Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

20 Jun 2010

Siapakah Midhat Pasha Yang Jadi Pengkhianatt Empayar Islam Utsmaniyyah Versi Malaysia ?

ikincihamid1.jpg
Sultan Abd Hamid II Sultan Terakhir ke-34 Empayar Uthmaniyyah


  1. Sejarah sememangnya akan berulang. Cuma tidak ramai menjadi 'ulul albab' membaca dengan mata zahir dan menilai dengan mata hati.
  2. Sejarah kejatuhan Empayar Islam terakhir perlu disemak kembali dan malam ini saya kebetulan terjumpa kisah kejatuhan ttersebut yang tidak pernah dibaca sebelum ini.
  3. Tokoh dalam komplot kejatuhan Uthmaniyyah adalah Midhat Pasha yang pemabuk dan amat tidak bermoral.
  4. Beliau adalah pengkhianat dan agen British yang mahu memusnahkan Uthmaniyyah dari dalam demi memastikan empayar agung Islam itu akan hancur. Selain seorang lagi Jeneral bernama Awni Pasha yang turut terlibat dalam hal ini.
  5. Demi menyelamatkan Empayar Islam Sultan Abd Hamid telah memecat Midhat Pasha yang sebelum itu telah dilantik sebagai orang kepercayaan beliau. Perlembagaan Sekular tajaan beliau juga telah ditolak dari dilaksanakan oleh baginda.
  6. Adalah dikhabarkan Midhat Pasha ini berasal dari keturunan Yahudi dan tidak peliklah tabiat beliau yang minum arak tegar sejak zaman mudanya, telah dikisahkan dalam tinta sejarah.
  7. Selepas dipecat beliau telah diusir keluar negeri pada Feb 1877 dan ada setengah berpendapat ke Eropah.
  8. Midhat Pasha lah yang telah bertanggungjawab membuat draf perlembagaan sekular untuk menggantikan Perlembagaan Islam dan juga bertanggungjawab merancang komplot membunuh bapa saudaranya Abd Aziz.
  9. Jelas plot yang sama berlaku di Malaysia di mana ada individu tertentu dengan gigih sekali cuba meruntuhkan Empayar Islam Malaysia. Pernah menjadi orang penting dalam Kabinet Malaysia tetapi akhirnya dipecat selepas tembelangnya menjadi tali barut musuh negara pecah.
  10. Penguasaan Malaysia di pentas dunia dalam bidang bidang ekonomi dan kedudukan tinggi di kalangan negara OIC yang menghimpunkan 1/4 dari jumlah rakyat dunia tentu menggusarkan musuh Islam. Lihat sahaja GLC seperti Petronas, Maybank, Telekom dll yang sudah berada di serata dunia membawa nama negara kita.
  11. Kejayaan negara yang sukar digugat termasuk oleh Singapura juga telah menggerunkan mereka dan cara halus diguna pakai yakni dengan membiayai pergerakan politik atau agama atau sosial yang boleh menggugat kerajaan sedia ada.
  12. Lihat bagaimana agen mereka sedang berpoya poya di luar negara dengan membuat kerja menfitnah pimpinan negara kita sedangkan jelas sekali anasir yang cuba ditanam oleh mereka sangat bahaya demi untuk menukar kerajaan yang kuat mempertahankan Islam sejak dulu hingga sekarang.
  13. Gunakan akal dan mari kita bongkarkan lagi konspirasi Grand Design tajaan Yahudi Nasrani ini demi menyelamatkan agama bangsa dan negara kita. Banyak lagi watak yang pernah wujud dalam sejarah dan berulang dalam kisah mutakhir yang terjadi di tanah air kita hari ini... Info dipetik dari laman http://www.dakwah.info/

Baca juga kisah terakhir pengusiran Sultan Abd Hamid II di sini yang pasti buat anda menangis membacanya http://episod-cinta.blogspot.com/

2 ulasan:

Unknown berkata...

bagi melayu Islam yang bermaruah , cukuplah sejarah empayar islam Turki menjadi pedoman dan pengajaran ,

Benar , musuh2 islam tdk akan berhenti selagi kita tidak menuruti kehendak mereka , akan sentiasa ada cara untuk mereka menghancurkan kita ,

Anwar ibrahim adalah contoh paling tepat bagi petualang negara , seorang yg tidak memperdulikan nasib dan maruah agama juga negaranya demi mencapai matlamat dan cita2 politik ,

anwar yang pembohong , anwar yang penipu , anwar gay , anwar homoseks ,
anwar manusia melayu Islam yang cuma tinggal nama , sikap dan perbuatannya sangat jelik sekali ,

haruskah kita mengulangi sejarah Turki ? sudah bersediakah kita untuk mewujudkan singapura yang kedua , apakah kita mampu untuk kehilangan lagi ?

negaraku o negaraku , bangsaku o bangsaku , ..
ternyata sudah terlalu ramai mereka yang hilang jati diri bangsanya , rela diperkudakan menjadi hamba suruhan para peualang menjalankan tugas , muda mudi melayu pembangkang , PAS dan PKR dalam senyum dianjingkan para petualang ini ,

anjing2 yang lapar dan gelojoh sedang mara sepenuh hati memamah dan meratah segala sendi bangsaku , ..raja2 diperlekehkan , keistimewaan yg disepakati dipersoalkan ,

sejarah akan berulang sekiranya kita tidak bertindak menghentikanya , bagaimana kita hendak menyelamatkan keluarga sekiranya negara hancur , bagaimana kita hendak menyelamatkan negara bangsa sekiranya kita takut bertindak ?

maka bertindaklah ..!! tolak pembangkang , tolak anwar , tolak PKR ,DAP ,PAS ,

Mozas berkata...

Anwar contoh terbaik untuk Malaysia!

Pengajaran Besar dari Kes Tian Chua kepada Rakyat Malaysia, Anwar terbukti Peliwat:
http://satulimatiga.blogspot.com/2010/06/pengajaran-besar-dari-kes-tian-chua.html

Cari Blog Ini

Translate