Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

20 Januari 2012

Siapa Nak Ikut Pendapat @realDrMAZA Tak Perlu Samak Jika Pegang BABI Perlu Baca Fakta Ini CC @tunfaisal @NajibRazak





Kenapa Islam suruh umatnya sertu apabila tersentuh babi yang basah atau kering? Ada satu penelitian ilmiah yang diterbitkan pada 1986, dalam Persidangan Tahunan Sedunia tentang Penyakit Alat Pencernaan, yang diadakan di Sao Paulo. Mereka berpendapat :

“Babi banyak mengandung parasit, bakteria, bahkan virus yang berbahaya, sehingga dikatakan sebagai Reservoir Penyakit. Gara-gara babi, virus Avian Influenza jadi ganas. Virus normal AI (Strain H1N1 dan H2N1) tidak akan menular secara langsung ke manusia. Virus AI mati dengan pemanasan 60'C lebih-lebih bila dimasak hingga mendidih. 

Bila ada babi, maka dalam tubuh babi, Virus AI dapat melakukan mutansi & tingkat virulensinya boleh naik hingga menjadi H5N1. Virus AI Strain H5N1 dapat menular ke manusia. Virus H5N1 ini pada Tahun 1968 menyerang Hong Kong dan membunuh 700.000 orang (diberi nama Flu Hong Kong)." 




Bagi Panglima : perkara sudah dijelaskan oleh Imam Syafei tentang hukum sentuh babi perlu dipegang.

Mazhab Syafei mazhab utama kita.

Sejak zaman berzaman. 

Jangan disanggah perkara yang sudah selesai dibahaskan kerana manusia bernama Dr MAZA.

Baca lagi tentang bahaya wahabi di sini : 





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate