Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 Jun 2014

Jawapan Kepada Artikel @CmLimGuanEng '3 sebab awal kekalahan DAP di Teluk Intan' Yang Dikait Dengan Naib Presiden Umno @Zahid_Hamidi


Saya baru membaca artikel panjang lebar ditulis oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng. Berhubung tiga punca kekalahan DAP yang disiar di Harakahdaily.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/28309-3-sebab-awal-kekalahan-dap-di-teluk-intan

image.png


Dalam tulisan tersebut beliau membuat tekanan kepada Mah Siew Keong agar menekan Menteri DS Ahmad Zahid Hamidi minta maaf berhubung kenyataan beliau bahawa Cina sokong DAP adalah Cina yang tidak bersyukur  - sebelum menerima jawatan sebagai Menteri.

Walhal kenyataan tersebut adalah benar kerana kekayaan Cina di Malaysia adalah jasa BN memerintah negara dan mustahil akan berhasil jika kepimpinan negara begitu lemah dan gagal merangka strategi mapan untuk menjana kekayaan dan kemakmuran. 

Melayu atau India juga dikira tidak berbudi jika mereka tidak menyokong BN atas alasan yang sama. Namun Cina yang menguasai kekayaan negara lah yang diberi tumpuan kerana mereka paling ramai menikmati kek kekayaan Malaysia berbanding bangsa lain.

DAP seperti biasa melaungkan propaganda bahawa Umno perkauman dan DAP sahaja anti perkauman. Seolah terlupa bahawa parti DAP bukan sahaja perkauman dengan mahu menghapuskan peruntukan Undang-Undang keistimewaan kepada Melayu dan Bumiputera, bahkan rasis dalam bab keagamaan bila menyokong tindakan Kristian mahu kalimah Allah kepada agama mereka yang juga berlawanan dengan undang-undang!

Dengan meletakkan syarat agar Zahid Hamidi meminta maaf adalah perkara yang begitu mudah walaupun DAP sendiri bukan pernah memohon maaf atas tindakannya menghina Sultan selain sering melemparkan kecaman kepada institusi bebas dinaungi Sultan(YDP Agong)  seperti SPR atau SPRM kononnya cenderung kepada Umno.

DAP perlu cermin diri dan meminta maaf terlebih dahulu sebelum mendesak Zahid Hamidi meminta maaf. 

Kemenangan ini juga tidak salah kalau diberikan kredit kepada usaha gigih beliau turun hampir setiap hari bersama pemimpin yang lain termasuk bersama Calon Mah Siew Keong di kawasan majoriti Melayu seperti di Pekan Baru, Bukit Tungku, Sg Samak Sg Kerawai dll. 

Kelebihan bahasa jawa juga memudahkan beliau berkempen kepada pengundi agar menerima calon Cina BN sekaligus untuk dilantik sebagai Menteri !


image.jpeg

image.jpeg
Ceramah DS Ahmad Zahid Hamidi di Pekan Baru, Teluk Intan baru-baru ini.

image.jpeg
Bersama rakyat di Masjdi Sg Kerawai Teluk Intan.

Sekali lagi DAP perlu cermin diri betulkan kenyataan mereka bahawa umno mengamalkan perkauman atau hakikat DAP sebenarnya yang begitu perkauman sehingga mahu keistimewaan Melayu Bumiputera dihapuskan !!!

Baca komen saya di Harakahdaily sebentar tadi sebelum pergi dari sini.

image.png



Ahad 7.41 pm

Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate