Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

29 Mac 2010

Edisi Petang : Detik Hitam Dunia Islam Berterusan Apabila Nik Aziz kekal menjadi Mursyidul Am


Isu Mursyidul Am PAS hangat seketika. Namun ia terjawab apabila Utusan Malaysia mengesahkan bahawa Nik Aziz kekal sebagai Mursyidul Am PAS untuk lima tahun lagi.

Berita klik sini http://utusan.com.my/


Persoalannya :

1. Adakah tidak ada calon lain lagi untuk menggantikan Nik Aziz ?

2. Adakah PAS tidak berani menukar Nik Aziz ?

3. Adakah ini tindakan terdesak Haji Hadi selepas ditekan Geng Erdogan ?

4. Adakah ia juga usaha untuk menguburkan reputasi PAS dengan mengekalkan Nik Aziz ?

5. Atau adakah ini juga satu cara 'menderitakan' Nik Aziz secara tidak langsung agar terus menjadi sasaran kecaman musuh PAS ?



Bagi saya mudah sahaja, Nik Aziz adalah proksi golongan tertentu dan selagi dia masih boleh bergerak / sihat / hidup maka ia akan menjadi 'Penyelamat' mereka untuk keuntungan politik yang disasarkan.

Nampak gayanya PAS seolah olah menggali kubur sendiri dengan mengekalkan Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS walaupun ada tok guru pondok Kelantan sifatkan Nik Aziz adalah seorang Mudhollil Am ( penyesat umum ) di Malaysia selama ini.

Mungkin juga mereka merasakan Kelantan pasti akan kalah jika Nik Aziz digugurkan jawatan walhal mereka lupa ALLAH yang menentukan samada PAS akan kalah atau menang di Kelantan bukan Nik Aziz.

Jangan sampai mereka terlupa bahawa Nik Aziz tidak ada kuasa bahkan ALLAH yang Maha Kuasa lagi Maha Menentukan segala-galanya.

Kita perlu menyembah ALLAH bukan meletakkan faktor kemenangan ke atas individu tertentu yang sudah uzur serta tua dan agak nyanyuk menjadi pemimpin. Apatah lagi sebagai pemimpin dalam bab agama.

Tersilap bab dunia tidak mengapa kerana kerosakannya tidak seberapa. Tetapi kerosakan bab agama boleh memudaratkan kita di akhirat sana.


[MASJID.jpg]

Bagi saya, pemilihan Nik Aziz untuk 5 tahun lagi sebagai Mursyidul Am adalah titik hitam di dunia Islam. Islam akan semakin rosak dengan fatwa karut dan songsang oleh Nik Aziz Nik Mat ini.


Ini cuma pendapat saya, anda ???


5 ulasan:

lelaki tulen berkata...

Betul bro PAS sebenarnya takut tidak mendapat sokongan dari penyokong2 Nik Aziz yang taksub membabi buta.
Nik Aziz sepatutnya sudah lama direhatkan kerana selagi beliau menjadi Mursyidul Am selagi itulah PAS terpaksa memeningkan kepala untuk membetulkan setiap kenyataan Nik Aziz yang bercanggah dgn seruan Islam.
Sikapnya yang tidak boleh ditegur dan menanam kebencian antara islam adalah sifat yang tiada pada ulamak yang soleh tapi ada pada Nik Aziz.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong.nik aziz banyak merosak dari membela agama.

Melayu Pasir Gudang berkata...

Salam bro.

Tahniah buat seluruh penjilat Parti Ajaran Sesat ini. Kerana Nik Najis telah di pilih sekali lagi untuk menghuru-harakan Islam dan umat melayu selama 5 tahun lagi. Semua yang memilih Nik Najis ini akan mendapat sahamnya dia dunia dan akhirat.

Sebenarnya memang tidak ada tempat lain lagi yang wajar di letakkan si pelampau khawarij ini.Maka suka dan tidak suka itulah saja tempat yang sesuai baginya. Kalau dia tak di bagi jawatan maka huru haralah PAS, Maka akan berpecah lah PAS,maka akan adalah nanti parti baru serpihan PAS inilah yang di takuti oleh kesemua ahli majlis ulama syura PAS dan penjilat PAS.

Nik Najis telah berjaya menimbulkan dan menanamkan ketaksuban yang teramat tinggi terhadap dirinya, lebih dari apa yang ayah pin lakukan terhadap pengikutnya.

Biar apapun sejarah semi value akan turun kepada Nik Najis ini.Zaman kemerosotan nya telah tiba kita tunggu sahaja.

Unknown berkata...

WOIT KUK BILA MAU LINK BLOG WA..?TQ

Tanpa Nama berkata...

nik aziz calon sesuai kerana berani kata apa saja.

dia jenis tak reti malu.

dia pun tak kisah apa orang nak kata.

sampai nama Tuhan pun dia berani rosakkan.

ni contoh terbaik ulama suu' (jahat)yang ada di negara kita.

Cari Blog Ini

Translate