Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Jun 2011

Pemuda PAS 'Bengang' Kartun Utusan Sindir Hadi Awang Bukan Sebab Islam ???


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih






Dalam laporan Malaysiakini Ketua Pemuda PAS telah dilaporkan menyerahkan bantahan terhadap kartun Utusan Malaysia berkenaan kekeliruan kes rogol pagi tadi. Saya ulangi : kartun bertajuk kekeliruan kes rogol.


Sebelum ini semua kalangan kita sudah membaca kenyataan Hj Hadi iaitu Big Boss Ketua Pemuda PAS tersebut yang menganggap video seks Anwar Ibrahim sebagai besi

Kenyataan yang dilaporkan dalam media massa berbunyi : "Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga" DS Hj Abdul Hadi Awang - Utusan Malaysia.

Maka apabila kartun Utusan telah menggunakan perkataan 'besi' maka mereka telah berang dan bengang kerana ia berjaya mendedahkan 'kecerdikan' Presiden mereka yang menolak video seks yang disahkan tulen sebagai bukti.Serta disumpahlaknati oleh Datuk Shazryl Eskay...

Perkara ini telah disentuh sahabat Panglima Mr Dr Novandri di blog MIM beliau di sini http://novandri.blogspot.com/ dan juga rakan dari Sarawak Hillbert di sini http://hilbertmontell-anakmerdeka.blogspot.com/


Dalam hal ini PAS tidak perlu menutup 'kemaluan' Presiden mereka dengan menganggap kartun tersebut menghina Islam. Kerana yang terhina sekarang pada pandangan Panglima- ialah ahli-ahli PAS yang kini sudah tidak boleh lagi bercakap berkenaan negara Islam kerana ia sudah 'dikuburkan' oleh Hadi Awang dan disokong pula oleh pemimpin PAS yang lain, sebelum sempat beliau melangkah 'mayat' Karpal Singh terlebih dahulu.

Sepatutnya Nasarudin menghantar memorandum kepada Hj Hadi untuk mendesak perjuangan NEGARA ISLAM dijulang kembali tanpa perlu takut kepada DAP atau mereka perlu berani beramai-ramai keluar dari parti PAS !!!

Saya tidak sampai hati untuk mengatakan Hadi Awang sudah 'hilang telur' kerana menggadaikan NEGARA ISLAM yang menjadi teras perjuangan PAS sekian lama sehingga berjuta orang telah tertipu demi sedikit habuan dunia iaitu KUASA dalam menuju PUTRAJAYA. 

Tetapi saya yakin semua ingin katakan begitu.



Harap ada juga ahli PAS yang cerdik dapat fikir tentang perkara tersirat ini dan jangan malukan bangsa Melayu dengan menelan bulat-bulat pembohongan pemimpin PAS anda meskipun anda tidak berapa cerdik dari sudut IQ dan mudah tertipu.




Lagi panasss : kartunis Zunar lagi jelas hina Islam tidak dikritik Pemuda PAS http://gerakantimur.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate