Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

18 Mac 2009

Update - Edisi Khas : Debat Perdana BNM vs BPN Malam Ini ~ Malaysiakini



Grafik rekaan Kumbang ( blogger analisiringan )


Saya baru saja tiba di rumah selepas berada di luar kawasan selama dua hari. Macam macam berlaku dalam tempoh tersebut. Memandangkan broadband problem walau sudah bayar tunggakannya sebelum itu, saya tak dapat beronline (dalam masa tersebut ) untuk terus menjenguk blog sendiri dan juga blog blog lain. Handphone juga problem sekejap ok sekejap ko untuk buka ebuddy YM saya..

Firasat saya perkara ini terjadi barangkali kerana komen panas saya di blog mereka.. Sungguh saya tak sangka komen saya di blog mereka berkenaan isu blogger pihak sana minta kutipan derma telah menjadi punca kemarahan mereka hingga mahu berdebat selepas dicabar oleh bro GOMO.

Maaflah jika saya salah tentang isu derma tersebut tetapi jika saya betul siapa yang akan peduli ? Semua sudah tahu Kerajaan Maya Perak @ KAMAR adalah disokong oleh Kerajaan Perak Pakatan Rakyat. So, takkan tidak ada dana dari bekas MB Nizar - soal saya di ruang komen di blog Wak Raden blogger seperjuangan mereka ?


Gambar Blogger KAMAR bertarikh 28.11.2008 yang dihadiri oleh 
bekas MB Perak Datuk Seri Nizar ( sumber di sini )

Memang nak buat kerja tanpa dana memang susah. Saya sendiri kalau nak cerita memang susah dengan halangan dan dugaan kiri kana depan belakang. 

Ramai tak tahu hampir hampir eletrik rumah saya dipotong namun kuasa Allah menjadikan mereka tidak memotongnya dan saya sempat menjelaskan sebahagian bil tersebut. Begitu juga mereka tak tahu bil broadband saya tertunggak melebih lima ratus ringgit dan sudah sampai surat peguam, tetapi saya malu untuk meminta ehsan dan derma kawan kawan atau penyokong kerajaan. Saya usahakan dan alhamdulillah Allah membantu di saat saat getir itu.

Bagi saya dugaan itu lebih memantapkan lagi perjuangan dan mengesahkan lagi adakah tujuan saya lakukan perbuatan memblogging demi sesuap nasi atau pengaruh atau apa jua ganjaran keduniaan. Saya yakin selagi kita benar dan ikhlaskan diri setakat mampu maka akan ada pertolongan Allah hingga kita akan merasa tenang di dalam suasana keresahan. Kaya di suasana kemiskinan. Cukup di suasana kekurangan. 

Cabaran untuk berdebat juga saya telah tahu selepas dimaklumkan oleh Polis BPN iaitu saudara GOMO. Beliau telah sanggup berdebat dan saya juga setuju, debat perlu diadakan. Polis BPN diberi gelaran kepada GOMO kerana kelantangannya dan keberaniannya seperti polis dan memang dialah yang sering mengvolunteerkan diri  untuk menjaga chatroll BPN selama beliau bergiat cergas sebagai blogger sejak dua menjak ini.

Berkenaan debat saya sanggup dan saya pasti sahabat lain juga sama. Sebenarnya saya memang nak ajak diorang berdebat dengan cara yang sihat dan berfakta dan tak sangka ia dimudahkan Allah sehingga undangan tersebut datang sebelum sempat saya tulis dan luahkannya di sini....Cuma ia perlu dibuat di tempat yang selamat dan malam ini juga BPN akan melawan BNM yang sanggup berdebat dengan BPN dan merasa begitu berani hingga sanggup mencabar team BPN yang tak .

Rasanya tidak ada masalah untuk berdebat tetapi untuk pergi ke tempat debat di alam nyata, minta maaf. Kami tidak mudah ditipu untuk menghulurkan 'leher' memenuhi hasrat mereka untuk berdebat. Nak kenal kami siapa ? Tak apalah. Kami buat benda ni bukan untuk dikenali ramai. Biar Allah sahaja yang kenal kami dan sesama kami sahaja yang mengenali antara satu sama lain.

Jika nak berdebat kenapa perlu ke sesuatu tempat ? Sebenarnya mereka boleh berdebat di ruang siber ini kerana semua akan menilai hujah hujah yang akan kita kemukakan. Cadangan saya pada awalnya di chatroll BPN.Namun chatroll agak susah bagi orang terkemudian ingin membaca hasil debat dan juga jawapan kepada isu yang didebatkan. Akhirnya selepas meminta pandangan sahabat2 BPN maka kami sepakat memilih Yahoo Messenger sebagai tempat persidangan malam ini.

Cuma, nak tanya sikit adakah ini taktik mereka untuk mengalih perhatian selepas satu persatu diasak hingga ke penjuru dinding dengan isu isu panas ?

Apa pun kita tak akan gentar dengan tindakan mereka. Malam ini juga saya mencabar mereka untuk datang melalui YM dan semua diminta add email saya di bawah.... Semua tak kira blogger atau orang biasa boleh sertai dan lebih bagus nama nama yang mereka cadangkan hadir dan menjawab bagi setiap hujah dan jawapan yang diberikan...Kita berdebat dengan rasional di Yahoo Messenger dan saya akan buka conference selepas mereka addkan YM saya berikut 

panglimaperangcyber@yahoo.com 


Apa macam ? Ada berani kita jumpa malam ni jam 9 malam !!!!!


Salam perjuangan dan pastikan semua hadir sama sama melihat komen2 yang akan dikemukakan semasa debat malam nanti..


p/s : Jangan tertipu dengan komen bernama Parpu Kari pemberi komen di sini - yang sebenarnya blogger duplicate/ menyamar   sebagai parpu kari Setiausaha II kita.  Beliau sebenarnya ingin memecah belahkan team BPN sesama sendiri dengan menyamar sebagai parpu kari yang palsu dan jika anda tak percaya lihat di link ini yang sempat saya salin imejnya di bawah.




Sila lihat profail asal Parpu Kari Original Resepi ( hehe )  di sini


32 ulasan:

MyIdea berkata...

Debat terbuka.. hehehe

Tak payah layan la.. bukan membina pun.. menyusah ada lah..

-----------

Saya pun hairan, kenapa sampai ada kutipan derma.. padahal Hosting tak perlu bayar pasal guna free host (Blogspot.com).

Saya (mimpi916.blogspot.com) juga menggunakan pendekatan sendiri untuk 'blogging'. saya guna kemudahan pejabat saya sendiri (internet), itu pun sebab saya pengurus di sini. (kerja sendiri)

Bil Internet, telefon, elektrik dan sebagainya saya bayar dari duit poket sendiri. Tak perlu saya menyusahkan orang lain.

Tak salah meminta derma kerana itu adalah hak mereka. Mungkin mereka terdiri dari rakyat yang belum mendapat pekerjaan (saya tak guna perkataan penganggur). Baguslah sebab ada yang menyumbang.

Kalau ceramah PAS tu ok la juga minta derma sebab nk bayar sewa kelengkapan spt khemah dan sebagainya.

Saya pernah membaca artikel bloger PASMUDA (pasmuda.blogspot.com) ber'chatting' dengan saudara GOMO. Mereka juga berjuang sendiri tanpa ada belas ehsan dari orang lain..

Apapun..buatlah yang terbaik untuk diri.. Mungkin yang meminta derma tu mahu dermakan kepada Masjid atau anak-anak yatim.. Allah sahaja yang tahu..

Wassalam..

Tai berkata...

Ok, semoga berjaya.

Tanpa Nama berkata...

ek-ellehhh....tadak teloq rupanya. si GOMO yg cabar berdebat secara terbuka dahulu, bila disambut dikatakan pula ada udang di sebalik batu. cehh...takleh pakai..buat malu mak pak hang ja dpt anak penakut mcm ni. kotya pon identiti sebenaq hg terdedah, apa mao takut? hg ada wat jenayah apa ka? cehh..sekali laie cakap bedegaq2 tp teloq tadak. ptuii!!!

-ada teloq-

Tanpa Nama berkata...

kah..kah...kah...kahh...
kalo stakat kat YM je mcm budak2..
xmenunjukan kematangan lansung...
ke takut biro disiplin UMNO ambik tindakan.....hehehhehehe

Unknown berkata...

hek ele.... pengecut gile kalau dalam YM je... berani kerana benar la.. buat la debat terbuka face to face... nampak sangat bacui... macam ni jd pembela negara? kah kah kah.. Pengecut Negara ada la... kah kah kah.. BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! BPN PENGECUT !!!!! BPN PENGECUT !!! berani depat dalam cyber je.. tak berani depat secara terbuka.. kah kah kah.. kasi gelak sama Blogger Pengecut NEGARA !!!!!! kah kah kah kah...

PAPA GOMO berkata...

HUA..HUA...GUA SOKONG DEBAT MALAM NI!!!
05.04 NI KITA PULA AKAN KE SANA BERDEBAT!!!

AKU RASA PUAK NI MACAM TAK SUDI JE PANGLIMA....

AKUT BEBENOR AGAKNYA....
HE HE HE

PARPUKARI berkata...

PENGECUT? MUAHAHAHAHAHAHA

KITA NI BERJUANG DI ALAM CYBER TAPI SI BLOGGERS FUCKATAN RIOT AJAK BERDEBAT FACE TO FACE....AKAI ADA KA?

NAPE TAKLAH LAWAN KITA PUNYA HUJAHAN KAT ALAM CYBER LAGI KE?

KORANG DAH TAK TAU NAK BUAT MACAMANA LAGI KAN???

NIK AJIS TAK LEH PAKAI

Panglima Perang Cyber berkata...

GOMO - u mahu ke sana tak ada masalah...

Cuma berani ke dedah diri ?

Kalau saya, elok berhati hati !

Nak berdebat tak perlu depan ramai orang..

Tak perlu keluarkan duit ke tempat orang..

Tak ada masalah pun tak dikenali orang..

Yang penting mesej kita dapat disampaikan..

Itu saja.

PARPUKARI berkata...

BETUL TU TUAN PANGLIMA, KITA BERPEANG DI ALAM CYBER TETIBA JE MEREKA AJAK BERDEBAT, APA MAKSUDNYA TU TUAN PANGLIMA?

MAKNANYA MEREKA SUDAH MENGAKU KALAH DI ALAM CYBER SO NAK JUMPA DIRECT LA...SAPA YANG TAKDAK TELUR SEKARANG NI..

BELUM KELUAR BANYAK CERITA INI MEREKA DAH MENGGELUPUR DAH NI TUAN PANGLIMA

MUAHAHAHAHAHAHAHAHA...FUCKATAN RIOT MEMANG PENAKUT, MASUK KOMEN BLOG ORANG OAKAI ANON JE...TAK BERANI BAGI NAMA NGAN BLOG SEKALI...PIIIRRAAAHHH KORANG YANG SELALU KALAH BERDEBAT KAT ALAM CYBER NI NAK CAKAP BANYAK PULAK..

SEMUA ORG SUDAH TAU BLOGGERS FUCKATAN RIOT DIBAYAR LUMYAN SEKALI...TAPI TAKDE ISI, TONG KOSONG, PUSING CERITA IKUT SUKA MAK AYAH DEPA AJE...POOOERAHH

Tanpa Nama berkata...

porah. debat maya sapa nak tengok. tajuk kome bg pun 'anwar liwat'. porah. buat malu melayu jek. bodoh suruh org join conference. pi la tunjuk muka hangpa buat live. ckp degaq2.

MyIdea berkata...

Tajuk saya syorkan :

SEJAUH MANAKAH BLOGGER DI MALAYSIA DAPAT MEMBANTU KERAJAAN DALAM KRISIS EKONOMI

tajuk untuk kepentingan semua..

Tanpa Nama berkata...

Debat Cyber..... apa faedahnya...

Berdebat kena secara bersemuka.....

YM - Chatting

Macam buadak-budak pun ada...Macam ni rupanya boggers BPN...

Ada akai?

Tanpa Nama berkata...

SUDAH LA PARPU..

TAK PAYAH


M...E...N...Y...A...L...A...K


TAK PAYAH PUTAR BELIT FAKTA


HANYA YANG BERAKAL SAHAJA BOLEH BERDEBAT SECARA BERSEMUKA....KERANA IA ADALAH AMAT JELAS....DI ALAM CYBER....SEPULUH ORANG PERAH OTAK YANG TAIP HANYA SATU ID...

JADI.............

STOP....AKU NAMPAK KORANG NI DAH MACAM TAK BERAKAL

semutapi berkata...

Yang ajak berdebat secara jantan (face to face) tu GOMO, yg ajak berdebat secara maknyah (YM) tu panglima. Tak sangka sungguh, nama aje panglima, tapi telur hanya tinggal sebelah!

Mengapa takut bersemuka panglima telur sebelah? Kalau setakat taip menerusi YM, anak saya yg Tadika tu pun boleh! Jom lah panglima telur sebelah, jom lah belajar jadi jantan, jom lah belajar jadi orang dewasa: jom berdebat face to face.

Sampai bila nak jadi panglima telur sebelah? Tak teringin nak jadi jantan ke, panglima telur sebelah?

EQUILIBRIUM berkata...

mimpi 916,

hang tak tau apa2 pasal derma tu hang main balun je muahahahhaa

try baca posting asal mengenai derma tu kat blog albanjari ke perisikrakyat ka

kalau hang tak setuju dgn sbb apa tabung tu dibuka ok lah sbb masing2 ada pendapat. tapi kalau hang nak kata sbb nak bayar hosting muahahahhaha memang hang jenih malas membaca. main balun je muahahahaha

Tai berkata...

Ha Parpu kari ori, akhirnya, hang mai.

Tai berkata...

Tulah dia kalau dilayan. nanti bila dah face to face, apa pulak depa nak mintak. Kita kan berjuang di alam cyber? Apa muslihat depa ajak berjumpa dan berdebat?

Sebab tu aku kata, kalau kita rasa nak buat apa pun, kita buat. Jangan terikut-ikut dengan slogan demokrasi. Dan, jangan selalu dok fikir, "Nanti apa kata orang." peduli apa dengan kata orang? Buat asal tidak melanggar peraturan dan undang-undang.

Kalau berjuang di alam cyber, buat cara alam cyber. Apa peduli kalau orang kata pengecutkah dan sebagainya? Orang akan seronok nak provokasi kita, kalau kita asyik nak peduli. Tapi, orang akan jemu bila kita tidak melayani mereka.

Berapa banyak Ss terima kritikan sebab tak membenarkan komen terbuka. Ss apa peduli? Mengapa mereka mesti nak sebok?

Tai berkata...

Oh aku nak panggil Batang Ayaq.

Tai berkata...

Ha, salah komen encik.

Tai berkata...

Parpu, hang terima dak e-mel aku yang banyak tu? Aku boleh reply terus komen hang tu terus pada gmail hang.

Tai berkata...

Tak mampu nak menuliskah, kot dah penat jari kot.

Panglima Perang Cyber berkata...

Komen tak membina langsung..nak mengutuk je..

kalau berani chat di alam siber dulu...

siap gelar orang lagi..aduh ! tarbiyah ikhwanul muslimin ke macam ni ??

Tai berkata...

yalah, mereka mana ada akai encik? Tulah aku kata, jangan layan. Layan saja orang yang berakai.

Tanpa Nama berkata...

Buat sdr panglima,sdr GOMO,sdr Parpu kari serta sdr sedingin salju....masing-masing blogger ada kekutannya tersendiri...baik BPN mahu pun blogger network Perak....bab perjuangan di alam cyber sebenarnya blogger pakatan rakyat sudah lama mendahului BPN....dulu sejak tahun 1998...tahun reformasi dan kewujudan parti keadilan rakyat(UMNO berpecah lagi???!!)sudah ada laman web anti umno....namanya kalu tak silap mahafiraun...cuma tahun 2008 rakyat malaysia sudah terlalu dahagakan maklumat dari pelbagai persepsi..nah...akhirnya keputusan sudah tersurat banyak negeri jatuh di tangan pakatan rakyat....sayang sebab sokongan orang India serta Cina kepada BN sangat merosot....buat umno pula mereka melihat ianya ialah parti cauvinisme segolongan melayu semata-mata...tanggapan inilah yang perlu diubah oleh geng BPN sekarang...maaflah jika saya katakan hampir 98% bangsa cina serta India yang saya berikan senarai @ alamat blog BPN menyatakan blog BPN penuh dengan rasis serta untuk kepentingan melayu semata-mata shaja...jadi perjuangan kalian semua terutama panglima saya ucapkan tahniah cumanya......pendekatan itu perlu diubah.....pada saya kewujudan BPN memang membantu umno serta BN tetapi juga pada masa yang sama menjadi liability kepada umno..ironikan.....

Tidak timbul soal menang kalah di alam cyber...tetapi menulisan yang mantap....mampu menegur pucuk kepimpinan secara berhemah.....pasti akan memperlihatkan BPN merupakan salah satu sayap BN yang mantap....tetapi sayang....sebagai mana kata Datuk Rais Yatim tadi tiada keberanian UMNO untuk mengakui kelemahan serta kesilapan didalam bidang hubungan sesama kaum,agama Islam,budaya serta bahasa serta raja-raja melayu amat penting....mungkin sekarang adalah masanya...jika raja-raja melayu sudah dpertahankan...bagaiman dengan bahasa( isu ppsmi...kenyataan Hishamuddin kepada GPM adalah kenyataan kurang bijak ....sebagaimana kenyataan Datuk A Samad Said 50 tahun dari sekarang jika PPSMi tidak diubah maka Utusan Melayu akan menjadi sisipan di dalam NST serta The Star..inilah isu yang harus diperjuangkan.....hubungan sesama kaum perlu dipertingkatkan....percayalah pada pilihanraya ke 13 98 % orang Cina dan India akan menolak BN kerana UMNO....

banyak lagi isu yang menarik perlu ditulis serta digarap....jikalau panglima cyber mengatakan komentar diblog sdr sebagai tiada tarbiah islamiah..maka tolonglah tarbiahkan segolongan besar blogger BPN...ialah suka mencarut..maki memaki....ugut bunuh membunuh(kalu tak silap saya blogger taiping mali)....gelar menggelar....jadi janganlah jika komentar blog sdr kurang ilmu..maka blogger BPN pun turut bodoh serta meniru kelakuan yang sama...secara tidak langsung turut memperlihatkan yang panglima pun 2x 5 juga dengan para komentar yang biadap..itu ..ialah tak memaki..mecarut..meggelar tetapi hampir semua rakan blogger panglima berbuat demikian...tolonglah berubah sikit...buat malu UMNO sahaja...ke inilah mentaliti penyokong umno yang tegar??...atau bagimana

Remli Ariffin berkata...

Assalamualaikum w.r.t
Setiap kebaikan yang saudara berikan untuk agama, bangsa dan negara, Insya Allah akan ada kebaikan jua suatu hari nanti. Teruskan perjuangan!

momotaro berkata...

ooo... kat sini rupenyer ko PPC,,, ko la mastermind rupenyer....

lu orang kalau dah takot cakap takot... si gomo beriya2 ajak debat.. ape barang debat kat YM.. debat la face to face... kenapa takot ka!!!! jangan bagi seribu alasan...!!!!

kurang elok ko gelarkan si gomo tu polis.... ayat2 kat blog dia macam sampah.... lebih elok ko gelarkan dia penjilat jubor sebab dia suker cerita pasal jubor... tak gitu gomo???

Tanpa Nama berkata...

adoiyaii...aku xtau nk kata apa dah. mmg tadak teloq puak2 ameno ni..cibai lahanat. nmpak sgt xbersatu, xmo nk sapot sedara hgpa si gomoyg beria2 nk debat live, tup2 hg kata "gomo, kalau nk pi, hg pi la..aku tadak teloq, nk debat cara ym saja..takut la nk debat cara terbuka, satgi puak2 pembangkang pakat boo aku,teruih aku lari masuk celah tek bini aku"

hahaha..debat via ym? hahahha...hg mmg pak lawak

bungaraya berkata...

OK, kita berdebat. Semoga BPN berjaya memalukan Parti serpihan yang lahir akibat dilarang meliwat itu.

Tanpa Nama berkata...

mmg penakut org2 umno ni...yg ajak berdebat GOMO pastu kita yg disalahkan plak sbb xde idea kat alam cyber...gilo...PPC, ParpuKari,dan kebnykn blogger umno kecuali GOMO pengecut nak mamapus...malu la...

rentakjari berkata...

YM je .. kah kah kah !

Unknown berkata...

ym jer...ish..ish...ish..
ym jer...ish..ish...ish..
tak pro langsung..
ym jer...geleng kepala aku di buatnye.macam budak2

Tanpa Nama berkata...

tak berani nak debat LIVE sebab tak berani nk tunjuk muka..

senang je, korang semua pakai la topeng mcm kumpulan AMUK tu..

Orang pun tak teringin nak tengok muka Gomo ke, PPC ke sapa2 lagi ke sangat.....

Orang ramai nak tengok mcm mana geng korang nie memberi kupasan atas isu semasa. Kupasan berilmu ke ataupun kupasan Tong Sampah je.....

Jangan jadi mcm Astora Jabat dah le.... Ilmu dia tinggi gak tapi ilmu dia belajar sendiri n pikir sendiri je... bila cakap live dan bagi kupasan, HANCUSSS.....

Lu pikir Sendiri laa.....

Cari Blog Ini

Translate