Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

21 Julai 2014

Artikel Hebat Dr Novandri : BRICS Punca Rusia Dituduh Tembak MH17 dan Siapakah Igor Kolomoisky ???



Bacakan artikel daripada blog Dr. MIM yang menarik untuk diteliti setelah kita disogokkan di media massa dengan pelbagai bukti yang mungkin dicipta oleh blok Barat demi meletakkan kesalahan di bahu Russia.

1. Sama ada ianya kebetulan atau disengajakan atau pun benar, negara Russia dikritik hebat oleh kepimpinan Amerika Syarikat dan negara-negara sekutunya di Eropah kerana didakwa terlibat di dalam tragedi MH17.



2. Semua media perdana pro-Amerika dan sekutunya menunding jari kepada Vladimir Putin, Presiden Russia dan pemisah Ukraine yang pro-Russia. Pelbagai teori dan spekulasi terancang telah dimainkan di dalam media-media tersebut.

3. Pokoknya, Russia dan pemisah Ukraine pro-Russia adalah penjenayah yang menembak jatuh serta mengorbankan nyawa 298 penumpang dan anak kapal pesawat MH17. Itu yang mahu digambarkan oleh media-media Barat kepada dunia.

4. Yang menjadi persoalan besar kepada 'kebetulan' yang menyalahkan Russia di ketika ini ialah ianya berlaku disaat dimensi ekonomi dunia yang dimonopoli oleh Amerika Syarikat dan negara maju G7 sebelum ini tergugat dengan termeterai perjanjian blok ekonomi dunia yang berpaksikan negara bukan sekutu Amerika Syarikat iaitu Russia, China, India, Brazil dan Afrika Selatan.
Dalam bidang ekonomi, BRICS ialah singkatan perkumpulan yang memaksudkan sebuah kesatuan ekonomi yang terdiri daripada negara-negara Brazil, Rusia, India, China, dan Afrika Selatan (South Africa). 
Singkatan ini (asalnya "BRIC") dicipta oleh Jim O'Neill dalam kertas kerja "Building Better Global Economic BRICs" (2011). 
Singkatan ini digunakan secara meluas sebagai lambang peralihan kuasa ekonomi global daripada negara maju G7 kepada negara membangun.  
Pada 13 April 2011, "S" secara rasminya ditambah pada BRIC untuk menjadi BRICS setelah Afrika Selatan menyertai kesatuan.
5. Dan perjanjian tersebut termeterai pada Summit BRICS 15hb - 16hb Julai 2014 di Fortaleza, Brazil, 2 hari sebelum tragedi MH17. 
Leaders of the BRICS emerging market nations launched a $100 billion development bank and a currency reserve pool on Tuesday in their first concrete step toward reshaping the Western-dominated international financial system.



The bank aimed at funding infrastructure projects in developing nations will be based in Shanghai and India will preside over its operations for the first five years, followed by Brazil and then Russia, leaders of the five-country group announced at a summit.

They also set up a $100 billion currency reserves pool to help countries forestall short-term liquidity pressures.

The long-awaited bank is the first
 major achievement of the BRICS countries - Brazil, Russia, India, China and South Africa - since they got together in 2009 to press for a bigger say in the global financial order created by Western powers after World War Two and centered on the International Monetary Fund and the World Bankmore 

6. Amerika Syarikat sebagai kuasa besar dan paling dominan di dunia ini sudah tentu akan marah, tidak puas hati dan akan sedayanya cuba untuk melakukan sesuatu untuk membendung blok ekonomi baru bernama BRICS ini.

7. Yang lebih mengaibkan Amerika Syarikat ialah satu kertas kerja yang telah dibentangkan di Sidang Kemuncak BRICS, di Durban pada bulan Mei 2013. 
Kertas kerja yang membentangkan agenda Russia untuk memperkukuhkan kesepakatan ekonomi negara-negara BRICS (Brazil, Russia, India, China dan Afrika Selatan) bagi menangani asakan ekonomi Amerika dan Euro. 
Di antara perkara berani yang dibentangkan ialah : 


Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. 
Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan...

...Vladimir Putin mempunyai sokongan yang kuat dan kukuh di Russia biarpun Washington cuba memasang kolum kelima dan membiayai puak-puak penentang untuk menggugatkan pemerintahannya. seterusnya
8. Dan 2 hari sebelum tragedi MH17, Vladimir Putin, Narendra Modi Perdana Menteri India, Dilma Rousseff Presiden Brazil, Xi Jinping Presiden China dan Jacob Zuma Presiden Afrika Selatan telah mencipta sejarah yang bakal menukar lanskap percaturan ekonomi dunia yang tidak lagi berpaksikan negara Amerika Syarikat dan negara maju G7.

9. Amerika Syarikat tidak akan tepuk tangan dan merestui blok ekonomi baru yang dilihat begitu tegap dengan penyertaan negara-negara yang semakin berpotensi muncul sebagai tiang utama ekonomi dunia ini seperti negara China.



10. Ironinya, apabila Vladimir Putin pulang ke Russia selepas summit BRICS dan dilaporkan 'crossed flight paths with MH17 earlier that day', tragedi MH17 berlaku.

11. Dan Presiden Russia terus dikaitkan dengan tragedi MH17 oleh media-media barat yang pro-Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya seperti Britain dan lain-lain.

12. Belum sempat lagi Putin meraikan kejayaannya di negaranya sendiri kerana menandingi serta mengaibkan kuasa besar Amerika Syarikat, Putin memperbodohkan diri dan menjatuhkan imejnya di mata dunia dengan berkomplot menembak jatuh pesawat MH17?

13. Logikkah perkara ini berlaku?



14. Memang tidak logik, tidak masuk akal dan tidak mungkin akan dilakukan oleh mana-mana ketua-ketua negara di dunia ini.

15. Blog Another Brick Of The Wall telah mengutarakan satu nama yang dikatakan sangat penting tetapi sengaja tidak dilaporkan oleh media-media Barat dan beliau pula masih berdiam diri.

16. Beliau ialah Igor Kolomoisky, keturunan Yahudi, jutawan kedua terkaya di Ukraine, seorang gabenor di Timur Ukraine serta membiayai tenteranya sendiri dan juga Presiden European Council of Jewish Communities.
Thus far, they only actors mentioned are the Ukranian government, Russian government and Russian backed Ukranian separatist claimed as Donetsk People’s Republic. All denied shooting down MAS MH 17. 
There is one important name that was intentionally left out by the media and is still remain silent. He is Igor Kolomoisky.


Born on February 13, 1963, Kolomoisky is a Ukrainian-Cypriot-Israeli business oligarch of Jewish descent and the current Governor of Dnipropetrovsk Oblast. 
He is said to be the second richest man in Ukraine Kolomoisky is the President of the European Council of Jewish Communities.
The billionaire governor fund his own army in Eastern Ukraine with massive weapons purchases and fascist mercenaries. 
Last month, Russia’s Investigative Committee had issued a resolution to indict Kolomoisky on charges of using prohibited means and methods of warfare. 
The Buk missile system alleged to have been used to shoot down MH-17 is in Ukrainian stocks and has been sold by Kiev to Georgia. Media propaganda claimed Ukraine does not possess Buk system. 
Donetsk Republic also says it has no missile system capable of hitting a plane at 33,000 feet. 
Could Kolomoisky, who takes orders from Tel Aviv, pulled this attack off to divert attention from Israel’s Gaza genocide and try to put blame on Russia? more 
17. Apakah tragedi MH17 merupakan satu perancangan yang cuba menjatuhkan Putin dan BRICS, dalam masa yang sama untuk mengalih perhatian dunia kepada MH17 dan bukannya kezaliman Israel Zionis di Gaza, Palestine, yang berlaku serentak dengan tragedi MH17?

18. Realitinya, terlalu kerap 'kebetulan' yang berlaku serentak pada sebelum, semasa dan selepas tragedi MH17.

19. Dan ianya saling berkaitan sesama sendiri, itu pun belum lagi MiM tulis tentang negara Malaysia yang sangat dihormati di mata dunia kerana berani menyatakan pendirian menentang regim Zionis Israel.

20. Igor Kolomoisky Ukraine Yahudi, kezaliman Israel di Gaza, Malaysia penentang keras Zionis Israel dan tragedi MH17 …. satu 'kebetulan' juga?

21. Dan dengan imej dan laporan media-media Barat yang semakin tidak boleh dipercayai, kita rakyat Malaysia patut bersatu hati bersama-sama menyatakan pendirian kita tentang tragedi MH17.   


  



Sumber: Dr. MIM


dari blog http://celahgelegar.blogspot.com/2014/07/mh17-us-ukraine-kah-syaitan-itu.html?

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate