Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

30 Ogos 2010

Beza Langit dan Bumi Isu Orang Islam dan bukan Islam di Rumah Allah & Gambar Datin Seri Rosmah di Mekah !




Apa komen ?



Saya mencari gambar yang menunjukkan DS Rosmah di surau dan masjid yang tidak menutup aurat tetapi gagal ditemui.

Hanya munafiq PAS dan fasiq PKR sahaja yang jumpa.


Pembangkang sekarang menggunakan gambar DS Rosmah di bawah ini yang tidak dijelaskan tempatnya untuk mencemarkan nama beliau.

Tak mengapalah sebab yang perlu dihuraikan ialah bukan pada tempat tetapi pada diri yang memasuki masjid.


Katakanlah gambar dibawah ini berlangsung di masjid, soalan saya jika dibandingkan antara Adun / MP Kafir dan Isteri Perdana Menteri beragama Islam, mana lebih baik ?





Juga bandingkan antara dua gambar tersebut mana satu ahli politik berjawatan Ahli Parlimen dan mana satu bukan ahli politik dan sekadar menjadi isteri PM ?


Anda kena beza antara orang Islam dan bukan Islam yang bezanya seperti langit dan bumi dalam hal masuk rumah Allah ini.


Jika bukan Islam menutup aurat waima berpurdah sekalipun, rohaninya tetap 'najis' kerana syirik kepada Allah.

Seburuk-buruk orang Islam namun akidahnya tetap dinilai tinggi oleh Allah berbanding orang kafir yang menyembah selain Allah. Harapannya cerah masuk syurga berbanding kafir musyrik yang pasti masuk neraka tanpa sebarang keraguan lagi !

Apakah benda kecil macam ni orang Munafiq PAS dan Fasiq PKR tak belajar ?

Atau kerana fahaman Tauhid Uluhiyyah Rububiyyah ala Wahabiyyah ajaran Nik Aziz Hj Hadi menyebabkan anda semua mengatakan ahli DAP PKR ada tauhid juga dan layak masuk syurga ?


Yang blogger2 dan pemimpin2 Munafiq PAS dan Fasiq PKR nak pertahankan mereka kafir lagi musyrik masuk Rumah Allah kenapa ?

Ada dapat habuan ke atau nak tutup 'kemaluan' ???


Lihat bagaimana liberalnya PAS yang sudah pandai berjinak jinak masuk gereja hingga masjid sekarang dimasuki kawan kawan mereka demi mengambil hati orang Melayu Islam.

Apa yang berlaku ini hasil dari Liberal PAS yang sudah membiarkan dirinya masuk ke tempat ibadat bukan Islam hingga membuka peluang bukan Islam masuk ke rumah ibadat umat Islam.


Pemimpin PAS di Gereja

Pemimpin PAS berceramah di Gereja


Muslimat PAS pun ada...Memang sah Pas for All !!!


Petikan Blog : Ustaz Mujadid dalam ucapan aluannya menghuraikan pendirian PAS dan prinsip Islam mengenai kebebasan dan hubungan antara agama, isu kalimah Allah, susur galur kekeluargaan Nabi Ibrahim hingga Nabi Muhammad dan sejarah Kristian - Islam serta ketuhanan Allah, rasuah, arak dan judi serta isu-isu negara. Hadir sama Ketua Paderi Gereja Christ of The King, Father Nelson; Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS, Hu Pang Chaw dan aktivis masyarakat, Anil Netto.

info dari Blog Gigitan Kerenggahttp://gigitankerengga.blogspot.com/



Pada 27 Mac 2008 selepas PRU 12 Ahli Parlimen Khalid Samad telah pun berceramah di gereja




Selepas itu di Sibu PAS terus masuk gereja untuk mencari sokongan penganut Kristian



Jelas orang Islam PAS adalah MUNAFIQ dan yang ahli PKR adalah FASIQ kerana membiarkan perkara ini berterusan berlaku menjatuhkan maruah Islam...



18 ulasan:

Pang5 Al Bodek berkata...

kalau nak membodek tu..patut-patut le tuan panglima.

Nah baca ni, tuan panglima jawap le sendiri.

Firman Allah SWT dalam Surah Al-Ahzab ayat 59 yang bermaksud :

“Wahai Nabi, katakanlah kepada isteri-isteri dan anak-anak perempuan kamu serta kepada para isteri orang mukmin sekalian, hendaklah menghulurkan JILBAB mereka ke seluruh tubuh badan mereka kerana dengan itu mereka akan mudah dikenali (sebagai wanita mukminah) dan mereka selamat daripada gangguan. Dan sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”.

Pendekar Melayu berkata...

parti pas sememangnya parti ajaran sesat.parti bidaah terbesar di abad ini.

cikguleepk berkata...

tahniah ulasan anda bertaraf banyak bintang macam backgroundnya. Mohon untuk masuk dalam bloglist anda. http://cikguleepk.blogspot.com/

Alamak Muda UMNO berkata...

Menutup aurat bukan sekadar ketika mengerjakan solat atau mengerjakan haji saja.

Islam mana yang ajar kalau ditempat selain di atas boleh dedah aurat!?...

Tanpa Nama berkata...

Itu kat Mekah aje.... PANGLIMA bodoh..

Tanpa Nama berkata...

paglima bodoh mcm ko ni tau nak bodek je, weh kalau wanita muslim masuk surau atau masjid diwajibkan tutup aurat, tu la kalau dah umno semuanya halal, lagi satu rosmah tu tutup aurat ke? aku tengok jambul nampak lagi kat depan tu, mana ko belajar cara islam tutup aurat mcm tu? umno2 kalau dah bengap bab agama pi belajar dulu sebelum nak belagak pandai agama..

Tanpa Nama berkata...

Pang5 Al Bodek ,

Kalau setakat hadis tu belum lengkap...kena ada dua iaitu hadis tentang kaitan dengan Rosmah dan hadis kaitan dengan Kafir masuk masjid....ada berani????

Jangan sekerat-sekerat aje..ni tak habis belajar lagi kot??

Tanpa Nama berkata...

Pang5,

Tutup aurat ni wajib tak kira dimana, masjid @ luar masjid. Hukumnya adalah jelas termaktub dlm Al-Quran tanpa perlu dibahas oleh ulamak. Pemimpin UMNO mengaku islam tp tak boleh nak mendidik isteri & anak2 kearah Islam. Mcmana nak mendidik rakyat bila pemimpinnya pun teruk!! Klu dh ke Mekah tp balik dok mcm tu jg - tok2 guru ckp itu tandanya amalan kita belum diterima Allah swt.

Tanpa Nama berkata...

AJaran baru ma, kalo laki sama laki, boleh telanjang dalam mesjid / surau. Kalo bukak aurat dlam surau dipandang mulia, angkat satu darjah. Mazhab umNo ma. lu org boleh buat ape? org cine sume hine, org melayu sume mulia. dalam neraka nnt org kisah ke lu keturunan mana? lu muhasabah la sndiri...
-Yugi-

Aa berkata...

Ko ni mimpi ke Panglima Cyber, balik ngaji le aih.

Megat berkata...

Rosmah tutup aurat ala Islam Hadhari. keh..keh..keh.
Panglima oh panglima terserlah kebodohan mu dan kecetekan tentang agama. hanya yang bodoh aje yang mengiyakan tulisan mu ini.

Amir Izzat berkata...

salam.

aduhai..yg duk kata bodoh nie bgs ke?

ok..sebenarnya..kat sini nak mempersoalkan isu apa?

isu orang kafir masuk surau atau isu aurat DS???

Ala..cuba fikir mudah..senang citer..

Semoga Allah memberi hiadayah kepada DS Rosnah... Hidayah itu milik Allah tau..

Kalau duk bergaduh tak da gunanya juga..tapi kan...

hurm..entah la..tak tahu nak cakap apa..moga tidak timbul fitnah..wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum...
1st skali...sy nk tny admin ni...faham tak maksud kafir harbi?
kalau tak faham bole la rujuk buku teks sekolah menengah..jangan main guna je...
2nd...sejak bila lak org kafir haram masuk masjid???admin ni degree ape?
org yg kat dlm majlis fatwa tu ade pendidikan tggi dlm agama..x taw la kalau admin ni belajar tahap ape dah sampai nk kata camtu

3rd....ape salahnya pemimpin pas msuk gereja??saidina umar al khattab sendiri pon masuk gereja...
adoii...research dulu la admin...
saya xnk la berlaku perpecahan dlm ummah sbb perkara2 mcm ni...bnyk lg perkara yg perlu kita risaukan...
tepuk dada tanya iman
wassalam

izwan7 berkata...

salam semua pelawat panglima perang & tuan rumah sekali.

malas nak cite panjang, ape yg aku boleh cakap belajar dulu sebelum mengeluarkan kata-kata atau hukum. kalau tak diri kita nampak bodoh(sori kasar) di pandangan orang lain.

i.allah link ni dapat membantu mereka yg masih konfius mengenai hukum kafir masuk masjid. wallahu'alam..


http://izwan7.blogspot.com/2010/08/ada-pihak-sedang-menyalak-menghukum-non.html

Tanpa Nama berkata...

panglima yang jahil agama tapi berlagak macam tau segala tentang agama..astaghfirullahalazim

Tanpa Nama berkata...

apa punya jahil laa ko ni pang5...dah terang2 laaa rosmah jambul kat mesjid..agak ko x penah g mesjid ke apa sampai x tau ciri2 mesjid..karpet mesjid x kenal..khat kat dinding ko x prasan ke?

hardyzs berkata...

Rakyat kita ni kan asyik mencari kesalahan.. perbezaan sesama sendiri.. tak pernah pun sekali kita nak mencari persamaan antara kita..

kalau lah UMNO n PAS dapat mencari persamaan tersebut.. tak payah bergabung pun.. ISLAM pastinya akan aman damai dan dihormati oleh semua agama..

Ini tidak.. kita bergaduh ni menampakkan kelemahan UMAT ISLAM di MALAYSIA.. UMAT ISLAM bukan UMAT MELAYU kerana ada juga melayu yang murtad.. kalau keadaan macam ni berterusan selama 5 taun lagi.. saya rasakan yang kita UMAT ISLAM di MALAYSIA akan jadik hamba kepada bangsa KAFIR ni.. tak kiralah kafir harbi atau kafir dzimmi..

marilah kita kembali ke JALAN ALLAH S.W.T..
Firman Allah SWT dalam Surah al-An’aam ayat 153, Maksudnya:

”Dan bahawa sesungguhnya inilah jalan-Ku yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya; dan janganlah kamu menurut jalan-jalan (lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yang lain itu) mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah. Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa.”

Please la.. carik titik persamaan tersebut.. buangkan ego.. duduk berbincang sama2..

Ida Zul berkata...

macamla bila pompuan masuk mesjid semua tak bukak tudung langsung? adeh! takyah duk berhipokreotla..

ramai kakak2 adik2 makcik2 rumah dekat2 masjid pergi masjid pakai selendang gitu saja. masuk mesjid terus cabut selendang, ambik air sembahyang.. lepas sembahyang bukak telekung pakat2 berbual tak pakai pun tudung org2 lelaki yg lalu lalang luar mesjid pun boleh nampak...

nak balik demo tu sangkut sj selendang atah kepala & belit di tengkuk (kalau di klantan kain sal @ kain 'basahan') & ada yg diletak atas kepala sj berjurai kdepan..ramai mcm tu...
bukan semua bertudung labuh 24jam dlm mesjid..takyah tipu la. itupun nak jadi isu...

soal bertudung ni kena wajib pastikan semua ahli keluarga sendiri saudara mara sendiri tutp aurat barulah boleh dakwahkan kpd orang lain.

ambo sendiri tak brani nak kata huduh2 ko oghang tak bertudung sbb ramai lagi anak buah & pelajar yg muda2 tak lepas sekolah liat sgt nak bertudung di sekitar rumah mrk sendiri. kalu suruh mrk bentak2 balik. pakai tudung pun rambut terjuntai keluar di belakang tudung!!!..mcm mana nak suruh orang lain? anak2 sendiri bolehla suruh & tegur, Alhamdulillah...

yg dok ngepek2 sini ni, apakah semua anak2, anak2 sedara, anak2 jiran, anak2 kawan yg pompuan2 tu dah bertudung blako ko?? ingatkan diri sendiri dulu...semua dah sempurna bolehla dakwah ko orang lain plak... huh! sedap kalu hala ko oghang!!!!

Cari Blog Ini

Translate