Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

23 April 2009

Edisi Khas : Isu Manohara Odelio Pinot, foto, cerita serta pandangan saya ~ Malaysiakini



Pertama sekali isu ini telah timbul di saat saat isu bekas TKM 1 Pulau Pinang yang meletak jawatan dan memberi alasan sangat bijak iaitu untuk menyambung pelajaran.

Isu ini juga timbul ketika Anwar ditempelak Lim Guan Eng kerana isu perletakan jawatan Fairus dan juga telah gagal memberi nama untuk menggantikan tempat Fairus sehingga Anwar terpaksa memohon maaf kepada LGE

Cuba lihat video yang dibuat oleh Malaysianews ini ( klik sini ), iaitu orang yang sama membuat video bertajuk BABI dan Politik Wang menghina DS Najib tempoh hari ( klik sini ). 

Apakah agenda mereka ?

Mudah saja, mengadu domba antara Malaysia dan Indonesia bagi percubaan memburukkan lagi nama DS Najib Tun Razak dan juga membunuh karakter Susilo Bambang Ydoyono (SBY) yang bakal menjadi Presiden Indonesia sekali lagi.

Kenapa SBY mahu dicantas ?

Kerana beliau disokong kuat oleh ulama haqiqi bertaraf pewaris Nabi ( klik sini ) dan menyebabkan calon lain yang agen pro Barat telah ketinggalan jauh semasa pengundian dijalankan yang telah diketahui keputusannya setakat ini...

Dengan membuat isu tersebut maka pihak tertentu akan untung, kerana DS Najib, SBY dan juga institusi Raja Malaysia khasnya Kerabat diRaja Kelantan akan dipalit lumpur hingga menimbulkan penolakan dan juga kebencian oleh rakyat.

Ini kerana isu isu sebelum ini tidak berjaya digunakan oleh pihak yang terlibat untuk menanam kebencian kepada PM Malaysia, Indonesi, dan Sistem Raja Berpelembagaan sehingga mereka terpaksa mengeksplotasi isu ini bagi kepentingan mereka yang mahukan kita menjadi sebuah negara republik tanpa Raja penjaga ketuanan bangsa agama dan negara kita.

Lagi lagi parti sekutu PKR dan DAP iaitu PAS akan mengalami proses pemilihan muktamar akan datang dan tentu sekali ia paling menarik untuk disoroti kerana dijangka satu transformasi akan berlaku pada masa muktamar tersebut Jun ini.

Kerana jangkaan saya dan rakan2 bahawa  team Erdogan diramal akan memegang saf kepimpinan utama PAS untuk membawa acuan Islam Demokrasi/ Liberal tajaan Barat dan disokong Anwar ke dalam sebuah parti Islam SeMalaysia. Jika berjaya maka Yahudi dan Nasrani akan bertepuk tangan ketawa kerana mereka berjaya merosakkan Islam asli dengan Islam tiruan yang indah di luar tetapi rosak di dalamnya. 

Saya rasa begitu dan harap anda bagi apa 'rasa minda' anda di bawah.... Tq kerana datang !



Link berkaitan :







7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM ZIARAH PANG5
DAK HA HA HANIP TU SLH SEKO 'LANGAU' YG HIDUPNYA MENGERUMUNI 'BANGKAI'. DIA SLH SEKO DRP PRODUK 'ANU'WAR YG TERKINI HEHEHEH. APE PUN DIA TETAP JADI 'LANGAU' SAMPAI BILE2

perompak harta rakyat berkata...

Perdana Menteri yang baru, Najib Razak hari ini mengumumkan satu perkara besar dimana kuota 30 peratus ekuiti bumiputera dalam sektor perkhidmatan awam dimansuhkan.

Persoalannya ialah dimanakah pejuang-pejuang Melayu yang kononnya ingin mempertahankan hak Melayu sehinggakan menganjurkan demonstrasi yang berbau perkauman di negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat selepas PRU 12 yang lalu?

Apabila Najib mengumumkan pemansuhkan ekuiti Bumiputera:


Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan hak Melayu?
Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak Perpaduan Melayu?
Dimanakah Prowaris?
Apa lagi yang Najib tak lakukan?

Kementerian Pembangunan Usahawan dah dimansuhkan.

Ekuiti Bumiputera sebanyak 30 peratus dah dimansuhkan.

Sahlah bahawa pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan diatas tidak pernah berminat untuk memperjuangkan Melayu dan Bumiputera.

Mereka hanya buat bising apabila Umno dan BN kehilangan kuasa.

Wahai orang-orang Melayu, jangan jadi bodoh lagi. Jangan ditipu lagi oleh golongan-golongan pengampu ni!!!

—Blog DSAI

The Malaysian Insider | April 22, 2009

Najib drops Bumiputera quota for services sector

KUALA LUMPUR, April 22 - Datuk Seri Najib Razak today freed the country’s services sector by ending the 30 per cent Bumiputera equity rule in an attempt to improve Malaysia’s competitiveness in the softening global economy.

The Prime Minister, who is also the finance minister, promised further liberalisation, saying that he would announce details of the liberalisation of the financial sector next week.

Reading from a prepared statement the Prime Minister said he expected a greater flow of foreign investments in the services sector which currently forms 11 per cent of total investment.

“Recognising the growth potential in the services sector, the government has decided to immediately liberalise 27 services sub-sectors, with no equity condition imposed. These sub-sectors are in the areas of health and social services, tourism services, transport services, business services and computer and related services,” said Najib.

The government, he added, would also allow foreign legal firms to practice in the country but to only offer services in Islamic finance.

“As part of the measures to develop Malaysia as an international Islamic financial hub, the legal profession will be liberalised to allow up to five top international law firms with expertise in international Islamic finance to practice in Malaysia,” said Najib.

Other services liberalised are in the areas of health and social services, tourism services, transport services, business services and computer and related services.

Najib also announced an allocation of RM100 million to be managed by the Malaysian Industrial Development Authority (MIDA) to strengthen the local services industry in facing the liberalisation.

“The liberalisation initiatives will not adversely affect the domestic services industry. The government will continue to support the industry in capacity building and in the opening up of export markets,” said Najib.

When asked on the sub-sectors selected to be liberalised, Najib said it was part of Malaysia’s commitment to Asean on liberalisation.

“It’s in line with what Asean countries are doing. Some (of our measures) are better,” he told reporters.

Najib however refused to give out details on the liberalisation of the financial sector.

“I want it to be full of surprises,” he said.

ngerudin Says:
April 23rd, 2009 at 1:48 pm
kah kah kah

bongok…kah kah kah

mana mat2 keris semua? kah kah kah

mana dia pekida? kah kah kah

mana dia pemuda umno? kah kah kah

mana dia prowaris? kah kah kah

ni lagi satu…mana nazri? KAH KAH KAH

SELENDANG BIRU Says:
April 23rd, 2009 at 1:49 pm
SEJAK SINGAPURA KELUAR DARI MALAYSIA SEJAK ITU SAYA DAH TAK PERCAYA UMNO…

TetamuBaru Says:
April 23rd, 2009 at 1:52 pm
Salam semua

Terlalu kecewa dgn pemimpin yg berhati busuk dan keji..yg lagsung tiade peri kemanusiaan atas rakyatnye…

Ya Allah..Kau lindungi lah Malaysia khususnye dan alam ini amnya dari bala bencana…Kau datang kan lah seorang pemimpin yang benar jujur dan ikhlas dalam membawa Malaysia ke arah yg lebih baik..yang menjaga keharmonian dan kesejahteraan rakyat-rakyatnye…Ya Allah…aku berharap..dan bermohon padaMU..ko berikan dan tunjuk kan lah jalan pada hamba2 MU…yg terlalu jauh tinggal kan ajaran Mu ya Allah..Ya allah..sesunguhnya…Kau adalah tempat kami berlindung..dari segala malapetaka dan bencana…

“rabbana atina fiddunya hasanah, wafil aakhiroti hasanah wakina a’zabannar..wasallahua a’lasaidina Muhammad sallallahualaihiwasam..wa’ala alihi wasohbihi ajmain..walhamdulillahirabill a’lamin”

wassalam

jai Says:
April 23rd, 2009 at 2:20 pm
Salam semua.

Memang sakit hati bila tengok NGO-NGO yang kononnya memperjuangkan hak melayu ini.

Bila kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PR merekalah yang paling lantang bersuara laksana guntur di langit lagaknya.

Gegak-gempita seluruh negara kononnya PR penghapus hak keistimewaan orang melayu.

Tapi bila pemimpin umno yang secara terang-terangan berkata demikian kenapa NGO-NGO terbabit menyepi lantas menikuskan diri masing-masing???

Apa yang nak ditakutkan????

Kepada NGO-NGO yang berkenaan, terus-terang aku katakan yang kamulah sebenarnya pengkhianat talam dua muka!!!



Sanggup jadi barua kerana umno!!!

Balabaque Says:
April 23rd, 2009 at 2:22 pm
wwooooohhhh….

maka kadar pengangguran dikalangan bumiputera semakin tinggi??????

johan Says:
April 23rd, 2009 at 2:34 pm
mana dia bebudak uitm nii
depa tak mahu ker nak berarakk
kahakahakah



Abuzar Says:
April 23rd, 2009 at 2:49 pm
UMNO dan NGO2 Melayu jadian ini hanya nak jaga kuasa dan bodek pemimpin2 mereka saja. Dok pertahankan puak2 kaki rasuah, kaki maksiat, kaki tindas rakyat, kaki jual tanah air …… bukan nak bela agama, bangsa dan tanah air. Assobiyyah totok.

Putra JB Says:
April 23rd, 2009 at 2:58 pm
Apakah selepas ini Najib akan menggunakkan pekerja Bangla untuk mengisi jawatan tersebut. Happylah..Rosmah.

jai Says:
April 23rd, 2009 at 3:01 pm
Salam bro Sofi.

Kah kah kah…

Hati saya memang tengah menggelegak, tapi bila ‘refresh’ tetiba je saya jadi ketawa sebab tengok ada gambar ‘mat misai’ dalam komen saya.

Kah kah kah…

INGATKAN M.G.R. TADI!!!

Kah kah kah…

guest Says:
April 23rd, 2009 at 3:08 pm
salam…

inilah politik umno…

jika tan sri khalid hanya mencadangkan supaya kouta 10% bukan bumiputera diambil masuk kedalam uitm maka riuh satu dunia yang mengatkan tan sri khalid pengkhianat bangsa…

ahli2 umno dan pemimpin2 umno bermatian2 menghentam tan sri khalid ketika itu dan memaksa beliau memohon maaf diatas kenyataan nya itu..

tetapi apa bila umno dengan terang2 menghapuskan 30% ekuiti bumiputera maka tidak ada seorg ahli umno pun yang bersuara membantah dan tidak ada pula pelajar2 uitm yang membuat rusuhan..

kenpa hanya berdiam diri????



adakah berdiam diri kerana tidak dibayar wang untuk bersuara??

adakah pelajar2 uitm tidak dikerah untuk membuat rusuhan???

mana semuanya yang konon2nye pejuang bangsa melayu???

mana???

tidak ada seorg pun yang berani bersuara apabila umno menghapuskan hak bumiutera..

fikir2kan lah..

salam

aku-86 Says:
April 23rd, 2009 at 3:16 pm
aku tak pernah dengar pun pelajar uitm tu di kenakan tindakan oleh AUKU!!!

celaka punya umno!!!celaka punya student uitm yang berarak… tak berkat kamu belajar pakai duit cukai aku. aku tak halalkan

TeloiTimur Says:
April 23rd, 2009 at 3:19 pm
Orang2 melayu yang menyokong Umno adalah manusia bodoh dan bahalol..Jangan disebabkan kebodohan anda, rakyat Malaysia yang lain (penyokong2 PR) terpaksa menanggungnya sekali..!!

Ya betol Johan..
mana dia bebudak uitm nii
depa tak mahu ker nak berarakk
kahakahakah

Yes Jai..
Kepada NGO-NGO yang berkenaan, terus-terang aku katakan yang kamulah sebenarnya pengkhianat talam dua muka!!!

Aku sokong hang ngerudin..
kah kah kah
bongok…kah kah kah
mana mat2 keris semua? kah kah kah
mana dia pekida? kah kah kah
mana dia pemuda umno? kah kah kah
mana dia prowaris? kah kah kah

mdnbj Says:
April 23rd, 2009 at 3:25 pm
salam,
nak tanya jai ini kah salah satu dari 1Malaysia yang di katakan oleh Najib??



salam dari Pakistan buat semua ….

batangJoran Says:
April 23rd, 2009 at 3:28 pm
NAH AMEK KAU……

1.Dimanakah Umno yang kononnya memperjuangkan
hakMelayu?
2.Dimanakah Ibrahim Ali dan Perkasa?
3.Dimanakah Osman Bakar dan Badan Bertindak
Perpaduan Melayu?
4.Dimanakah Prowaris?
5.Dimanakah mamat-mamat penghunus keris?
6.Dimanakah budak-budak UiTM?
7.Dimanakah Pukida?
8.Dimanakah NGO-NGO melayu yang jagoh-jagoh yang
lain?

Semua bangsat punya manusia, bila gembala kau cakap tentang isu yang terang-terang menyentuh bangsa sendiri semua diam menikus tak bersuara tapi kalau PR yang menjalankan dasar perpaduan kaum bukan main melenting lagi kau.

-Utusan pikul canag mangapi-apikan perkauman
-Beratus-ratus laporan polis dibuat,
-Panggil kaum kau berdemontrasi kata DSAI pengkianat melayu,
-Sebar dakyah kau kat media masa.
-TV tiga suku tak abis-abis menyalak menyalahkan PR.
-Berceramah ke hulu ke hilir, sampai ada yang kata sanggup mengamok konon untuk memperjuangkan bangsa sendiri.



POraahhh… cakap tak serupa bikin, apa lagi berarak le kau tunjukkan semangat melayu kau yang hebat tu, mengamok le kau sebab hak bangsa kau yang kau kata amat mulia kat atas muka bumi ni dirampas.
ha nape tak buat?
Takut pulak kau semua nak bertindak, langsung tak bersuara. Apa takut tak dapat dapat bahagian untuk masuk poket kau.

Nah jelas, semangat kau ni bukannya iklas sangat cuma nak menunjuk-menunjuk untuk menjadi hero je agar senang nak agih-agihkan projek-projek kat mulut kau orang je agar masing-masing dapat bahagian.

angahsp Says:
April 23rd, 2009 at 3:48 pm
salam…

oii PEKIDA maner hang? tido ker
oii PEWARIS maner si katak?
pemuda umno maner??
maner keris hang pa…
budak uitm maner?

zabri mokhtar Says:
April 23rd, 2009 at 4:00 pm
SALAM SEMUA ,

INI LAH MASALAHNYA, APABILA PERDANA MENTERI MEMPUNYAI KUASA YANG MELAMPAU TANPA PERLU BERUNDING DENGAN MAJLIS TERTINGGI ATAU MENDAPAT NASIHAT YANG SALAH.ATAU MEMBUAT KEPUTUSAN SALAH.

KITA TAK HENDAK BERLAKU LAGI SEPERTI:-

PM TUANKU ABDUL RAHMAN
MELEPASKAN SINGAPURA. HABIS SEMUA MELAYU TERGADAI DI SINGAPURA DAN RAMAI YANG MEREMPAT DAN MENJADI GOLONGAN KETIGA.

PM TUN MAHATHIR
1.MENGURANGKAN KUASA2 RAJA.

2.PENGHAPUSAN PEMBELAJARAAN MATEMATIK DAN SAINS DALAM BAHASA MELAYU DI SEKOLAH2 KEBANGSAAN. SEDANGKAN SEKOLAH2 CINA MATEMATIK DAN SAINS MASIH DIAJAR DIDALAM BAHASA CINA DISAMPING BAHASA INGGERIS.

3.BANYAK LAGI YG LAIN2.

PM PAK LAH
PEMBANGUNAN ISKANDARIAH REGION. DLL.

KINI PM DATO SRI NAJIB
BERMULALAH ERA PENGHAPUSAN KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU SATU PERSATU..

ALLAHARHAM TUN RAZAK DAN TUN ISMAIL .. MENGHADAPI TRAGEDI 13 MEI 1969. PERTUMPAHAN DARAH ANTARA KAUM UNTUK MENWUJUDKAN KEISTEMEWAAN2 INI. TAPI PEMIMPIN2 KITA YG ADA BEGITU MUDAH MENGHAPUSKANNYA. SATU PERSATU.

TIADA DESAKAN DARI KAUM2 LAIN UNTUK MENGHAPUSKANYA TP KITA DENGAN MUDAH DAN RELA MENGLEPASKANNYA TANPA ADA PERMINTAAN DAN DESAKAN.

Panglima Perang Cyber berkata...

Perkara tersebut belum lagi dijelaskan dengan terperinci.

Tentu ada perinciannya nanti di sebalik apa yang diputuskan oleh kerajaan.

tunggu dulu !

pahitperia berkata...

bro.... mmg da ada perincian pun,.. mangkuk2 kat atas tu MALAS nak carik..main sebat aje copy paste kat page org.. konon2 nak reverse balik la.. hahahah.. lantak la korang.. malas selamanya.. sesat la jawabnya...

Unknown berkata...

NAPE BILE KERAJAAN BN HAPUSKAN EQUITI MELAYU TU KORG KATE TGGU ADE PERICIAN..MECD DIMASUHKAN..KORG CKP ADELAH STRATEGI YG BAGUS DR NAJIB.TP BILE PR BUT CMTU KO TRUS MGATEKAN HAK MELAYU DI BUANG LAA..APE LAA..KORG DABEL STANDARD KN??PALE OTAK KORG DH TEPU NGAN UMNO N BN..BG KORG BN TU MAKSUM KN??

PemudaGagasan berkata...

Salamz...

apsal la lelebey diorang nih

yang tumpah hanya sesudu tapi yang diungkitkan sampai melimpah semangkuk.

hahahaha

Detguaq berkata...

Salam pang5,

nampaknya isu TT dan Mano sedikit tenggelam dgn tindakan DSNTR yang bagi saya tidak di'read between the line' oleh pembangkang dalaman dan luaran! Puak PKR kalau B A B I sebut DBP tak releven, nak hapus hak istimewa Melayu dll kenyataan yang memperlekeh bangsa sendiri didepan audien Cina atau India lah yang patut dibimbangkan, bukannya tindakan menyeimbangkan sektor perkhidmatan awam spt yang dibuat.

Mengenai isu TT & MANO, bukan mereka yang saya hi-lightkan, tetapi komen-komen yang tidak releven oleh segelintir kadok bawah tempurong Indonesia yang mungkin tidak pernah mengenal dunia luar, kecuali keLURAHan mereka! Mereka BUTOH!

Cari Blog Ini

Translate