Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

15 Januari 2010

Edisi Khas : BPN Memohon Perkenan Majlis Raja-Raja Mencemar Duli Memutuskan Isu Kalimah Allah Untuk Agama Islam !



Ampun Tuanku Beribu Ampun !!!

BPN dengan rendah diri memohon perkenan sekelian Raja-Raja kita menerusi Majlis Raja-Raja agar membuat keputusan berkenaan isu nama Allah yang masih lagi belum reda di negara kita. Ia ekoran keputusan Mahkamah Tinggi pada 31 Disember 2009 yang membenarkan pihak Gereja Katolik menggunakan perkataan Allah dalam penerbitan majalah mingguan mereka ' Herald - The Catholic Weekly' walaupun ia tidak dibenarkan oleh pihak Kementerian Dalam Negeri.

Meskipun sudah ditangguhkan perlaksanaannya berkat rundingan Kerajaan Malaysia dengan pihak Gereja Katolik ( sekalung tahniah kepada Perdana Menter ) namun kenyataan yang disiarkan oleh Malaysiakini yang menyebut bahawa pihak Majalah Mingguan Heral Weekly ingin menggunakan nama Allah pada masa hadapan sangat merisaukan kita. Ia juga semakin mengeruhkan lagi suasana yang begitu panas di dada umat Islam di Malaysia sekarang.

Begitu juga tindakan 11 peguam yang turut disertai YB dari parti DAP membuat demonstrasi menyokong keputusan penggunaan kalimah Allah di Petrajaya, Kuching pada 12 Januari yang lalu juga memperlihatkan bagaimana isu ini telah cuba dipolitikkan oleh pihak yang ingin mengeruhkan suasana harmoni di negara kita.

Kemarahan rakyat beragama Islam sangat jelas di mana kempen menentang penggunaan kalimah Allah oleh pihak bukan Islam di Facebook telah mencecah 200,00 seperti laporan Utusan di sini.

Jika tidak dikawal dari sekarang dan mustahil kita rakyat biasa dapat mengawalnya kerana masalah perbezaan fahaman politik, maka BPN merasakan sudah sampai masanya Majlis Raja-Raja sebagai Payung Rakyat dapat menitahkan sesuatu bagi menghentikan polemik yang masih lagi belum terlambat untuk dihentikannya. Kita risau isu ini boleh melarat hingga kepada pembunuhan antara penganut Islam dan Kristian akibat adu domba pihak ketiga yang ingin melihat negara kita akan huru hara dan ditimpa masalah konflik agama.

Apatah lagi ada juga di kalangan YB beragama Islam bernama Khalid Samad yang telah mengkritik badan agama kita ( JAIS dan MAIS ) yang bertungkus lumus menjaga kalimah Allah ini dan jelas dia telah melanggar enakmen yang diputuskan oleh Sultan Selangor ( klik sini )

BPN bersetuju dengan kenyataan tegas TPM ( di sini ) yang menyatakan bahawa beliau tidak akan membenarkan kalimah Allah dipermain-mainkan pada masa hadapan.

BPN juga bersetuju dengan desakan pihak yang mewakili 70 NGO di sini untuk mendesak Yang Dipertuan Agong untuk membuat keputusan berhubung isu nama Allah ini...
Setakat ini 10 gereja telah menjadi mangsa perbuatan khianat termasuk ke atas surau dan juga rumah ibadat Sikh. Tidak mustahil bilangan ini semakin bertambah jika tiada campur tangan dari pihak Majlis Raja-Raja untuk menghalangnya dalam hal yang begitu sensitif kepada Islam ini....

Sekali lagi dengan penuh hina dan rendah diri kami Blogger Pembela Negara ( BPN ) memohon titah Duli-Duli Teramat Mulia sekelian agar dapat segera membuat keputusan dalam Majlis Raja-Raja bagi faedah dan manfaat agama Islam dan sekelian umatnya.


Ampun Tuanku Beribu Ampun !!!



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

http://nizamisa.blogspot.com/2010/01/nizar-dah-jadi-jutawan.html - Blog SU Akhbar MB Perak yang artikelnya kali ini amat melucukan. Ibarat artikel terdesak, Nizam mengampu parpukari atau parpukari menggunakan nizam?

YB Nizar seorang Jurutera, Ahli Perniagaan, ADUN dan Ahli Parlimen. Jadi pendapatan YB Nizar sebulan tentunya melebihi 10k, bermakna memang beliau layak.

Artikel tersebut sememangnya membuka jalan kepada blogger PR utk membongkar pula kemewahan yg terdapat pada Ketua UMNO Bhg dalam Perak cukuplah pasti membuat kita semua tertanya-tanya adakah benar UMNO Juara Rakyat?

Aduh Nizam ooiiii, bloggers ramai yang tahu Perak Today adalah blog milik salim @ parpukari.

Jangan bloggers semua termakan dan tertipi dengan mainan parpukari. Belaiu memang hebat krana berjaya MENGKUDAKAN SU Akhbar MB Perak.

Panglima Perang Cyber berkata...

mystique : tq atas info..

Arif Omar berkata...

daulat tuanku. majlis raja-raja wajib buta sidang serta merta

Cari Blog Ini

Translate