Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

11 April 2010

Edisi Perang Siber Hulu Selangor Siri 12 : Khalid Samad desak PAS keluar Pakatan Rakyat !!!



KUALA LUMPUR, 11 April — Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad menasihatkan PAS harus keluar Pakatan Rakyat (PR) jika merasakan keanggotaan dalam ikatan itu merugikan perjuangan parti Islam itu, tetapi sama sekali tidak menghianati persefahaman yang telah dicapai.

Sehubungan itu tegas beliau, PAS juga tidak harus menjadi “gunting dalam lipatan” hanya kerana tidak bersetuju dengan sesetengah tindakan dalam PR memandangkan ikatan itu dibentuk berdasarkan keputusan jemaah.

Dalam pandangan ketika PR bersiap sedia menghadapi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Hulu Selangor, anggota Biro Politik PAS ini menambah, jika PAS merasakan dengan berada dalam PR merugikan, maka“keluar sahajalah dan jangan khianat.”

“Tetapi, apabila dalam Pakatan, bertindak jujur dan ikhlas terhadap Pakatan, jangan menjadi gunting dalam lipatan atau bagaikan biawak hidup.





Ulasan :

Kenyataan ini membuktikan bahawa Khalid Samad sedar ramai orang PAS sudah tidak dapat menerima Anwar. Beliau tahu bahawa keyakinan ahli PAS sendiri terhadap Anwar sudah runtuh dan tidak ada lagi peluang untuk diperbetulkan. Apatah lagi dengan pengisytiharan jadi ahli bebas oleh beberapa YB PKR juga menunjukkan setakat mana kepercayaan mereka terhadap Anwar Ibrahim.

Beliau juga sanggup menyarankan agar PAS keluar dari PR dalam keadaan beliau sendiri sudah digantung 6 bulan oleh Lembaga Disiplin PAS. Tidak pelik kerana gelaran Erdogan sudah lekat secara rasminya kepada beliau ekoran tindakannya yang pro Anwar dan menentang geng Ulama dalam PAS.

Pergolakan dalaman yang dizahirkan oleh Khalid Samad ini pasti akan memburukkan lagi peluang PAKATAN RAKYAT untuk menang di Hulu Selangor.

Mereka cuba menggambarkan UMNO/BN bergolak tetapi hakikatnya merekalah yang sedang berpecah belah akibat perselisihan faham yang timbul antara parti PAS PKR dan DAP.

Khabar dari Hulu Selangor juga menceritakan bahawa dua kumpulan utama dalam PKR sedang berebut untuk mengangkat calon pilihan masing masing.

Nasib PAKATAN RAKYAT semakin teruk dari hari ke hari.


Inilah masanya rakyat menunjukkan KEBENCIAN mereka kepada mana mana calon Pakatan Rakyat samada di Hulu Selangor atau di Sibu tidak lama lagi.



Jangan pangkah walau satu undi pun kepada gerombolan penipu rakyat ini.


Kita jangan mudah ditipu kerana kita juga masih ada akal yang waras untuk membezakan antara yang hak dan yang batil.



1 ulasan:

Unknown berkata...

Demi perpaduan kami mahu Tan Sri Dato Hj Muhd Taib sebagai calon MP Hulu Selangor........jika setuju sila klik katsini

....jika tak setuju pula klik katsini

Cari Blog Ini

Translate