Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

08 Februari 2011

Edisi Celaka : Suara Keadilan Cuba Pusing Fakta - Tuduh FELDA Tinggalan Penjajah Bukan Jasa Tun Razak !

Felda cuba dinafikan penubuhannya oleh Pembangkang dengan mengatakannya ia hasil dari perancangan penjajah.

Kita ingatkan mereka bahawa rakyat tidak semudah itu ditipu.




Pakatan bukan sahaja ingin menghapuskan FELDA dari muka bumi ini seperti yang mereka gariskan dalam Buku Jingga tetapi juga mahu menghapuskan nama baik pengasasnya iaitu Tun Ab Razak.

Adakah mereka sudah gila ?

Perkara ini turut dimainkan oleh blogger mereka seperti Wargamarhaen

http://wargamarhaen.blogspot.com/2010/12/ketuanan-tanah-tun-razak-bukan-pengasas.html


Berikan komen tentang perkara 'paling biadap' ini di bawah !



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak tahu fakta sejarah jangan cakap buat busuk mulut saja Kalau dah marah dengan UMNO/BN janganlah faktor sejarah pun nak di musnahkan . Saya pada waktu itu berumur 10tahun ( 1964 ) dan mengikuti bapa yang bekerja sebagai CC dengan FLDA pun faham dalam sekitar 60an kerajaan Perikatanlah (KAPAL LAYAR )yang usaha rancangan Federal Land Development Authority ( FLDA ) atau dalam bahasa melayu Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan ( LKTP ) dipelopori oleh Tun Razak pada waktu itu Timbalan Perdana Menteri Malaya (Persekutuan Tanah Melayu ) sebelum Malaysia ditubuhkan,selepas Merdeka Ogos 1957Inggeris sudah tidak campur tangan langsung dalam Pentadbiran atau memberi nasihat pada kerajaan Malaya pada waktu itu . Pada waktu itu hanya sekolah jenis kebangsaan Inggeris saja yang ada hasil peninggalan pentadbiran Inggeris dan pergaulan kami antara kaum Melayu , Cina dan India di Sultan Abdul Hamid College Alor Star cukup mesra pada waktu itu dan boleh dikatakan koncep 1Malaysia telah pun ujud pada waktu itu . Hasilnya sehingga sekarang kami maseh bertegur sapa dan adakan berjumpaan pada hari Perayaan Melayu , Cina dan India .
DiKedah keujudan FLDA yang terawal adalah saperti Sg Tiang , Gua Tapai , Bt8 Changlun, Bkt Tembaga di Pahang saperti Kampung Awah , kg New Zealand.Kehidupan penoroka pada waktu itu amat susah ramai yang tinggalkan rancangan ini sebab tak tahan hidup di kaw Ulu dan kerja penerokaan yang perlu banyak kesabaran.Tapi kehidupan peneroka sekarang amatlah berbeza hasil pendapatan yang tinggi dan anak anak peneroka felda ramai yg dah berjaya menjawat jawatan yang tinggi di sektor Awam dan swasta. Semua ini adalah hasil kerajaan dahulu dan sekarang kita perlu berterima kaseh pada kerajaan dahulu dan sekarang.Pembangkang jangan sekali bersifat dengki dan iri hati kita perlu berganding tangan dengan kerajaan BN , apa yang tak betul kita bangkang apa yang baik kita sokong atau beri pandangan yang baik untuk kemajuan Negara saperti setengah pembangkang di luar Negara. Apa yang saya lihat Pembangkang dari dulu hingga sekarang dok bangkang kerjanya tak satu benda yang kerajaan buat baik semua tak kena bagi mereka , saya pun hairan sangat mengapa maseh ada rakyat Malaysia yang maseh sokong Pembangkang ? sehingga sekarang tak nampak langsung kebaikan dibuat oleh Pengbangkang.

Neutronboy berkata...

Hmm tapi kalau ikut bloh itu, penubuhan Felda ialah sebelum kemerdekaan RMP nya pada 1956 kalau x silap. Dalam buku sejarah F5 ade ni tapi x ingat sangat..

Jadi boleh x tunjukkan mana fakta yang salah dan apa fakta yang sebenar.. Jangan main hentam tnpa sediakan hujah pertahanan..

Atuk saya dulu pun perintis FELDA ni...

Cari Blog Ini

Translate