Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

23 Januari 2017

Logik Kenapa TPM @Zahid_Hamidi Sebut Hanya 6.6 % Tentera Siber Kita Di Alam Maya #2017

Selepas PRU 2008 kita ketinggalan sangat jauh dengan jentera siber pembangkang. Sehingga ditubuhkan pasukan demi pasukan untuk mengatasi masalah ini..

Usaha jentera siber oleh pelbagai pihak telah berjaya memenuhkan alam maya dengan serangan demi serangan sehingga jurang telah dapat dirapatkan hingga kekuatan kita hampir sama semasa PRU13 lalu.

Namun perpecahan UMNO telah membuatkan jentera kita makin lemah kembali.

Bukan tidak ada jawapan balas namun kekuatan kita makin kurang.

Itu situasi yang berlaku berdasarkan pengalaman penulis sendiri sejak mengikuti alam maya sebagai penggiat media sosial sejak 2008.

Maka apabila disebut semalam semasa pelancaran jentera wanita UMNO bahawa nisbah 1:15 tentera siber oleh YAB TPM semalam maka ramai telah melompat seolah-olah TPM merangkap pemangku Timbalan Presiden UMNO mengguris hati pejuang siber yang bekerja keras selama ini.

Walhal beliau sendiri setiap kali berucap Perhimpunan Agung UMNO tidak pernah lupa menyentuh jasa dan pengorbanan jentera siber alam maya.

Sila rujuk ucapan DS Dr Ahmad Zahid Hamidi pada PAU lalu.

Statistik ini perlu dilihat dengan menyeluruh dengan isu perpecahan dalam UMNO sendiri sehingga jentera siber pro Tun Mahathir Tan Sri Muhyiddin DS Shafie Apdal dan Mukhriz Mahathir telah menentang sesama sendiri selepas boss mereka meninggalkan umno dan membuat parti baru.

Jika tiada perpecahan barangkali kita sudah jauh meninggalkan kekuatan jentera siber pembangkang!!!

Selain itu ramai juga antara mereka telah mula meninggalkan perjuangan. Faktor tiada bantuan kewangan atau faktor kesibukan tugasa atau faktor dipinggirkan barangkali menjadi puncanya. Ada juga yang berhijrah menyambung ke luar negara hingga meninggalkan pasukannya mencari nafkah dengan orang lain.

Seterusnya perpecahan sesama sendiri juga melemahkan jentera siber UMNO. Maka usaha jentera kita telah digunakan untuk menentang sesama sendiri sehingga mereka sudah kesuntukan masa menjawab satu persatu komen negatif oleh jentera siber pembangkang.

Siapa tidak tahu kisah perpecahan antara blogger umno sehingga ugut mengugut pukul memukul berlaku dan tular di kalangan group Whatsapp dan Telegram kita.

Ada juga info memberitahu faktor peruntukan menyebabkan jentera siber kita sukar meningkatkan kekuatan sehingga tidak lagi menghasilkan tentera baru maya pro kerajaan..

Masalah lain kita juga mengikut hemat penulis ialah pasukan siber kita sukar bersatu di bawah satu pasukan kerana memiliki Tauke yang berbeza dan menyukarkan usaha menentang persepsi negatif pembangkang secara bersepadu.

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate