia dan rakan-rakan blogger yang mempromosi hari belia ini di blog,fb,twitter...


Tiada kekecohan berlaku sepanjang HBN ini dilangsungkan seperti Bersih 3.0 dan ia bukti kita boleh berhimpun ramai-ramai sampai malam tanpa kekecohan...


Belia bersama BN dulu kini selamanya...tanpa mengira agama, bangsa dan wajah mereka...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Charger Semua Gajet Termasuk TAB Hanya RM200 Di #BeeAntBlues - Siapa Mahu?

Lokasi jualan di booth Unit Pidato dan esok hari terakhir untuk mendapatkan charger tersebut...


Cari belon panas Tune Talk dan gerai unit pidato hadapan Unit Media Baru Pemuda UMNO #BeeAntBlues.


Iklan ini percuma.


Harga biasa RM350 - 400


Published with Blogger-droid v2.0.2

Ketua Pemuda BN @KhairyKj Tunjuk Skill Main Drum Di #HBN2012 #HariBelia2012 Tiru @UstAzharIdrus?

Gaya yang anak muda suka lihat dan memang sesuai Ketua Pemuda mewakili belia mendekati anak muda dengan cara begini.


Jika Ustaz Azhar Idrus main gitar maka apalah sangat main drum, kan?


Syabas YB KJ...


Muzik tak salah jika ia tidak melalaikan...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Video @Panglima_Cyber Rakam Semalam Sepanjang Jalan Putrajaya Bukti Kemeriahan Keamanan Malaysia #HBN2012 #HariBelia2012 #BeeAntBlues @ShaberyChik @HishammuddinH20 @NajibRazak

Pada awalnya video ini dimuat naik pagi tadi namun gagal kerana masalah wifi selain faktor ke seminar LGBT di Putrajaya Parcel E yang berakhir petang ini


Alhamdulillah ia berjaya dimuatnaik sebentar tadi.


Video ini bukti Malaysia aman berkat kerjasama semua pihak jaga keamanan negara.


Anda boleh lihat dalam video di atas tidak ada kejadian rusuhan kaum, jenayah yang menakutkan rakyat samada Melayu Cina India untuk datang walau waktu malam bersama keluarga.


Tahniah kepada anggota keselamatan dan harapnya agar aktiviti kerohanian turut ditingkatkan dari segi promosi, kualiti dan kuantiti dengan dilibatkan lebih ramai tokoh agama yang popular agar tidak timbul persepsi kita terlalu banyak hiburan di Hari Belia berbanding acara agama.


Malaysia negara Islam dan jangan kita dilihat guna hiburan terlalu banyak mengatasi kerohanian pada masa hadapan.


Takut ia diguna oleh pembangkang walaupun hakikatnya kita bijaksana di dalam berdakwah kepada golongan muda.


Semoga cadangan ini dibaca dengan hati terbuka.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Video Menteri KDN @HishammuddinH20 Bergusti Dengan Menteri KBS @ShaberyChik- Di #BeeAntBlues #HBN2012 Disaksi @KhairyKj @Rosnah_ARS cc @NajibRazak

Mesra, setiakawan, mahabbah, semangat kesukanan pemimpin kita, bersama rakyat jelata...terutama para belia.


Teruskan datang ke Hari Belia 2012 yang akan berakhir esok.


Belia harapan agama, bangsa dan negara kita...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Gambar Pemimpin UMNO BN di #BeeAntBlues #HBN2012 @HishammuddinH20 @KhairyKj @Razaliibrahim @Rosnah_ars Pagi Tadi



Lawatan pemimpin tertinggi Umno BN termasuk Naib Presiden UMNO DS Hishammuddin ini dilakukan pagi tadi. Mereka juga sempat singgah booth #BeeAntBlues.

Dijangka petang ini pula Naib Presiden DS Zahid Hamidi yang juga Menteri Pertahanan akan merasmikan acara drift jam 1.45 pm...

Berbagai acara telah diadakan hari ini termasuk acara menyumpit selain acara sukaneka.

Semalam anda tentu menonton video paintball di #BeeantBlues dan jangan lupa datang untuk main di sana.

Jumpa sebentar lagi di #BeeAntBlues petang ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Video terbaru #BeeAntBlues #HariBelia2012 #HBN2012 @tunfaisal

Jangan lupa datang beramai-ramai!


Published with Blogger-droid v2.0.2

25 Mei 2012

Cat Faris Di Booth UMB #BeeAntBlues @HariBelia2012 @TunFaisal

Blogger UMB sempat menemuramah beliau selain bergambar.

Terima kasih kerana singgah.

Nantikan video bersama beliau yang akan dimuatnaik oleh Rezqeenhill.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Gambar Menarik Mazidul Akmal Di Depan Rumah Ambiga BERSIH 4.0 Semalam



lagi gambar kena ke sana klik sini http://www.mazidulakmal.com/2012/05/bersih-40_25.html

Ketua Pengarah RELA @KP_RELA Pun Dah Bertwitter - Dahsyat #HBN2012 #BeeAntBlues

1w4mn.jpg


Ketua Pengarah RELA bersama skuad orang muda....

Video Kekecohan Di Hadapan Rumah Ambiga Bersama A.Samad Said Semalam - Harian Metro


Pemandangan Dari Angkasa #HariBelia2012 #HBN2012 #BeeAntBlues


 Permandangan dr KBS tapak motocross, chinese cultural village, kdn + #BeeAntBlues @ #HariBelia2012 #hbn2012

gambar disalin dari twitter Tun Faisal @tunfaisal

Lufya AF4 Bertudung Nyanyi Lagu Kerohanian DI #BeeAntBlues #HBN2012 Semalam


Seminar LGBT Di Putrajaya @NajibRazak

Penulis menghadiri seminar ini pagi tadi.

Pertama kali dibuat di Putrajaya.

Usaha ini wajar diperluas ke seluruh negara agar generasi muda kita tidak menjadi peliwat lesbian biseksual apatah lagi menjadi pengkhianat!

Seramai 500 peserta telah hadir menurut urusetia yang bertugas.

Tahniah kepada urusetia.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.