Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

10 Mei 2011

Dalil Al Quran Larang Panggil 'BABI' Kepada Orang Lain ( Isu Anwar Gelar PM Babi )






Anwar panggil Perdana Menteri 'babi' dalam bahasa Tamil di Klang pada Sabtu yang lalu. Maka jelas perbuatan ini sangat dilarang oleh Islam.

Apa yang berlaku menunjukkan kerendahan moral yang jelas juga terbukti melalui kes liwat dan terbaru video seks mirip beliau yang tersebar luas di alam maya hari ini.

Maka elok kita tengok bukti dari Al Quran yang menolak perbuatan menghina atau menggelarkan orang lain dengan gelaran yang buruk.

Dah lah tidak mahu bersumpah, Anwar sanggup pula 'babikan' Perdana Menteri kita yang sangat tenang dan tidak terganggu tidurnya kerana kata-kata Anwar tersebut.

Anwar patut tiru perbuatan DS Najib yang tiga kali bersumpah Wallahi Wabillahi Watallahi selepas difitnah ada terlibat dengan Altantunya. Anwar berapa kali ? 

Sekali pun tak berani !!!


Sila lihat Ayat – Ayat Al-Qur’an mengenai Larangan Memperolokkan, Berprasangka, dan Anjuran untuk Mengucapkan Perkataan yang Baik


Al Baqarah : 263
Perkataan yang baik dan pemberian ma’af lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan si penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun. (QS. 2:263).
Al Israa’ : 53
Dan katakanlah kepada hamba-hamba-Ku:”hendaklah mereka mengucapkan perkataan yang lebih baik (benar). Sesungguhnya syaitan itu menimbulkan perselisihan di antara mereka. Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagi manusia. (QS. 17:53).
Al Mu’minuun : 1 – 3
Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman, (QS. 23:1).
(yaitu) orang-orang yang khusyu’ dalam shalatnya, (QS. 23:2).
dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tiada berguna, (QS. 23:3).
Al Qashash : 52 – 55
Orang-orang yang telah Kami datangkan kepada mereka Al-Kitab sebelum al-Qur’an, mereka beriman (pula) dengan al-Qur’an itu. (QS. 28:52).
Dan apabila dibacakan (al-Qur’an itu) kepada mereka, mereka berkata:”Kami beriman kepadanya; sesungguhnya; al-Qur’an itu adalah suatu kebenaran dari Tuhan kami, sesungguhnya kami sebelumnya adalah orang-orang yang membenarkan(nya). (QS. 28:53).
Mereka itu diberi pahala dua kali disebabkan kesabaran mereka, dan mereka menolak kejahatan dengan kebaikan, dan sebagian dari apa yang kami rizkikan kepada mereka, mereka nafkahkan. (QS.28:54).
Dan apabila mereka mendengar perkataan yang tidak bermanfaat, mereka berpaling daripadanya dan mereka berkata:”Bagi kami amal-amal kami dan bagimu amal-amalmu, kesejahteraan atas dirimu, kami tidak ingin bergaul dengan orang-orang jahil”. (QS. 28:55).
Al Hujuraat: 10
Sesungguhnya orang-orang mu’min adalah bersaudara karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat. (QS. 49:10).
Al Hujuraat: 11
Hai orang-orang yang beriman, janganlah suatu kaum mengolok-olokkan kaum yang lain (karena) boleh jadi mereka (yang diolok-olokkan) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olokkan)dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olokkan) wanita lain (karena) boleh jadi wanita-wanita (yang diperolok-olokkan) lebih baik dari wanita (yang mengolok-olokkan) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelar-gelar yang buruk.Seburuk-buruk panggilan ialah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barang siapa yang tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. (QS. 49:11).
Al Hujuraat: 12
Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan dari prasangka, sesungguhnya sebagian prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu menggunjing sebahagian yaang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati. Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertaqwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang. (QS. 49:12).


1 ulasan:

Awanama berkata...

anuar bertambah sakit jiwa bila najib tenang digelar anak babi. bertambahlah pahala najib.semoga allah mengampuni dosa anuar, amin.

Cari Blog Ini

Translate