Pengikut Blog Panglima

07 Disember 2013

Bedilan Blogger kepada @Ibdil @khairykj Cecah 31 Das enggan minta maaf - Jangan Tunggu Presiden @NajibRazak Masuk Campur



Isu Saudara Ibdillah Ishak Pengerusi Biro Media Baru yang baru dilantik dan baru juga 'dibedil' bertalu-tali oleh Blogger dan juga facebooker kerana dia baru sahaja menghancurkan perasaan pemain media sosial yang banyak berkorban demi parti gara-gara tuduhannya kepada kami yang tidak buat kerja jika tidak ada wang semakin hangat nampaknya.


Kita sedar beliau masih baru mungkin tersilap bicara dan perkara ini kami suarakan kepada seorang MT Pemuda akan perkara tersebut semalam.

Namun jika silap maka mintalah maaf. Jangan benarkan keegoan mengatasi kesilapan kerana ia tidak mampu menarik minat masyarakat Melayu Islam Umno !

Kecuali di Amerika atau England lain cerita.

Terkini pada 7.12.2013 sudah ada 31 blog pro kerajaan mengkritik beliau secara terang-terangan.

Jika tuduhannya benar sudah tentu kami tidak kisah dan diamkan diri sahaja namun apabila ia satu kenyataan liar maka kami fikir beliau perlu menarik balik kenyataan tersebut dan meminta maaf.

Menariknya, wartawan stesen Tv terkenal, Mazidul Akmal Sidek turut membuat kritikkan pedas terhadap bahasa Melayu beliau yang tunggang panggang selain mempertikaikan kredibiliti 'Raja Instagram' diatas perlantikkannya  sebagai pengerusi BMB.

Adakah pemimpin seperti ini jadi kebanggaan KJ?

Sekarang 31 blog sudah 'membedil' Ibdil dan nampaknya tak ada lagi permintaan maaf.

KJ pun macam tak ada respon je dan seolah-olah gembira dengan apa yang berlaku.

Memang benar KJ sering diserang Blogger namun jangan kerana itu beliau seakan mahu membalas dendam dan 'membuang' semua pemain media sosial dengan cara seperti ini

Adakah 300 tentera Red Bean Army sukarelawan ? Adakah anda tahu berbelas ribu sukarelawan mereka kumpul ? Apa cerita BNYCT ? Khabarnya ramai kecewa.

Nampak macam Ibdil memang budak yang sangat taat kepada KJ sampai sombong untuk minta maaf atas kenyataan beliau.

Jika begini maknanya Umno akan semakin dimalukan apabila pemimpin pemuda tidak mahu memohon maaf atas kesilapan yang dilakukan dan sombong kepada cybertrooper yang selama ini hidup penuh kesusahan demi parti. Cerita mereka saya tahu.

Jika dibiarkan saya risau gelombang kemarahan semakin besar nanti. Seperti banjir yang terlalu kuat ia bisa menenggelamkan apa dan siapa sahaja.

Harap tidak ada lagi bedilan kepada Ibdil mahupun KJ sendiri lepas ini. Kita berani menegur kerana sayang Umno bukan seperti pencacai parti pembangkang yang takut menegur pemimpin mereka walau jelas kesilapan yang dilakukannya.

Senarai 31 blog dimaksudkan dibawah.

http://mymassa.blogspot.com/2013/12/tanyaibdil-ibdil-adakah-lifestyle-anda.html?m=1

http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2013/11/instagaram-addictbiar-betul-kharykj.html?m=1
http://

medantempurkedah.blogspot.com/2013/12/tanyaibdil-kenyataan-ibdil-diputar.html?m=1

http://dinturtle.blogspot.com/2013/12/siapa-mamat-paling-glamer-pau-2013-ni.html?m=1

http:/gelombangkick.blogspot.com/2013/12/najibrazak-dengar-khairykj-jawab-betul.html?m=1

http://theflyingkick.blogspot.com/2013/12/ibdillah-ishak-rupa-rupanya-ketua.html?showComment=1386150451893&m=1

http://taipingmali.blogspot.com/2013/12/bmb-ibdillah-vs-bloggers.html?m=1

http://daengselili.blogspot.com/2013/12/khairykj-tunfaisal-najibrazak-ini-bukan.html?m=1

http://kulaanniring.blogspot.com/2013/12/kenyataan-pengerusi-bmb-bakal-bikin.html?m=1

http://riziqin.blogspot.com/2013/12/link-blog-blog-yang-menangkis-kepoyoan.html

http://www.penembak-tepat.com/2013/12/repost-mymassa-tanyaibdil-ibdil.html

http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.com/2013/12/malas-nak-buka-akaun-instgram-tapi-nak.html

http://headbomb.blogspot.com/2013/12/hah-lifestyle-lah-sangat-sepatah-haram.html

http://zmsegamat.blogspot.com/2013/12/ibdillillah-ishak-pengerusi-biro-media.html

http://www.1peluru.com/2013/12/lifestyle-cara-cara-memasak-nasi-ayam.html

http://bela-13.blogspot.com/2013/12/11-dalilmengapa-ibdil-lebih-popular.html

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2013/12/pengerusi-bmb-ppum-jangan-pandang.html

http://aktivispendangjr.blogspot.com/2013/12/pertama-kali-aku-terluka-dengan.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

http://penadaritanahmelayu.blogspot.com/2
013/12/kurangkan-politik-tentera-maya-hingga.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

http://jendelamy.blogspot.com/2013/12/tanyaibdil-apa-maksud-kenyataan.html

http://truthvaccine.blogspot.com/2013/12/pau2013-pra-sekolah-intensif-media.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

http://tenteramaya.blogspot.com/2013/12/pau2013-tanyaibdil-pengerusi-bmb-ibdil.html

http://harapan-esok.blogspot.com/2013/12/tips-memilih-topi-untuk-lelaki-sejati.html\

http://theunspinners.blogspot.com/2013/12/idli-masih-novice-diam-dengar-belajar.html

http://semuthitam80.blogspot.com/2013/12/pengerusi-biro-media-baru-di-geng-bang.html

http://waklongman.blogspot.com/2013/12/kemas-kini-terakhir-entri-blog-milik.html

http://matkilaupenang.blogspot.com/2013/12/video-permohonan-maaf-ibdil-pengerusi.html

http://justread-whatever.blogspot.com/2013/12/an-asshole-in-pemuda-umno.html

http://bumiyang.blogspot.com/2013/12/panglima-perang-maya-umno-hadapi.html

http://lamanizzs.blogspot.com/2013/12/video-ibdil-ajak-pengamal-media-pro.html

http://www.mazidulakmal.com/2013/12/ibdillillah-ishak-pengerusi-biro-media.html?m=1

Sent from my iPhone


Catat Ulasan