Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

28 Ogos 2011

Awasss : Kanang Anak Langkau Mengamuk Kerana Kata Hina Mat Sabu Kepada Parajurit Negara Menjelang Hari Merdeka !!!


Siapa Kanang Anak Langkau ini ?

Beliau adalah perajurit yang berani menentang komunis meskipun hampir mati.Tiga das tembakan mengena tubuhnya ketika bertempur dengan pasukan komunis di Perak pada 1980. Tetapi keberanian beliau berjuang membolehkannya pahlawan dari bangsa Iban ini terus hidup ke hari ini. 

Cerita beliau oleh blogger Syahril Kadir ada di sini : 

KETIKA bersama lebih 30 anggota Platun Gempur Batalion Kelapan, Rejimen Renjer Diraja (RRD) bertempur dengan segerombolan pengganas komunis di Perak tahun 1980, Kanang anak Langkau ditembak tiga kali berturut-turut oleh pihak musuh.
Sebutir peluru dari arah belakang singgah ke jantungnya sebelum menembusi dadanya. Beberapa saat kemudian, dua lagi tembakan dari depan dengan setiap sebutir peluru mengenai saluran kencing dan merosakkan buah pinggang kirinya.
Kanang yang berlumuran darah dan tidak bermaya waktu itu, sementara menanti bantuan tiba, cekal menggagahkan dirinya memapah seorang anggota bawahannya dari menjadi mangsa tembakan menggila komunis.
“Akibat tembakan itu saya terpaksa dirawat selama setahun,” katanya.
Anugerah tertinggi Pingat Seri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) diterimanya hasil pertempuran dengan komunis di Perak, Februari 1980.
Setahun sebelumnya beliau menerima pengurniaan Pingat Panglima Gagah Berani (PGB) atas kehebatan dan keberaniannya menembak mati lima pengganas komunis di Hutan Simpan Korbu, Sungai Siput, Perak.


Beliau bumiputera Sarawak yang masih hidup hingga kini untuk menceritakan saat getir perjuangannya melawan komunis. Masih terasa kesakitan akibat tembakan komunis yang berdenyut dendamnya hingga kini.

Tetapi cucu cicit komunis barangkali - bernama Mat Sabu telah mengeluarkan kenyataan yang sungguh mengguris hati. Mendakwa komunis adalah pahlawan negara bukan parajurit kita. 

Biarpun kita tahu perkataan beliau adalah untuk memalingkan wajah rakyat dari menatap kes liwat Anwar tetapi ia tidak sedikitpun wajar dan harus dipakai ketika kita akan menghadapai dua perayaan besar iaitu Hari Merdeka dan Hari Raya serentak dua hari lagi.

Maka jika masih dibiarkan Mat Sabu ini terus berleluasa merosakkan minda anak muda maka Panglima fikir tidak ada guna kita ada kuasa jika kita tidak gunakannya.

Tidak ada guna kita melihat penghinaan ini dibuat oleh pemimpin perosak rakyat sedangkan kita sebagai pemerintah mampu mengenakan hukuman ke atasnya.

Jangan disesali jika rakyat khasnya warga parajurit kita bangkit dan marah dengan kenyataan biadap lagi hina dari manusia berjawatankan Timbalan Presiden PAS itu.

Adakah kerana sudah 'dijolok dengan wang' dari Kerajaan kafir harbi DAP Pulau Pinang maka Mat Sabu sanggup mengatakan apa sahaja waima mengguris hati para parajurit dan komando kita ?

Demi wang memang manusia akan buta hati. Demi wanita manusia juga akan rosak hati. Demi kuasa manusia boleh berfatwa dan berkata sesuka hati !

Kanang anak Langkau bukti para parajurit kita masih benci kepada kekejaman komunis hingga ke saat ini. Beliau adalah wira kita yang masih ada untuk meluahkan betapa bahaya dan jahatnya perbuatan komunis yang tidak berperi kemanusiaan kepada nenek moyang kita dahulu.

Awas kau Mat Sabu - umur di dunia ini terlalu singkat. Jangan kau fikir politik boleh menjadikan kau kebal dari hukuman Allah dari doa para pejuang yang menitis darah mempertahankan negara dari dajal komunis yang masih hidup hingga kini. Jangan kau fikir negara ini sudah boleh kau tawan pemikiran rakyatnya kerana masih ramai lagi yang tahu betapa busuk dan kejinya agenda politikmu !

Awas juga kepada sekelian kamu semua orang-orang Melayu yang munafik ! Kerana kamu yang buta hati menyokong DAP dan PKR melalui PAS inilah punca segala penghinaan dan kerosakan ini. Kerana kamu yang telah disesatkan oleh Nik Aziz dan Hj Hadi inilah yang telah membuka pintuk penghinaan puak kafir harbi komunis menghina jasa suci parajurit kita. Kerana kamu bukan kerana orang lain yang tidak ada kaitan dengan parti.

Kamulah wahai Mat Sabu yang akan dihukum di akhirat akibat kesombongan kamu menghina pemimpin umat Islam dan memeluk musuh agama kamu sendiri.

Kamu yang tidak ingin menggunakan akal fikiran tetapi lebih kepada emosi dan marah yang tidak ada keuntungan.

Kamu yang berselindung di sebalik kopiah,jubah dan serban tetapi hakikatnya adalah PELACUR KELAS PERTAMA agama Islam !!!


Awasss jangan kamu wahai Mat Sabu dan sekelian penyokong 'fatwa' haram kamu fikir - azab Allah akan mampu kamu halang dengan kad ahli parti Islam kamu itu ...

Hidup ini tidak lama. Azab berkekalan akan menanti orang yang khianat kepada Islam - dengan berpakat dengan musuhnya - di akhirat nanti. 


video Mat Sabu hina pejuang negara



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

5 ulasan:

Awanama berkata...

Bangang punya maklumat.Kenapa sekarang baru nak cerita.Nampak sangatpencuci najis Cina Komunis.Orang tak ada ilmu memang cakap merapu.Esok dia mati Cina Komunis yang tanam dia.Sudahlah jangan cuba nak spin sejarah.Orang mcm ni patutnya kena sula.Pembelot negara dan memalukan orang melayu dan islam.

juburjubur berkata...

BALING KEPALA BABI KAU RUMAH DIA.. SPRAY CAT KAT RUMAH DIA 121...BABI PUNYA MELAYU.. PAS LA NI DISEBAB KAN SOKONG ALJUBURI DA JADI MURTAD...KAFIR..LAKNAKTULLAH...SANTAU AJA MANUSIA MCM NI..

Awanama berkata...

Kepada Mat Sabu yang otak nya di kepala pelir,

Jika kamu kata Komunis pejuang kemerdekaan, kenapa tanhu 1980 masih lagi komunis dok berperang? Bukan kah Malaysia Merdeka tahun 1957 lagi??? Fikirkan dengan otak di kepala (jika ada)...

Awanama berkata...

Bangang pelaq haram jadah ni dah melampau....nanti org kirim peluru hidup kat hang jangan pula buat muka toya report kat polis sebab hang dah hina anggota2 polis yg berjuang dan terkorban dulu....tuiiii..haram jadah

Awanama berkata...

Inilah kualiti peminpin PAS..hmm
hancor maleyu

Cari Blog Ini

Translate