Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

18 Ogos 2009

Edisi Anwar Pengkhianat : 50 + 32 Dalil Yang Anda Perlu Lihat


Mari kita baca dalil dalil yang saya kumpulkan di sini dan minta anda bagi sedikit komen terhadap dalil tersebut. Samada benar, tidak atau tidak pasti. Bagi saya ia dalil dalil yang relevan bagi mengukuhkan pandangan kita bahawa Anwar adalah pengkhianat agama bangsa dan negara. Meskipun hanya satu dalil sahaja yang anda percaya dan yakin dengannya.


Tujuan saya paparkan dalil ini adalah memandangkanramai juga yang marah apabila disebut Anwar Pengkhianat. Mereka tidak dapat menerima hero mereka bernama Anwar Ibrahim ini pengkhianat. Meskipun mereka sendiri tahu yang menganjurkan perhimpunan demonstrasi besar-besaran adalah Anwar Ibrahim, bukannya orang lain.


Malangnya jika polis menyuraikan tunjuk perasaan dengan water canon, mereka juga yang membidas kerajaan walhal tugas sebagai pemerintah adalah untuk mengekalkan keselamatan dan keamanan negara. Bukan membiarkan ancaman tersebut berterusan atau membesar sehingga boleh memudaratkan negara kita.


Oh saya lupa, yang menyokong Anwar Ibrahim adalah dari kalangan mereka yang sudah pun terpedaya pada awalnya sehingga terkena percikan air water canon dan pemedih mata. Sebab itu mereka sangat marah kepada pihak berkuasa walhal mereka sendiri yang mencari nahas tersebut.


Yang puas hati tidak lain si Anwar Ibrahim ! kerana berjaya mendapat penyokong yang sama aliran dan juga persepsi iaitu mereka telah dizalimi oleh kerajaan.



Pertama mari kita tengok dalil dari blog Qaseh Nuryz ( klik sini ) yang memaparkan 32 dalil Anwar adalah pengkhianat :

1. Peliwat
2. Kronisme
3. Perasuah
4. Berusaha Memansuhkan Dasar Ekonomi Baru (DEB)
5. Sokong dan bekerja untuk Amerika Syarikat
6. Pro Israel
7. Dalang demontrasi / reformasi
8. Penggerak Projek Islam liberal Malaysia
9. Penerima tajaan dari organisasi Kristian dan Yahudi.
10. Agen CIA
11. Memburuk-buruk imej negara di luar negara
12. Mempersenda badan kehakiman dan perundangan Malaysia
13. Menderhaka kepada Sultan/ Raja
14. Memperlekehkan ulama
15. Menghasut pelajar universiti bencikan pemimpin negara
16. Melaksanakan sistem tender terbuka kepada orang bukan Melayu.
17. Penghadkan penglibatan syarikat-syarikat bumiputera.
18. Memberi kepercayaan orang bukan Melayu untuk menguruskan hal pentadbiran (Selangor)
19. Melantik orang bukan Melayu menguasai jawatan exco lebih kanan berbanding orang Melayu (Selangor)
20. Sokong penubuhan Suruhanjaya Antara Agama (IFC)
21. Penyebab ekonomi Malaysia meleset pada tahun 1998.
22. Sokong IMF.
23. Luluskan peruntukan pembinaan gereja dan kuil sama seperti masjid
24. Menolak sistem Mahkamah Syariah.
25. Memperjuangkan kelompok minoriti lesbian dan gay.
26. Berusaha pinda kontrak sosial
27. Mengiktiraf wira negara kepada penjayah (Kugan)
28. Menerima wang judi (Magnum)
29. Membocorkan rahsia kerajaan kepada agen asing.
30. Gila kuasa hendak jadi Perdana Menteri.
31. Menyokong Chin Peng (bekas ketua Parti Komunis Malaya)
32. Menolak Ketuanan Melayu/Islam dan digantikan Ketuanan Rakyat

Adakah ada lagi dalil yang tertinggal ? Jika ada sila nyatakan dalam komen di bawah. Sebagai tambahan sila lihat dalil dalil yang telah ditulis di bawah....Oleh Khalid Jafri ( kini Allahyarham ) tentang 50 dalil Anwar tidak boleh jadi Perdana Menteri ( atau sesuai juga kita kata sebagai Pengkhianat )

Saya hanya meletakkan 10 sahaja di sini dan selebihnya sila rujuk di blog asal tempat saya salin dalil tersebut ( klik sini )

1 DENDAM KESUMAT

Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.

Dendam yang tak habis-habis terhadap Sanusi Junid, Rahim Tamby Chik, Abdullah Ahmad Badawi dan rami lagi menjadikan beliau tidak popular sebagai pemimpin.

2 PENENTANG

Sikap menentang ketua menjadi amalan Anwar sejak aktif dalam UMNO pada tahun 1982. Pada tahun yang sama beliau menentang Suhaimi Kamaruddin untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO.

3 PECAH DAN PERINTAH

Sikap pecah dan perintah merupakan strategi Anwar untuk berkuasa dalam UMNO dan kerajaan. Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah bila beliau wujudkan komplot menentang ura-ura Dr. Tun Dr. Mahathir untuk melantik Sanusi Junid sebagai Menteri Besar Kedah.

Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka.

4 SUMPAH BOHONG

Anwar berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO, ternyata sumpah bohong yang dilaknati Allah SWT.

5 JAHANAMKAN Tun Dr. Mahathir

Bersumpah untuk menjahanamkan pimpinan Dr. Tun Dr. Mahathir di depan Haji Sulaiman Palestin (Allahyarham) kerana ditahan ISA sewaktu Dr. Tun Dr. Mahathir menjadi Menteri Pelajaran (Pendidikan).

6 CAKAP TAK SERUPA BIKIN

Cakap tak serupa bikin merupakan amalan Anwar menjadi pemimpin. Kalau Anwar berucap anti politik wang maka bermakna Anwarlak bapak politik wang sewaktu menjelang pemilihan jawatan Timbalan Presiden UMNO tahun 1993.

7 BAPAK RASUAH

Rasuah berlaku paling tinggi sewaktu Anwar menjadi Menteri Kewangan, jadi orang panggil Anwar Bapa Rasuah.

8 KELUARGA ROSAK

Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.

Mokhtar adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan.

9 LARIKAN ANAK DARA
Anwar telah melarikan anak dara orang untuk bernikah di Siam. Anwar tidak mendapat restu daripada Wan Ismail bapa Azizah sehingga Wan Ismail terpaksa mengeluarkan pistolnya untuk mengusir Anwar daripada memasuki rumahnya.

Akhirnya ibu Anwar mengambil inisiatif menikahkan Anwar dan Azizah dirumahnya, di Bukit Mertajam.

Sikap Anwar ini memperlihatkan betapa undang-undang, peraturan tata susila dan budaya Melayu dan Islam boleh diketepikan asal ia boleh memenuhi hawa nafsunya.

10 MAIN BONTOT

Semua orang heboh apabila rahsia Anwar main bontot pemandunya Azizan terbongkar.

Cerita hobi Anwar main bontot ini bukan perkara baru. Ia telah bermula sewaktu ia belajar di MCKK dan Universiti Malaya lagi. Ramai yang mahu ke depan untuk menceritakan kisah silam Anwar ini. Tunggulah.

Jadi apa yang boleh menolak bukti Anwar sebagai pengkhianat ? Bukankah kita perlu menolak pemimpin seperti ini ?

Ayuh kita selaraskan gerakan kita bersama sama menolak pengkhianat Melayu dan juga Malaysia ini.

Lihat video ini dan fikirkan kenapa Anwar Ibrahim diberi peluang ditemuramah oleh stesen televisyen asing ?

Fikirkan dan jangan mudah terpedaya dengan mainan politik orang yang sangat kecewa ini !!!

9 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bro,

Inilah bapak segala bapak dalam negara, bapak pengkhianat, bspsk pendemonstrasi, bapak rasuah, bapak pembohong dan pembawa fitah, bapak peliwat negara.........

Allah akan memberi pertunjuk di dunia juga segala kemungkaran Anwar, insyaAllah......

Pemanah Tepat berkata...

salam media siber,

anwar harus dihapuskan. Jgn dibiarkan dia menakluki negara dan menghancurkan keamanan yg kita kecapi sudah 52 tahun ini.

Tanpa Nama berkata...

yang kau bongok sangat kenapa? kau ingat yang tulis panjang tu orang nak baca ke bahalol,tolol,samdol kau ingat senang2 je nak persendakan orang orang lain,menjatuhkan maruah orang orang lain jangan jadi manusia sekadar untuk menjadi pencacai tolong insaf dan sedarlal menjatuhkan,mengaib,menfitnah orang lain adalah salah satu dosa besar tak takut masuk neraka sekarang ni orang muda2 dah mati nanti tak sempat minta maaf kau duduklah tempat yang kau dah pilih sendiri ringkasnya jangan terlalu taksub dengan penulisan begini kalau ALLah tarik nikmat tu yang dipinjamkan susah kau nanti aku kesian dekat orang2 yang macam kamu malah seagama pun kita dan kita tak di ajar begini tolong siarka untuk tatapan semua jangan takut pada kebenaran komen aku ada adab dan fakta ok

Arif Omar berkata...

peliwat tegar dan keturuanan dari raja mendeliar. darah raja mendeliar dari asnaf lelaki lagi. pengkhaianat dsai. pengkhianat kau.

Tanpa Nama berkata...

hoi mana komen aku terhadap tulisan ini nama je panglima cyber tapi takut
menyiarkan komen untuk kebaikan dan saling mengingati sesama islam dan umat tau tak itu le suruh orang komen tapi tak nak siarkan apa punya
panglima cyber macamni tukar je nama pondan cyber lagi baik.BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA PONDANNNNNNN
AIWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

CUPING MERAH berkata...

keh..keh..anwar pengkhianat bangsa ..

tapi umno pengkhianat ugama sanggup bersekongkol dengan MCA tolak hukum tuhan yang diwajibkan..

http://cupingmerah.blogspot.com/2009/08/pemuda-mca-tolak-hudud.html

Unknown berkata...

SAHABAT-SAHABAT, BLOGGERS SEPERJUANGAN; DENGARLAH RAYUANKU!!!
Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

Binggung dgn sikap ParpuKari>> http://parpukari.blogspot.com/2009/08/sang-penjilat-pencacai-haramjadah.html

Panglima Perang Cyber berkata...

Anwar perlu dihapuskan ( baca : dari persada politik ) dan perlu dihantar ke penjara atau diusir ke luar negara seperti Amerika.

makin lama makin teruk negara kita dok layan dia ni.

Bro Jinggo, saya bersetuju kita kena bersatu.

Harap blogger lain turut satu hati sesama blogger bagi mengelak ruang kosong untuk syaitan cucuk antara kita hingga bergaduh dan bersengketa sesama saudara.

Ayuh kita satukan barisan kita utk misi bela alif ba ta.

Tanpa Nama berkata...

Anonymous, Tuesday, August 18, 2009
yang kau bongok sangat kenapa? kau ingat yang tulis panjang tu orang nak baca ke bahalol,tolol,samdol kau ingat senang2 je nak persendakan orang orang lain,menjatuhkan maruah orang orang lain jangan jadi manusia sekadar untuk menjadi pencacai tolong insaf dan sedarlal
=============
Inilah orang melayu yang paling bangang...tulisan tu nak bagi kesedaran pada kau tau tak?

Inilah yang dikatakan hijab dah tutup hati kau tu..tak nak buat penilaian yang sewajarnya..

Bersatulah bangsa Melayu semua tumbangkan pengkhianat ini.

Cari Blog Ini

Translate