Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

18 Jun 2012

Mesti Tengok : Pandangan Bernas Datuk Mustapha Taib Tentang #SeminarFiqhTaatiPemimpin 2012 cc @NajibRazak


Video ini kupasan lengkap perjalanan tiga hari Seminar Antarabangsa Fiqh Mentaati Pemimpin yang berakhir semalam oleh Datuk Mustapha Taib tokoh agama terkenal dari Kelantan. Anakanda beliau seorang Ustaz Akram Al Hafiz lulusan Jordan juga turut hadir sama seminar bersama isterinya.

Datuk Mustapha yang turut hadir sebagai peserta telah memberi pandangan tentang program yang julung kali diadakan di Asia menurut beliau, dan ia wajar diperluaskan termasuk di negara yang sedang bergolak akibat wujudnya hasutan menentang kerajaan yang dilarang keras oleh Islam.



Lebih menarik isu fiqh mentaati pemimpin ini telah dicetuskan oleh beliau sejak sekian lama, dan kerana itu beliau menyokong sepenuhnya penganjuran seminar ini yang dihadiri hampir 2 ribu peserta dari luar dan dalam negara.

Sebarkan video ini kerana ia mampu memberi pandangan yang boleh merubah persepsi setengah pihak yang mempercayai bahawa Kerajaan kita perlu ditentang atas alasan bukan negara Islam, sekular dan sebagainya.

Terima kasih Datuk Mustapha atas kesudian memberi ulasan semalam sejurus selesai seminar yang dimaksudkan.

Meskipun beberapa kali mencuba muatnaik video sejak semalam menghunakan line YES 4G namun hanya pagi ini sahaja (menggunakan line Unifi di rumah) ia dapat dilaksanakan. Saiz lebih 700 MB menyukarkan line biasa untuk memuatnaik video ini.

It sahaja,sekian terima kasih.

Published with Blogger-droid v2.0.2

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate