Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 September 2013

PENDEDAHAN EKSLUSIF !!! BUKTI CHIN PENG BUKAN WARGANEGARA MALAYSIA TETAPI BRITAIN



KUALA LUMPUR, 28 Mei (Bernama) -- Chin Peng bukan rakyat Malaysia, sebaliknya bekas setiausaha agung Parti Komunis Malaya (PKM) itu adalah rakyat Britain, berdasarkan fakta sejarah kelahirannya.

Fakta mengejutkan itu didedahkan pakar sejarah Prof Emeritus Tan Sri Datuk Dr Khoo Kay Kim yang berkata Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua dilahirkan di Sitiawan pada 1923 yang ketika itu berada dalam Daerah Dinding.

Beliau berkata Daerah Dinding ketika itu adalah sebahagian daripada Negeri-Negeri Selat yang merupakan tanah jajahan British.

Dinding sejak 1826 adalah sebahagian daripada Negeri-Negeri Selat dan hanya diserahkan kepada Perak pada awal 1930-an. Negeri-Negeri Selat seperti Pulau Pinang, Melaka dan Singapura sejak 1867 sehingga 1941 adalah tanah jajahan British.


Mengikut fakta sejarah itu, maka Chin Peng adalah rakyat Britain dan bukannya rakyat Malaysia," katanya kepada Bernama ketika diminta mengulas pandangan beberapa pihak yang menyokong hasrat bekas pemimpin PKM itu untuk tinggal di Malaysia.

Seterusnya baca : 


Baca juga komen tidak cerdik pembangkang soal mayat Chin Peng mahu dibawa pulang :






Sent from my iPhone

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pejuang bangsa puku mak kau luas la hisham rais.
Bangsa puki mak kau ada la.
Wahai babi laknat

Cari Blog Ini

Translate