Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 Oktober 2010

Edaran Segera : Gambar Wartawan Malaysian Insider Yang Fitnah Pegawai BTN rasis Untuk Hasut Cina & Melayu Bergaduh !!!


Sehingga pada jam ini, selepas 24 jam aku menulis artikel bertajuk ‘Mungkinkah Malaysian Insider Berniat Jahat (Kalau Aku Salah- Samanlah Kalau Berani)’..... aku masih tidak menerima apa-apa panggilan atau apa-apa saman dari mana-mana pihak..... Hakikatnya, adakah ini membuktikan bahawa apa yang aku perkatakan sebelum ini benar belaka.

Malas nak bermadah-madah, aku nak direct to the point, siapa wartawan Malaysian Insider yang menulis artikel kontroversi tersebut?



Namanya, Boo Su-Lyn.... seorang wartawan berbangsa Cina yang beria-ia sangat masuk menceroboh majlis orang dengan niat tersebunyi, atau dalam erti kata lain..... dengan niat untuk mengadu-domba, mencari jalan untuk ‘memporak-perandakan’ atau menimbulkan syak-wasangka antara kaum.....



Hinggakan Presiden MCA DS Chua Soi Lek sendiri dikatakan telah menggesa kerajaan menghantar Timbalan Pengarah Biro Tatanegara (BTN), Hamim Hussin, menjalani rawatan kaunseling dan dilatih semula kerana disifatkannya sebagai tidak layak menduduki jawatan berkenaan.

Ini kerana menurut Chua, Hamim telah meninggung perasaan rakyat keturunan Cina dan India menerusi kenyataannya yang berbaur perkauman dalam satu majlis baru-baru ini. Kenyataan itu ada kaitan dengan kedudukan orang Melayu yang disifatkan sebagai perlu memimpin negara ini, berbanding kaum lain.

Begitu juga dengan Pemuda Gerakan menggesa supaya Hamim Husin dilucutkan jawatan Timbalan Pengarah Belia Tata Negara (BTN) Wilayah Persekutuan ekoran kenyataannya bersifat perkauman, perkembangan yang dikhuatiri boleh menjejaskan perpaduan kaum. Setiausaha Agungnya Dr Dominic Lau berkata kenyataan yang dibuat Hamim adalah tidak berasas dan keterlaluan.

Berbalik kepada Boo Su-Lyn, adakah dia faham erti ETIKA KEWARTAWANAN.

Sehubungan dengan itu, sekali lagi aku mencabar mana-mana pihak termasuk Boo Su-Lyn sendiri untuk membawa aku ke muka pengadilan jika artikel aku hari ini tidak benar dan tidak berasas...... Kalau nak saman aku pun, samanlah, sebab aku rasa aku berpijak di bumi yang nyata.

Boo Su-Lyn sendiri dengan jelas telah MENCEROBOH masuk ke majlis tertutup Puteri UMNO. Keduanya, dia tidak beretika dengan menyamar sebagai ahli Puteri UMNO dengan memakai selandang atau dalam erti kata lain, mengaburi mata peserta bahawa dia juga salah seorang peserta dalam majlis tersebut.

Adakah ini satu etika yang dibawa oleh wartawan dari Malaysian Insider (MI). Aku tak katakan semua, tapi ini membuktikan bahawa ada wartawan dari MI ini tidak jujur dan tidak beretika.

Hakikat yang perlu diterima semua termasuk Malaysian Insider sendiri, tidak ada wartawan lain yang masuk membuat liputan majlis tersebut. Jika ada, sila buktikan.....

Sumber: Sahabat Gunung

House PK: Inilah muka jalang yang dihantar Malaysian Insider untuk membuat fitnsh tahap dajjal! Aku harap semua sahabat blogger akan siarkan muka ini dalam blog atau portal korang supaya takde lagi agen asing masuk ke dalam majlis kamu!

Memang sah Kalimullah ni adalah agen asing, korang tengok la cara mereka kerja, wartawan biasa tak akan buat benda-benda tak beretika macam ni la! Malaysian Insider wajib diharamkan! Mereka adalah agen kuasa asing yang masuk ke negara kita untuk memporak-perandakan negara kita yang tercinta ini!

FUCK YOU MALAYSIAN INSIDER! 
Tambahan oleh Parpu Kari : http://parpukari.blogspot.com/



Komen Panglima : Banyak fakta didapati tidak betul seperti apa yang berlaku di tempat kejadian dan Kerajaan Malaysia seharusnya menangkap wartawan ini bawah akta hasutan atau ISA kerana terbukti menggunakan penanya untuk merosakkan keharmonian kaum di Malaysia.

Sikap begini jelas boleh meruntuhkan perpaduan negara dan membawa kepada pergaduhan antara agama dan etnik / bangsa di negara kita. Jika dibiarkan tidak lama lagi akan hancurlah negara dan perpaduan yang telah kita bina bersama.

Dari dulu lagi Malaysian Insider dan Malaysiakini adalah TALI BARUT ASING untuk rosakkan MALAYSIA dengan membawa berita yang bertentangan dengan fakta dan pegangan negara kita semua yang terbukti berjaya membawa kemakmuran selama 53 tahun sejak merdeka. Jika hendak dihitung terlalu banyak pembohongan mereka lakukan. Lihat di sini http://amirmu.blogspot.com/ bagaimana beliau terbukti cuba menemuramah Amir Muhammad -penulis buku Lelaki Komunis Terakhir - yang jelas pro komunis dan liberal, bukti pemikiran wartawan Malaysian Insider yang tidak sealiran dengan pegangan rakyat negara kita.
Lihat juga bukti Amir rapat dengan Fahmi Reza seperti gambar di link ini http://www.amazon.com/ , yang mana begitu biadap mempertikaikan mempersoalkan perlembagaan dan pro komunis seperti huraian blogger Pondok Usang http://kisahpondokusang.blogspot.com/

Panglima terlintas juga adakah ini cara untuk tutup pemilihan PKR yang sudah 'nazak' diruntuhkan oleh ahli ahlinya sendiri ? Siasat juga ahli MCA yang bangkitkan isu ini tanpa membuat soal selidik terlebih dahulu sehingga memberi 'bola tanggung' kepada pembangkang.... Adakah dia ahli DAP menyusup masuk MCA atau bertubuh MCA tetapi berjiwa DAP ??? Bukti isu ini cuba diguna untuk menutup 'tsunami' pemilihan PKR sehingga dikatana Hamim Husin Pegawai BTN 'bigger sinner' than Anwar Ibrahim klik sini

Baca juga 'penampar panas' Agendadaily tentang minah tak reti bahasa ni yang Panglima petik dari AIDC :

booMI

Hebat betoi amoi ni.Namanya Boo Su-Lyn.Wartawan The Malaysian Insider .Sekali imbas macam ahli Puteri UMNO.Berkelumbung pulak you.

Mungkin dia baru ambil short course dari spy leman mana tah dan nak test power cara nak menyusup masuk diam-diam ke majlis taklimat tertutup orang untuk bikin kecoh satu negara.

Bagi yang belum tahu dialah yang duduk dalam majlis taklimat tertutup Puteri UMNO di PWTC dan melaporkan tentang 'si sepet mata dan 'si kaki botol'.

Bila ada lebih waktu lapang elok juga The Malaysian Insider timbang-timbang idea buat pembedahan plastik pada Boo agar rupa dia jadi seiras Menteri Pelancongan Datuk Dr Ng Yen Yen supaya boleh menyusup dan dengar perbincangan dalam mesyuarat kabinet di Jabatan Perdana Menteri pada setiap hari Rabu.

Itu lagi meletop beb kalau boleh report .Gerenti dapat Anugerah Kajai.

Atau tukar rupa macam YB Teresa Kok untuk masuk mesyuarat DAP.

Rasanya kalau makeup lebih sikit boleh jadi Dr Lo Lo untuk pasang telinga mesyuarat PAS.

Nurul Izzah punya wajah pun senang ditiru untuk masuk mesyuarat PKR.

Duduk dalam dengar dan buat laporan live .Tak gitu.

Nasib baik macam kes Puteri UMNO ni...dia boleh relaks buat sardin.

Kalau main redah gitu buat muka seposen kat mesyuarat atau taklimat tertutup parti atau persatuan lain belum ada jaminan dia boleh relaks jalan keluar masuk lenggang lenggok Mak Limah.

Silap haribulan ada yang panas baran bagi penampar pasai tak reti bahasa.

Kalau itu macam punya kes...NUJ pun tak boleh tolong cik adik... sendiri trespassing majlis orang...sendiri mau ingat.

Kawan dengar ramai kawan-kawan budak press yang bengang habis dengan kes laporan The Malaysian Insider pasal isu Timbalan Pengarah BTN, Hamim Husin pada majlis taklimat tertutup babitkan Puteri UMNO pada Isnin lalu.

Kalau kena gayanya sapa pun tak ambil pot.

Ekoran laporan Boo timbul hu ha sakan dimana beliau didakwa menghina melabelkan rakyat Malaysia berbangsa Cina dan India sebagai 'si sepet mata dan 'si kaki botol'.

Bab Hamin didakwa cakap rasis adalah satu hal lain.Tapi bagi kalangan rakan wartawan isu yang besar di sini ialah isu etika kewartawanan.

Ini etika jenis tok nenek sapa yang ajar boleh main ' intip' berlakon duduk dalam majlis tertutup orang gitu.

Semua wartawan kecil besar tua muda tahu adab dan sopan serta undang-undang tak bertulis kalau majlis taklimat tertutup itu ' no coverage '.TITIK.

Seorang wartawan veteran terdengar kata ' bullshit punya kerja ....kalau gila nak dapat story eksklusif pun...ini bukan caranyalah.'

Memang kadang-kadang susah nak bergaduh sesama rakan wartawan tak kira dari media apapun.

Sebabnya ada masa kita pun silap juga.

Cuma dalam bab ini bukan silap namanya.Memang clear buat kerja bodoh nak pekena orang.

Mungkin juga The Malaysian Insider nak perkenal budaya reporting baru.Main langgar aje majlis tertutup orang.

Bos-bos di The Malaysian Insider pun ada yang seangkatan dengan Kawan.Hairan juga dalam kes ni depa boleh jadi 'terlalu pandai'.

Baguslah kalau itu caranya nak kejar jadi top website satu Malaya.Main hentam saja bro.

Cuma sayang sikit kena jadi macam budak darjah satu yang tak faham kalau dalam majlis taklimat tertutup tu ' macam-macam hal akan dicakap dan londeh telanjang bulat'.

Sapa pun tak payah nak temberang tentang bab-bab macam ni.

Mana tau mungkin Boo boleh terkencing dalam skirt dia kalau dia berpeluang jadi spy duduk dengar ' macam-macam' depa cakap dalam mesyuarat tertutup DAP ke atau mana-mana persatuan Cina ke.

Ini biasalah dalam dunia ini.

Kalau bab nak mengena orang macam kes ini...macam-macam orang lagi boleh kena tak tentu pasal...

Kawan bukan tak faham-faham ini semua kerja-kerja nak kipas baikkkkkk punya bagi orang Cina dan India marah kat orang Melayu.

Kita bukan baru hidup sehari bro.

agendadaily


4 ulasan:

CodeNameSomaliPirate berkata...

Tak mungkin Pengarah BTN akan berkata begitu. Dan kalau disiasat jangan sekali-kali mengaku berkata demikian.

Ini semua adalah tulisan fitnah wartawan Cina Jalang Malaysian Insider yang mengada-ada kan cerita!

Tanpa Nama berkata...

hello....ibarat meludah ke langit kene ke muka sendiri k! bukankah puteri umno tue MALAYU=islam?? so x kan x sedar kot org cina pakai tudung sekerat tue....haha!!! tue lah, sampai kafir ngan islam pon x leh beza.....puteri umno pakai tudung camtue ker?? x nak lak ko comment. u extremely biased...plz look on ur ethics 1st. otherwise, there is nothing different between u and boo

MEGAT berkata...

AKU PUN PERNAH BERKURSUS DENGAN BTH. AKU TAHU SEJAUH MANA KEBENARANYA. KEH..KEH..KEH PANGLIMA TAK PAYAH NAK BERDOLAK DALIK.

Tanpa Nama berkata...

boo ini kena ditrap dan di malukan-

cari sat matsalleh/serani kongkek
dan rakam gambar bogel dalm net

kalau dia lesbo cari yang cute/butch
untuk dia sesuai dengan kehendak si boo

lepas tu baru broadcast macam elzabeth
banyak bulu

seks4boo

Cari Blog Ini

Translate