Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

23 Oktober 2012

UMNO Online - Dulu Tak Boleh Selam, Sekarang Bicara Di Perancis – Pembangkang Pakar Tipu ! - YB Datuk Hamidah Osman

Dulu Tak Boleh Selam, Sekarang Bicara Di Perancis – Pembangkang Pakar Tipu

KUALA LUMPUR 22 Okt – Sudah menjadi resam kepada pembangkang untuk memberi maklumat tidak benar serta mengelirukan rakyat dan memperbesar-besarkan sesuatu isu berkenaana yang dianggap boleh memberi kelebihan kepada mereka .

Ketua Penerangan Wanita UMNO, Datuk Hamidah Osman berkata tindakan pembangkang itu bukan perkara baru dalam politik tanah air, sejak dahulu mereka sering membuat isu yang mengelirukan dengan niat untuk menimbulkan persepsi negatif kepada rakyat termasuk isu lama yang dibangkitkan semula membabitkan pembelian kapal selam Scorpene.

"Sudah menjadi tabiat pembangkang, apa sahaja yang kita lakukan untuk kebaikan rakyat dan negara tidak pernah diterima oleh mereka, malah isu membabitkan keselamatan mereka turut dipolitikkan dengan memberi maklumat  mengelirukan rakyat.

"Seharusnya, isu membabitkan pertahanan negara tidak harus dipolitikkan kerana boleh memberi impak kepada keselamatan negara, jika isu sebegitu juga turut dipolitikkan dan didedahkan kepada umum ia adalah suatu merbahaya dan perlu dihentikan," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Menurutnya, jika dahulu pembangkang melaporkan bahawa kapal selam Scorpene berada di bawah keupayaan termasuk tidak boleh menyelam namun perkara itu terjawab apabila pemimpin pembangkang termasuk Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berpeluang manaiki dan menyelam bersama kapal selam berkenaan pada pameran LIMA di Langkawi tahun lalu.

Hamidah berkata, kini pembangkang cuba mengelirukan rakyat sekali lagi berhubung kapal selam berkenaan dengan membabitkan isu pembeliannya yang dikatakan tidak telus sehingga ada kes perbicaraan mengenai perkara itu di Perancis.

"Setelah gagal dalam percubaan mereka berhubung keupayaan kapal selam itu, kini mereka cuba mengalih isu berkenaan berhubung pembeliannya pula, sedangkan perkara itu sudah pun dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di parlimen berhubung pembelian kapal berkenaan.

"Mereka juga nampaknya cuba mengelirukan rakyat dengan mengatakan adanya perbicaraan berhubung kes berkenaan di Perancis seperti yang dilaporkan oleh Suaram namun perkara itu disangkal oleh pendakwaraya di sana.

"Jelas dari apa yang berlaku itu menunjukkan pembangkang dengan sengaja mengelirukan rakyat dengan memberikan laporan tidak benar termasuk mengguna NGO," katanya.

Menurutnya, rakyat sudah muak dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang yang memang sengaja membuat laporan tidak benar untuk mengelirukan rakyat. -MediaUMNO


http://www.umno-online.my/?p=70272&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+umnoonline+%28UMNO+Online%29


Sent from my iPad

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate