Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

18 Februari 2009

Edisi Pagi : Gambar Hakim 'PAS' yang akan adili petisyen Nizar - Malaysiakini


Selepas menyiarkan salinan artikel dari blog Another Brick In the Wall saya mendapat komen sangat hangat dan penuh 'cacian' dari pihak sana.

Saya juga dimaklumkan beliau ada tambahan info dan rupanya ada gambar Hakim tersebut di sana dan ia sudah dimasukkan dalam posting terkini pagi ini...

Saya rasa isu ini sangat ditakuti oleh mereka hingga terpaksa meluahkan kemarahan yang amat sangat di blog ini..samada di ruang komen atau chatroll atau peti SMS saya..

Sudah tentu ia kerana pendedahan BPN ini  akan menipiskan harapan pihak sana agar petisyen ini berjaya dan memberi kemenangan kepada mereka. 

Sedangkan jika ia berjaya maka maruah Sultan Perak akan tercemar dan juga maruah Pakatan Rakyat yang menderhaka terhadap Sultan akan makin bersinar.

Sikap menderhaka pasti akan dilawan habis habisan dan BPN tidak akan gentar walau sedetik untuk melawan mereka yang inginkan sifat sifat derhaka mendasari hati hati rakyat Malaysia.

Ayuh sahabat semua kita lawan dan dedahkan perkara ini demi agama bangsa dan negara kita...

 
Takbirrrrrrrrrrrrr  Allahu Akbar !!!!!!!!!!!!!!!


Barisan peguam PAS yang terlibat dalam petisyen Pilihan Raya N.06 Kubu Gajah dan P.67 Kuala Kangsar pada Jun 2008. Hakim Tuan Arif adalah yang ketiga dari kanan di barisan hadapan. Ihsan dari blog Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda PAS Kelantan 

18 ulasan:

Tai berkata...

Ok, akan saya copy paste ke blog saya encik.

alluqman berkata...

Dedah siapa penderhaka... Allah Huakbar !!!!!!

PUTRAKENCANA berkata...

Teruskanlah perjuangan kita, menyedarkan Pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara.

Bicara Sungai Pinang berkata...

yup saya pun akan pastekan dalam blog saya

Tanpa Nama berkata...

PPC,
Salam PPC dan semua. Saya menyokong usaha tuan dan sahabat-sahabat semya dan saya telah sebarkan dalam blog BERANIKAN HATI. Bersamalah kita memeranginya.

Tanpa Nama berkata...

Hoi...pondan cyber...memang la orang marah...la nie kalu UMNO memang semuanya bagus...maksum.....suci...tolong la jangan gunakan takbir....UMNO parti menolak hukum Allah...satu lagi tunggu ajelah kekalahan PRK nanti....cakap banyak pun tak guna...untuk pencacai macam geng BPN....UMNO mesti dipertahankan.....PENDERHAKA SUDAH BERLAGAK SEBAGAI PANGLIMA....baus la dedahkan penderhaka sebenar...nanti Allah akan tunjukkan siapa penderhaka kepada raja serta sultan Melayu.....UMNO PARTI MENDERHAKA KEPADA ALLAH SERTA KEPADA RAJA DAN SULTAN MELAYU.........tetapi kerana hati sudah tertutup dan berada di dalam kumpulan yang sama(rasa macam dapat sokongan).....UMNO dan bloggernya tertipu.....lain kali tolong banyak membaca...sikit...nampak sangat umno nie jenis..bebal dan bodoh.....laporan tun Syed Idid...sudah terdapat sebanyak 118 salah laku hakim.....dah lama dah...kenapa sekarang bila nak kalah nak salahkan hakim pulak.........lain kali tanya Lingam.....nanti dia boleh kasi jawapan kat pondan cyber

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum kepada semua pembaca terutamanya dari kalangan penyokong Umno. Berikut saya sertakan beberapa fakta sejarah mengenai penderhakaan Umno kepada raja-raja melayu.

Dalam fakta ini saya tidak boleh mengingati tarikhnya dengan tepat. Akan tetapi insyaAllah kepada semua pembaca yang mengikuti dengan rapat perkembangan politik tanahair sejak dari tahun 80an lagi akan ingat peristiwa-peristiwa ini semua.

Juga sekiranya ada kesilapan dalam fakta-fakta ini harap ada pihak tampil untuk membetulkannya.Dan kalau saudara-saudara sekelian ada penambahan,digalakan juga untuk menambah.Kita sebarkan agar generasi muda sekarang tahu akan siapa sebenarnya Umno ini.Saya susun mengikut negeri-negeri.

Kelantan:

Tan Sri Mohammad Mohammad Yaacob yang juga Menteri Besar Kelantan pada era pemerintahan BN di Kelantan (1978-1990) sentiasa lari ke Kuala Lumpur apabila ada majlis rasmi di istana di Kelantan.Ini adalah kerana beliau sentiasa tidak sebulu dengan Tuanku Sultan Kelantan.

Dato’Annuar Musa pernah pada sekitar tahun 90an dahulu ketika krisis imuniti raja-raja melayu meledak,telah menabalkan Tengku Ibrahim (kalau tidak silap saya sepupu kepada Tuanku Sultan Kelantan) sebagai Sultan Kelantan yang baru.Majlis pertabalan itu telah disempurnakan di bawah sebatang pokok gajus di sebuah padang sekolah di Kelantan.Ini kerana beliau ingin menunjukkan kuasa beliau kepada rakyat dan Tuanku.

Namun segalanya gagal malah beliau pula didakwa terlibat dengan kes kehilangan wang PPRT yang sehingga sekarang masih menjadi misteri.

Tun Mahathir pula pernah cuba memalukan Tuanku dengan penyiarkan berita beserta gambar oleh akhbar-akhbar utama negara tentang Tuanku yang dikatakan telah melarikan kereta Lamborghini Diablonya dari simpanan kastam.Peristiwa ini juga berlaku pada ketika kemuncak krisis imuniti raja-raja melayu.

Dalam satu Persidangan Agung Umno,kalau saya tidak silap Dato’Alwi Che Ahmad (Ketua Penerangan Umno Kelantan sekarang) telah melafazkan kata-kata berikut kepada Tuanku “Raja Adil Raja Disembah,Raja Zalim Raja Disanggah”sebagai amaran kepada Tuanku agar tidak mencampuri urusan politik di Kelantan.

Negeri Sembilan :

Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan sebelum perlantikan baginda kejawatan Yang Di-Pertuan Agong juga telah dimalukan oleh Tun Mahathir dengan penyebaran berita bahawa baginda menyimpan minuman keras di istana beliau.Hal itu juga disebarkan oleh seluruh akhbar utama negara ketika krisis imuniti raja-raja melayu sedang berlaku.

Selangor :

Menteri Besar Selangor ketika itu Tan Sri Mohd Taib telah melukakan hati Almarhum Sultan Selangor iaitu Sultan Sallahuddin Abdul Aziz dengan “kisah” beliau dengan puteri Tuanku (Ku Yah).
Sehinggakan dalam satu siaran berita apabila ditanya wartawan tentang suatu perkara berkaitan dengan menteri besarnya ketika itu,Tuanku menjawab “Kalau bagi kat Mamat tu habislah dengan-dengan saya kena pindah kat Pulau Ketam”Jawapan itu cukup menyerlahkan kekecewaan baginda kepada Tan Sri Mohd Taib yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Selangor pada masa itu.

Pahang :
Walaupun Tuanku diketahui ramai bahawa Tuanku adalah seorang penyokong kuat Umno dan BN akan tetapi sokongan itu tidak bermakna bagi Tun Mahathir ketika krisis imuniti raja-raja melayu kerana baginda juga tidak terlepas dari dimalukan oleh Tun Mahathir.

Baginda digambarkan sebagai seorang sultan yang mempunyai harta kemewahan yang melampau dan membazir kerana baginda mempunyai kapalterbang peribadi pada ketika itu.Disiarkan juga kepada seluruh rakyat kapalterbang baginda itu.

Perak :

Tuanku Sultan Azlan Shah,sultan yang tercerdik dan terpintar yang lahir dikalangan sultan-sultan yang sezaman dengan baginda.Baginda adalah bekas hakim dan diangkat menjadi sultan setelah kemangkatan sultan Perak Raja Idris Syah dan Raja Muda Perak yang tarikh kemangkatan kedua-duanya adalah hampir jaraknya.

Ketika itu baginda menjadi Raja Dihilir Perak.Oleh kerana kecerdikan bagindalah maka Tun Mahathir rasa tercabar dan ingin menghapuskan imuniti raja-raja melayu ketika itu.Pelbagai cara jahat digunakan untuk menundukkan Tuanku dan akhirnya Tuanku mengaku kalah dan tunduk kepada Tun Mahathir.

Johor :

Baginda juga menerima nasib yang sama seperti Tuanku Sultan Pahang iaitu seorang yang kuat menyokong Umno.Akan tetapi amat malang sekali kerana baginda juga termasuk dalam senarai sultan yang dimalukan Mahathir.

Pelbagai skandal dan cerita dikeluarkan oleh Umno yang diketuai oleh Tun Mahathir tentang baginda.Ini termasuklah juga kisah anakanda Tuanku,Tengku Majid yang ketika itu mewakili pasukan hoki Johor di SUKMA 92 telah memukul penjaga gol pasukan Perak selepas perlawanan.

Berita itu disensasikan sebegitu rupa.Memang ianya satu kesalahan,akan tetapi jika tidak kerana krisis imuniti raja-raja ketika itu,adakah kisah itu akan disebarkan?atau sekadar didiamkan seperti kisah Prebet Adam?

Kerana tekanan Umno jugalah maka Pasukan Timbalan Setia Negeri iaitu pasukan askar peribadi Tuanku dibubarkan.

Terengganu :

Almarhum Tuanku Sultan Mahmud al-Muktafi Billah Syah telah diugut oleh Mahathir untuk diturunkan dari tahta dengan menggunakan Tengku Ali.Tengku Ali telah mengemukakan tuntutan di mahkamah agar dikembalikan kuasa sultan kepadanya yang mana didalam dakwaannya pemecatan beliau sebagai sultan pada zaman pemerintahan Jepun adalah tidak sah.Sehingga beberapa sesi perbicaraan berjalan,kes itu kemudiannya digugurkan oleh mahkamah.

Begitulah antara beberapa kisah dan senarai penderhakaan Umno kepada raja-raja Melayu.Bagi yang tidak tahu tentang krisis imuniti raja-raja,ianya bermula kerana ada beberapa akta yang tidak persetujui oleh yang Di-Pertuan Agong yang mana ketika itu Agong mempunyai kuasa untuk menolak akta yang telah diluluskan oleh Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Dek kerana tercabar dengan kebijaksanaan Sultan Azlan Syah (Agong ketika itu) maka Tun Mahathir telah memaksa semua raja-raja melayu menandatangani akta yang menyatakan bahawa setiap akta yang telah dipersetujui di Dewan Negara dan juga enakmen yang dipersetujui di Dewan Undangan Negeri akan digazetkan selepas beberapa tempoh walaupun tidak ditandatangani oleh Agong dan sultan.

Hanya Kelantan dibawah kekuasaan PAS satu-satunya negeri yang mempertahankan kedaulatan raja-raja melayu walaupun Umno yang menguasai negeri-negeri lain ketika itu mengaku bahawa dialah juara dalam mempertahankan bangsa melayu.Demi untuk mencapai maksud itu,maka Tun Mahathir telah menggunakan segala ugutan-ugutan yang saya nyatakan diatas kepada raja-raja melayu.

Pada ketika itu jugalah RTM dan TV3 iaitu dua pemutar belit utama Umno telah menyiarkan dengan banyaknya cerita-cerita perihal raja-raja melayu yang mana kesemuanya berkisar tentang kezaliman raja-raja melayu.
Antara yang sempat saya ingat ialah Sultan Mahmud Mangkat Dijulang.Cerita ini pada waktu itu telah disiartayang beberapa kali dalam jarak masa yang dekat.Demikianlah dahsyatnya kelakuan Umno sekiranya mereka tidak mendapat apa yang mereka kehendaki maka akan mengamuklah mereka dengan gilanya.

Maka satu perkara yang amat penting bagi kita semua ketika ini,ialah kita seharusnya sedar bahawa Umno adalah penderhaka kepada raja-raja melayu yang tiada tolok bandingnya.Saya yakin dan percaya seluruh raja-raja melayu masih ingat akan peristiwa itu.Betapa hinanya raja-raja melayu diperlakukan Umno.

Pernah juga disiarkan didalam akhbar ketika itu dimana tempat duduk diraja di Stadium Merdeka bagi perlawanan bolasepak telah digunakan oleh jurugambar untuk merakam perlawanan.Ini untuk menunjukan kepada rakyat bahawa raja sudah tidak dihormati lagi.Itulah yang dilakukan oleh Umno kepada raja-raja satu ketika dahulu.Jahat bukan?

Jadi,adakah anda semua hairan dan terkejut dengan segala apa yang telah berlaku sekarang ini?Perkara yang saya sebutkan diatas pada pandangan saya adalah lebih dahsyat daripada apa yang berlaku sekarang kerana ianya melibatkan perlucutan kuasa raja-raja melayu.
Alhamdulillah Umno tiada majoriti 2/3 hari ini di parlimen bagi menggubal akta baru yang mungkin memberi kesan yang lebih teruk kepada institusi raja kita.Apatah lagi dengan berlakunya peristiwa seperti sekarang ini.Kalau tidak,mungkin jawatan Yang Di-Pertuan Agong akan tinggal sejarah sahaja kerana amukan Umno…siapa tahu…?

Dan apabila mereka merasa tersepit,maka raja-raja melayu akan dijadikan tunggangan mereka bagi melepaskan diri.Contohnya seperti gesaan Umno bagi mengharamkan penggunaan nama Islam kepada semua parti-parti politik.Umno dengan selambanya menggunakan Majlis Raja-Raja untuk tujuan politik mereka itu.
Bagi saya ini adalah wajah sebenar Umno dulu,kini dan selamanya.Sejarah adalah sejarah.Ianya tetap akan diceritakan secara benar walaupun Umno cuba membohonginya.Yang benar pasti datang dan yang batil akan tumbang.

Renung-renungkanlah semua.

Panglima Perang Cyber berkata...

ape ni marah dan tak kasi orang guna takbir ni ???

ingat kami ni makan babi ke ?

atau ternak babi ?


jangan halang kami....


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


ALLAHU AKBAR !!!!!!!


WALILLAHILHAMDDD



biasa jenis anak cicit iblis dan setan saja tak suka atau bagi orang takbir.

kau jenis mana ???

Panglima Perang Cyber berkata...

tq kepada sokongan sahabat semua...

kepada anonymous - buatlah blog sendiri kalau dah pandai sangat.

jangan datang kalau tak ada blog dan copy paste di sini.

nampak macam pandai tapi tak ada blog..

bikin malulah..

takut kena serang ke ?


nanti ada masa aku akan jawab kenapa perlu kita dedahkan PAS sudah jadi derhaka kepada Raja macam DAP PKR..

Hadis ttg nasihat nabi agar pilih kawan benar benar kena kepada PAS.

Berkawan dengan 'setan' mcm kata kata Tok Garu PAS - Al Maksum Al Wali Nik Aziz : PAS sanggup berkawan dengan setan ; akhirnya akan menjangkitkan perangai setan juga.

Kan dulu Al Maksum pernah kata DAP tu parti setan ?

Tuhan tak perlu tunggu lama nak dedahkan belang para munafiq ( jangan terasa jika anda bukan ) yang gunakan agama kata itu halal dan ini halal..

sudahlah dan hentilah sokong perbuatan tidak diredhai ALLAH ini.

A Voice berkata...

[Terkini 11:00 AM 18/2/09]

Maklumat Utusan Malaysia bertarikh Mac 12hb, 2004 memungkinkan beliau bertanding di kerusi DUN Kota Damansara.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkkah...pondan cyber dah bengang...memang tak makan babi...tapi makan duit komisyen babi ada le...macam at selangor

baca kat sini...hahahahahaaaaaha
Fakta mengenai projek Modern Pig Farming di Ladang Tumbuk, Selangor.

1. Di dalam Mesyuarat Majlis Kerajaan (BN) Negeri Selangor pada 30 Januari 2008 (Kertas Exco -MTES No: 9/2/2008) telah meluluskan pengambilan tanah seluas 337.09 ekar di Mukim Batu, Kuala Langat untuk tujuan Modern Pig Farming di bawah Seksyen 3(1) Akta Pengambilan Balik Tanah 1960.

2. Mesyuarat juga memutuskan bahawa Pentadbir Tanah dan Daerah Kuala Langat diminta menyegerakan urusan pengambilan balik tanah tersebut. Segala pembiayaan kos pengambilan balik tanah tersebut akan dibiayai oleh syarikat swasta dan disalurkan kepada UPEN Selangor.

3. Selain penternakan babi, kawasan Ladang Tumbuk juga terdapat penternakan lembu dan juga ayam secara besar-besaran. Dari segi pengudaraan, ladang ini juga berbau terutamanya selepas hujan dan di waktu malam.

4. Mesyuarat Exco Kerajaan Selangor pimpinan Khalid Ibrahim pada 2 April telah bersetuju untuk meneruskan projek penternakan babi secara berpusat dan moden ini dengan belanja RM100 juta yang dibiayai sepenuhnya oleh pelabur dan penternak.

5. Kerajaan sebelum ini telah mengadakan lawatan ke Jerman untuk meninjau teknologi yang mereka gunakan untuk Modern Pig Farming ini. Lawatan itu juga disertai oleh Ketua2 Kampung di sekitar Ladang Tumbuk. Ketua Kampung pun dapat pergi Jerman. Hebat-hebat!
Berita mengenai propaganda babi Kedah yang saya jumpa:
"Kerajaan Kedah hari ini sebenarnya hanya melaksanakan keputusan kerajaan BN Kedah sebelum pilihan raya 8 Mac lalu, tetapi apabila hendak dilaksanakan jika tiada bantahan dari penduduk, Umno pula yang membuat bising," kata Mahfuz.

Beliau menjelaskan, kerajaan Kedah di bawah PR hanya merancang untuk membuka ladang menternak babi bersistematik (modern pig farming area) jika tidak ada bantahan penduduk setempat di Bukit Selambau.

"Sebenarnya, projek itu telah dilulusskan oleh kerajaan BN dahulu dan perkara itu boleh dilihat dalam surat UPEN (K) 707 SK.4() bertarikh 4 Disember 2007 bertajuk 'Keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah (MMK) mengenai ladangan masa depan industri ternakan khinzir di Negeri Kedah Darul Aman," kata Mahfuz.

Kawasan seluas 407 ekar di Bukit Selambau itu, katanya, hanya menghadkan sebanyak 46,000 ekor haiwan berkenaan dengan syarat syarikat yang terlibat menjalankan penternakan itu dengan sistem tertutup tanpa bahan buangan (close house system with zero discharged).

Mahfuz bagaimanapun kagum dengan kesungguhan Umno dan alat perkakasnya, sama ada di Kedah atau di Selangor, yang tidak mengenal penat lelah yang kelihatan mahu mengharamkan penternakan babi di negeri-negeri yang diperintah oleh PR.

"Baik sungguh Umno. Apabila negeri yang diperintah oleh PR hendak memastikan penternakan babi dijalankan secara bersih, sistematik dan cukup untuk kegunaan tempatan sahaja, mereka mengamuk seolah-olah dirasuk histeria.

"Tetapi, negeri-negeri yang diperintah BN seperti Melaka dan Negeri Sembilan boleh pula menternak babi di sisi Umno walaupun dijalankan tanpa sistem malah mencemarkan sungai dan kawasan pantai seperti yang berlaku di Melaka.

"Adakah tindakan Umno itu bermakna mereka mahu penternakan babi dimonopoli oleh negeri-negeri yang diperintah oleh kerajaan BN sahaja?" Ahli Parlimen Pokok Sena itu dengan sinis mempersoalkan
Berita Malaysiakini 14/4/08
Wakil Umno 'di sebalik' projek babi

Sebuah syarikat bumiputera turut terlibat dalam projek penternakan babi di Selangor yang menimbulkan kontroversi minggu lepas dan seorang wakil rakyat Umno berada "di belakang" projek tersebut, kata seorang pemimpin MCA.

Syarikat tersebut, yang terlibat dalam satu projek usahasama, bercadang menggunakan wang - dilaporkan menelan belanja RM100 juta - daripada dana program alam sekitar Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

selangor pig farmMendedahkan perkara itu kepada satu sidang media hujung minggu lalu, ketua biro pertanian tradisional MCA Datuk Dr Lee Chong Meng berkata syarikat bumiputera itu berhasrat membawa masuk teknologi Jerman untuk projek tersebut.

Akhbar The Sun hari ini yang mengutip laporan The Oriental Daily semalam menyebut, wakil rakyat BN-Umno bagi kerusi Tajung Sepat, Datuk Karim Mansor, bersama seorang ketua kampung di situ turut bersama dalam rombongan ke luar negara untuk melihat teknologi tersebut.

Rombongan itu dihantar oleh kerajaan Selangor bawah pentadbiran BN bagi menilai teknologi yang boleh menguruskan penternakan babi - masalah yang serius di negeri itu sejak lebih dua dekad.

Karim, yang juga bekas ketua Pemuda Umno negeri, antara pemimpin Umno yang lantang membantah isu itu di akhbar-akhbar berbahasa Melayu minggu lepas.

Sementara ketua kampung di Ladang Tumbuk - tempat projek itu diadakan - turut menyertai bantahan projek tersebut di depan bangunan kerajaan negeri Selangor di Shah Alam.

Rabu lalu, 200 penduduk kampung di sekitar Sepang mengadakan tunjuk perasaan di hadapan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor sebagai membantah projek berkenaan.

Dr Lee berkata beliau mengetahui segala-galanya tentang projek tersebut "seperti tapak tangannya sendiri" kerana terlibat dengan semua mesyuarat berhubung perkara tersebut.

Menurut The Sun lagi, Dr Lee mempunyai minit mesyuarat dan rekod untuk membuktikan dakwaannya.

Menteri besar Selangor waktu itu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sendiri telah meluluskan projek pemindahan 132 ladang babi ke projek seluas 460 hektar itu, kata Dr Lee, melalui dua ahli exco kerajaan negeri Datuk Ch'ng Toh Eng dan Datuk Tang See Hang pada awal tahun lepas.

Kebanyakan ladang tersebut sedia wujud di kampung Ladang Tumbuk atau dari sekitar daerah Kuala Langat, tambah ketua biro MCA itu lagi.

Dr Lee menambah, sebelum pembubaran parlimen, kerajaan Selangor bawah pentadbiran BN meluluskan projek tersebut dan Karim sendiri menyokong projek tersebut.

"Hari ini (Sabtu) saya mahu tekankan bahawa kos RM100 juta itu yang bertujuan mempertingkatkan sistem pembuangan sisa ternakan bukan datangnya daripada kerajaan negeri," beliau dipetik sebagai berkata.

"Datuk Karim yang akan membawa sebuah syarikat Jerman untuk satu usahasama dengan sebuah syarikat Bumiputera."

Ketua biro MCA itu kesal kerana Karim, yang juga bekas setiausaha politik Dr Mohamad Khir, dan ketua kampung itu Mohamad Tarmudi Tushiran sanggup membantah projek tersebut semata-mata kerana kepentingan politik peribadi.

Karim, dihubungi Malaysiakini hari ini, menafikan beliau membantah projek tersebut seperti dilaporkan media berbahasa Melayu.

Malah, katanya, beliau terlibat untuk memodenkan projek penternakan babi bermula sejak 2002 lagi.

Bagi mengatasi masalah ladang haram penternakan haiwan itu dan pencemaran yang dihasilkannya, projek pemodenan itu diperkenalkan mulai 2005.

Tambahnya, mereka bukan sahaja melawat Frankfurt (Jerman), tetapi meninjau juga Bangkok (Thailand) dan Amsterdam (the Netherlands).

Sementara itu sumber-sumber PKR memberitahu Malaysiakini, beratus-ratus ribu risalah penerangan tentang isu tersebut - dipercayai termasuk maklumat yang didedahkan oleh MCA ini dan data kerajaan negeri - akan diedarkan kepada penduduk Selangor.kahkahahh.makan duit komisyen jualan babi...

Bukan iblis dan syaitan tapi nak menghapuskan golongan yang menyokong usaha iblis dan syaitan nak merosakkan anak cucu adam......parti menolak hukum Allah dan penyokongnya macam ko....tolak hudud....sokong rasuah...sokong seks..tanya Osman Jailu dan Jamaluddin..adun lompat perkuatkan kerajaan haram perak....seks dan rasuah....kahkahakahh....ada mufti..tegur pertandingan ratu cantik...umno pecat.....rasuah......doktor umno..Tengku Rithauddin dah cakap.....potong bahagian dah rosak..pemuda,wanita,puteri dan putera....gunakan polis dan segala jentera kerajaan janji umno menang....

memang la kena guna copy paste...sebab UMNO tak faham...buat-buat tak faham.....

relax la panglima......takkan hot kut...

pendikar gunung kriang berkata...

UMNO NET,

Apa yg anda paparkan hanyalah sebahagian saja dari episod PENDERHAKAAN UMNO terhadap Raja-Raja. Senarai penderhakaan UMNO terlalu panjang, mencukupi untuk buat satu thesis Ph.D.

Sebab itulah ada orang kata setiap kali kita menuding satu jari kepada orang, empat jari lagi akan menunjuk kepada orang yg menuding itu sendiri. Begitulah juga dengan UMNO, satu tuduhan yg dilemparkannya kepada pihak lain, 4 tuduhan lagi berbalik kepada dirinya sendiri. Sebab itu, sebelum menuduh, cermin-cerminkanlah diri dahulu. Seeloknya UMNO perlu meminta maaf kepad orang Melayu atas penderhakaan masa lampau mereka terhadap Raja-Raja. Secara jujur katakan 'kami telah membuat terlalu banyak kesilapan terhadap Raja-Raja di masa lalu, kini kami rasa sangat menyesal dan akan membayar rasa kesal kami dengan bersungguh-sungguh membela Raja-Raja'. Selagi UMNO enggan memohon maaf, selagi itu orang akan nampak mereka bercakap tak serupa bikin, bercakap seperti seorang hipokrit yang hanya menimbulkan rasa mual org yg mendengarnya.

Seperti kata panglima cyber, "Tuhan tak perlu tunggu lama nak dedahkan belang para munafiq". Dan sekarang Allah telah mendedahkan satu persatu "belang para munfiq" itu - rakyat makin sedar siapa penderhaka sebenar dari zaman Ghazali Jawi, Dr Mahathir, Anuar Musa, Idris Jusoh, Shahidan Kassim dll.

Fikir-fikirlah. Maafkan saya jika pandangan saya tidak secocok dengan ahli BPN...

Tanpa Nama berkata...

UntukUMNO Jadong.
biarpun berjela-jela ditulis, saya ingin pangkah sikit saja. kalau dah benda yang diluluskan oleh BN tu bertentangan dengan perjuangan PR maka batalkanlah. Kenapa yang lain-lain boleh batal tetapi bab khinzir ni pkr tidak ikut sensitif. malah nak teruskan juga. ertinya samalah tu.Kata nak buat perubahan. Berubah cakap saja.

Tanpa Nama berkata...

ya! gaduh..gaduh...jgn tatak gaduh..haiyya aku manyak selonok la ini mcm!

PARPUKARI berkata...

ALLAHAUAKBAR....AKAN KU PERTAHANKAN NEGERI PERAK YANG TERCINTA DARI DALANG2 HARAMJADAH FUCKATAN RIOT INI....

Panglima Perang Cyber berkata...

saya tak bengang ! saya kesian..

tengok dah tercungap cungap jawab..

sendiri buat sendiri basuh la..

buang je nizar tu !!!

jika benar taat setia pada Sultan.

Tai berkata...

Ha, betul tu Panglima.

EQUILIBRIUM berkata...

muahahhahaha kan teman dah kata bloggers amno ni byk yg malas membaca.

hakim tersebut telah pun mintak recuse dr kes dan memberitahu yg dia pernah terlibat dgn pas muahahahaha

teman baca dlm star online minggu lepas muahahhahaha teman tak pasti le utusan meloya ada repot ke idak

yop kalau ada berita gempak lagi tolong tulis2 kow2 punya ye muahahahahahaha amno boleh

Cari Blog Ini

Translate