Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Julai 2013

@UMNOOnline - Duta Vatican City Minta Maaf Berhubung Isu Kalimah Allah


KUALA LUMPUR, 16 Julai – Duta Vatican City ke Malaysia Biskop Joseph Marino hari ini meminta maaf kepada rakyat Malaysia atas salah faham dan rasa kurang senang yang timbul susulan kenyataannya mengenai penggunaan kalimah Allah.

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata duta itu menjelaskan tidak berniat untuk mencampuri hal ehwal dalaman Malaysia.

Marino dipanggil ke Wisma Putra pada 12 tengah hari tadi, kata Anifah dalam kenyataan di sini.

Duta itu dilapor menyokong kempen gereja tempatan untuk menggunakan kalimah 'Allah' sebagai rujukan kepada 'God' dalam kalangan penganut Kristian.

Sokongan terbuka Marino itu menimbulkan rasa kurang senang beberapa pertubuhan Islam yang menyifatkan perbuatan berkenaan sebagai tidak sensitive serta menyinggung perasaan umat Islam dan rakyat Malaysia.

Pada pertemuan itu, Anifah menjelaskan kepada duta berkenaan bahawa kenyataannya telah menimbulkan kontroversi dan mencetuskan bantahan keras daripada orang ramai.

"Biskop Marino dinasihati supaya peka dengan sensitiviti agama di negara tuan rumah dan isu yang diulasnya itu masih pada peringkat Mahkamah Rayuan.

"Dalam hal ini Biskop Marino diminta berpegang kepada prinsip asas amalan diplomatik dan tidak campur tangan hal ehwal dalaman negara tuan rumah," katanya.

Susulan pertemuan itu kedua-dua pihak bersetuju untuk bekerjasama lebih rapat bagi memperkukuhkan hubungan dua hala antara Malaysia dan Holy See selain menggalakkan hubungan lebih akrab dalam kalangan semua agama, kata kenyataan tersebut.





Sent from my iPhone

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KURANG AJAR betul CINABIAWAK RASIS DAP dan sekutunya, Barat-Israel - DAP Sabah baru mengeluarkan kenyataan menyokong paderi BIADAP ini! BUMIPUTERA Melayu/Islam bila pertahan Islam/umatnya dan hak BUMIPUTERA di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, diHENTAMNYA sebagai rasis - memang dasar bangsa PENDATANG dibawa British laknat! Sekarang DAP makin agresif mempergunakan Bumiputera Bukan Islam S'wak/Sabah untuk diKRISTIANKAN sebagai puak Kristian Zionis, dan menghasut mereka membenci Islam/umatnya serta UMNO/Melayu/Bumiputera lain yang Islam, terutamanya orang Bajau!

Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas), tetapi disyaki, sekarang telah diambil alih hampir sepenuhnya oleh pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, terutamanya Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Cari Blog Ini

Translate