Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

19 Mac 2009

Edisi Petang - Cabaran Debat Diteruskan Malam Ini antara BPN dan BNM ~ Malaysiakini


Siapa Charlie Chaplin sebenarnya antara BPN atau BNM ??? Fikir fikirkanlah


Jam 4 petang saya baru sempat menjenguk komen komen sahabat bpn dan opposisi bpn.

Rasa terkilan tak dapat jawab awal2..

Lagi terkilan saya tak dapat rasa marah baca komen mereka kerana tulisan mereka menggambarkan di tahap manakah iman dan juga amal mereka.

Hal hal ghaibiyyat tu tak dapatlah saya nak ulas, nanti salah susah nanti.

Saya sebenarnya mengasaskan team bpn dengan tujuan menyatukan blogger pro kebenaran. Ia berada di mana mana dan boleh jadi perkara yang benar di sisi PAS juga kami akan sokong..

Cuma apabila dah ramai join maka saya dengan sendiri diangkat jadi Ydp BPN..kami tak ada pemilihan kerana kami satu tubuh yang memahami satu sama lain dan tidak ada berhajat ingin menjadi mulia sebagai ketua atau rasa terhina kerana menjadi orang biasa.

Saya tak mengaku saya pandai dan saya juga bukan nabi untuk diletak title Maksum namun saya sedia menerima kesalahan dan mengakuinya.

Kesilapan saya memang benar ada yakni ketika menyangka BPN dicabar oleh BNM untuk berdebat. Saudara GOMO ada menghubungi saya hal tersebut.

Saya menulis di komen blog sebelah sana dengan sangkaan tersebut dan saya beru menyedarinya selepas berpeluang menanyakan kembali asal usul kisah tersebut dengan Saudara GOMO.

Saya akui kesilapan saya dan saya mohon maaf atas kesalahan itu.

Namun selepas diadakan pengumuman debat dan dilangsungkan semalam maka saya tidak pula mendapat respon dari sana bahawa mereka tidak akan hadir.

Baru hari ini saya diberitahu dan membaca alasan3 mereka. Tak sampai seribu pun alasan tersebut walaupun mereka kata saya bagi 1001 alasan menolak untuk bertemu di alam nyata..

Mereka tak jujur jika dikira kepada proses debat untuk mencari kebenaran tersebut. Jika mereka benar benar ingin mencari kebenaran tentu mereka sanggup di mana sahaja dan bila bila untuk tujuan itu.

Namun, apa yang dapat dilihat ialah mereka semakin ghairah dan galak menulis kata kata yang tidak enak dibaca serta menyamar di tempat blogger bpn..

Apa matlamat mereka sebenarnya ?

Jika demikian maka jelas sekarang kepada kita siapa sebenarnya yang bersikap keanak-anakan dan siapa yang bersikap matang serta gentlemen untuk menghadapi lawan dengan hujjah dan penjelasan.

Ada berani hantar wakil dan kita berdebat lagi di chatroll malam ini...

Saya tunggu dan terus menunggu jika ada wakil paling hebat mereka untuk datang berdebat dengan kita..

Siapkan hujjah2 anda dan kami sedia dengan apa jua topik untuk melawannya..


Hidup BPN !!!





* Komen ini respon saya di bawah tajuk untuk edisi pagi tadi di sini http://penembak-tepat.blogspot.com

31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

udahlah PPC, jangan nak tunjuk berani laa, berdebat la secara jantan, tempat terbuka baru ada telooor,, nape takuut ke,

Tanpa Nama berkata...

udahlah PPC, jangan nak tunjuk berani laa, berdebat la secara jantan, tempat terbuka baru ada telooor,, nape takuut ke,

Tok Pawi berkata...

Memang sikap pembangkang la rumah dah siap pahat berbunyi.

PARPUKARI berkata...

TAU TAKPE ATUK OI....

WAHAI PENCACAI2 DUBUK KUNYIT YANG HINA, KALAU TAKUT CAKAP TAKUT, JANGAN NAK SOROK BELAKANG AL JUBURI PULAK, SEMALAM KITA TUNGGU, TAPI TAK NAMPAK PUN MUKA KORANG...MUAHAHAHAHA

MEMANG DASAR BANGSAT LA KAUM PEMUJA KUNYIT NI...MUAHAHAHAHAHA

Panglima Perang Cyber berkata...

kalau malam ni pun tak berani datang, sah ada benda hilang celah kangkang diorang..

Tanpa Nama berkata...

Auw....Auw... macam jenis nyah kot depa ni..

atau dah tak ada kudrat nak berdebat macam orang dah tak ada batang..

sebab tak ada respon langsung diorang ni.

cuba tengok, komen pun guna nama anon...

adeh..adeh

chot berkata...

parpu kurtu

setakat cari pasangan kat internet toksah riuh...

kalau dah tau korang bloggers...

lain kali jangan ler ajak berdebat

lain kali ajak ler berchatting

mlm ni kalau aku sempat...aku masok chatting ngan korang...

bangang

parpu kurtu gay

ADI JAGAT PUTRA berkata...

untuk debat mlm ni saya cadangkan semua blogger BPN memakai logo BPN sebagai avatar masing2,baru kita nampak kuat dan bersatu.

chot berkata...

bukan debat ler ubi jagat...

mlm ni kita chatting..

Panglima Perang Cyber berkata...

Ahhhh... mengarut lagi...

Apa apa je lah korang nak namakannya..

Yang penting kita bentang isu dan jawapan dan dakwaan masing masing..

Jangan guna anon atau nick yang tidak berdaftar di chatroll malam ni..

Jika YM ok kita akan guna YM..Cuma chatroll lagi mudah dilihat oleh rakyat..

Mereka akan nilai dan fikir siapakah yang benar dan yang kalah nanti..

Ruang komen sedia menerima komen pujian atau kritikan atau tambahan pandangan mereka..

Aiman berkata...

malam ni aku nk join gk laa berchating..mane tau kot2 sgkut sorg awek ke..ok gk pe..panglima yg berlagak seperti seorg bijaksana..sy nk tnye laa..agak2 klu debat gune tenet ni btol2 telus ke??pasti ke ape yg didebatkan tu btol2 dtg dr individu tersebut???ke hanye gune 1 id tp kt blakg rmai yg tlg???n cmne nk buktikan sape yg mng dlm debat tu??sape saksi??klu korg kalah korg nk post kt blog korg yg korg dh klh??dh tentu tidak kn..same jgk ngan BNM..klu BNM mng sape yg jd saksi diorg mng??bende mcm ni pon xleh pk ke tuan speaker??klu btol2 pon nk gune YM nape xgunekan webcam and call from YM..tu nmpak lg power...yela kte blogger..ok xcdgn aku ni???

semutapi berkata...

Chating digelar debat? Itulah engkorang BPN, sokong sangat PPSMI, sekarang dah tak dapat bezakan antara chating dan debat. Tapi kalo nak panggil chating tu sebagai debat pun tak pa lah, ya, debat macam budak main pondok-pondok. Debat pondok-pondok!!

Engkorang BPN nak main debat pondok-pondok nie dah minta izin mak bapak ke?

Bagi aku tak teringinlah main pondok-pondok, menjatuhkan maruah aje. Nanti orang sangka aku budak-budak pula. Engkorang BPN tak pa lah, memang budak-budak, sesuailah main parlimen pondok-pondok, debat pondok-pondok, sendiri syok sendiri seronok...

Tapi kalo nak main debat pondok-pondok juga jam 9.00 malam nie, aku nak wakilkan anak aku yg Tadika tu, bolehkah Yg Dipertua pondok-pondok?

abe MIE 'TERJAH' berkata...

alah..jang peduli orang bodoh nak cakap apa lah pendekar...

alah bukan allah ...

Tanpa Nama berkata...

PPC, aku rasa xyah la ko buang masa nak suh blognet debat dalam Ym ke chat roll ke. klu aku pun xnak...klu setakat tu la, sama je la cam skang,ko komen aku, aku komen ko...korang yg cabar debat terbuka, pegi la debat terbuka...aku rs korang yg penakut sbb takut nak tunjuk muka...klu brani, debat berdepan la woi...penakut...

PAPA GOMO berkata...

SALAM...
APA KALUT SANGAT DEPA NI PUAK BNM???

HUA..HUA...HUA...
KASI PANAS LAGI...

INI MALAM KALAU TAK TURUN JUGAK MEMANG SAH PUAK LU TAKUT BERDEBAT!!!

AKU DAH SETUJU UNTUK KESANA...05HB NI!!! SO KITA TUNGGU SANA LAH...

MALAM NI??? ADA BERANI KA???

Aiman berkata...

tp panglima ko xnk g gomo..cmne??ape yg ptt digelarkan kepada beliau??ko sorg je ke nk dtg nnti???

Tanpa Nama berkata...

otak BPN letak kt pipi kot..
adalah sgt tidak praktikal BDEBAT kt YM..

Tanpa Nama berkata...

Kepada BPN dan BNM, aku nih pengundi atas pagar. nak gak aku minta tolong dari 2 blogger besar nih. henti jap karut marut korang tuh.. kalau berdebat dalam ym tuh tuh bukan debat, tapi chatting. tak de per2 pun yang dapat. tak der paedah pun. orang pun tak boleh dengar dan ikut. lepas PRK ni korang berchating ler semula. kalau debat dalam internet ni pun, sekarang ni pun dah nampak macam debat. tapi group korang 2 bloger ni je ler yang tengok. Lagi satu pi ler debat tempat open, aku tak dak akaun ym ler. satu lagi apa kata tumpu PRK sokong calon-calon korang dan cuba tengok keputusannya. mana satu rakyat pilih. patutnya pengundi atas pagar macam aku cuba korang yakinkan, ini tak nak berperang pulak. dah lah pi raih undi untuk calon korang. tapi korang raih undi dengan idea dan fakta yang benar ler bukan pakai cakap jer.
Pi ler tumpukan PRK ok.

Salam dari aku,
Panggil jer aku "ATAS PAGAR"

Korang nak cakap aper cakap ler, aku peduli hape :)

Tanpa Nama berkata...

salam
hahahah btl ker ko orng berani nk debat nie setahu aku la puak2 ummo ne yg x ada telur...kau lu x ada upah mne lu orng berani...dasar muka perompak la lu orng nieeee aku rs la lu punya menteri pun x pandai debat...tkt lg ada la...

Jeepers Creepers berkata...

adeh ada anak ayam berani berbunyi pulak sekarang ni yek.

blogger pembangkang hanya tahu menyalak..menyalak ikut cara teresa cock. penat menyalak lidah terjelir.

kalau orang suh dtg chatroll dtg je lah. apa takut ke?

Tanpa Nama berkata...

jgn dilayan dgn ajakan berchatting puak2 BPN nie...
bior je diaorg chatting sesama sendiri...
Seperti yang di utarakan BNM, debat harus lah di tempat terbuka... dan LIVE!!
kalau setakat nk chatting aje, teman pun tak siyor... tumpor teman...

Puak2 BPN nie kalau dilihat last statement mesti cabar suruh masuk chatroll... pedulikan mereka ini...

Debat hanya akan di sahut oleh BNM jika BPN sanggup berdebat LIVE mcm siri HUJAH TV9...

Amacam berani?? kalau tak berani takut nanti orang kenal muka... korang puak2 BPN pegi la pinjam topeng kt Bandi Amuk....
wakakakakakk....

semutapi berkata...

Salam tok panglima!

Apa cerita main parlimen pondok-pondok malam tadi, tok? Berapa orang main chatting syok sendiri tu?

Terhibur tak kembali ke zaman tadika main parlimen pondok-pondok? Semua yg main parlimen pondok-pondok tu dah bersunat ke?

Mata Hati Jiwa berkata...

Semut..ko cam bagus jer bagi komen yg ntahape2ntah.. Yg kerajaan PR main mesyuarat bawah pokok aper cerita.. tu budak2 cam ko jgk ker..
klakar tul ko nie semut.. semut sudah tentu xder **** so tak yah tanya dia berani ke tak..

Tanpa Nama berkata...

Jangan dilayan puak-puak PR nie. Buat yang baikpun ditentangnye. Dia orang aje nak pandai. Anak bangsa tak boleh pandai. Aku jadi panel interview kerja. Nak bagi kerja kat orang kita. Cakap bahasa inggerisvpun susah. Camna nak tolong?

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang galak nak berdebat terbuka tu. Itu sebab la, tak faham sains.. chatting ke, blog ke..itu adalah antara mod berkomunikasi dan menjimatkan kos bagi kami yang tak ada sangat kepentingan politik secara langsung. Cabaran dibuat di alam siber, perlulah disahut secara siber. Kalau dialam nyata, cabaran perlulah dibuat ke pihak di alam nyata. Ada paham.?

Tanpa Nama berkata...

Salam,buat panglima dan juga rakan BPN...saya meneliti hujah masing-masing ternyata....perdebatan yang paling sesuai ialah bertemu muka.....melihat bahasa badan,melontarkan hujah....berbicara mengikut idealisme serta pegangan masing-masing...kurang molek rasanya berhujah di dalam YM....lihat sahaja contoh perdebatan yang sebelum ini antara YB Shabery Cik dan Anwar Ibrahim.....tetapkan formatnya..masanya....siapa moderatornya....siapa pendebatnya....panggillah pihak berkuasa jika panglima takutkan keselamatan sdr GOMO....saya kurang bersetuju dengan idea panglima bahawa debat di YM sudah mencukupi.....satu lagi bagaimana sdr melihat puak BNM sebagai golongan yang suka mengarut,cakap membuta tuli serta tidak senonoh..apa bezanya dengan sdr GOMO,abng Mie Terjah,sdr Parpu Kari....mencarut..maki....sentiasa berada di hati lalu turun ke jari..maka tertulislah komentar atau hujah blogger yang ternya sangat ironi dengan panglima...maklumlah nampaknya panglima lebih berkaliber serta bersopan santun...tetapi penulisan rakan panglima sangat ironi....bagaimana nak meyakinkan khalayak pembaca dengan akhlak blogger BPN? malu rasanya mengaku sebagai orang umno...atau akhlak penyokong umno terpulang kepada keadaan..jika dengan musuh tak apa maki pun..tetapi sesama sendiri tak apalah cakap secara bersopan...jadi tak usah berbahasa berbahasi lagi....perdebatan yang paling sesuai ialah secara live.....lebih relevan serta jelas lontaran idea serta intonasi suara...jika faktor keselamatan sebagai halangan terbesar..usahkanlah..kitakan ada polis serta pihak berkuasa yang lain....

momotaro berkata...

aper lagi gomo, parpu kari, jeffry dan lain2... ada berani ker debat live... bila bagi komen cakap BNM bacol la... sekarang saper yg bacol... ikut cakap UMNO NET.. buat secara live.. baru boleh berbangga dengan nama BLOGGER PEMBELA NEGARA.... wakakaka

Tanpa Nama berkata...

AIK!..GURKHA MARAH NAMPAK?? KAHKAHKAH. RILEK2!! KOOOOL!!
DEBAT TETAP DITERUSKAN SEPERTI GOMO CKP. KLU DLM YM PUN KORANG X BLH NK BERDEBAT MCM MNA NK DEBAT SECARA LIVE? HUHUHU..

KLU NK LIVE KORANG BUAT LA PENTAS. PANGGIL LA TV3 KE..TV4 KE..TV5 KE..TAK KESAH LA TV APE PUN YG KORANG SUKA JNJI SEMUA RAKYAT MESIA DPT TENGOK!

KLU DEBAT KT ALAM SIBER, SNANG SKET,JIMAT MASA, JIMAT DUIT, JIMAT SEGALA2NYA X GITU BRADER?? KEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

maner lebih penakut? debat live atau debat YM?

"katakan penakut kepada BPN...."

Tanpa Nama berkata...

PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

(Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
(Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
(dah delete sebab kecut telur)

Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

PAS dah mula ketakutan...

Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
(baca artikel & komen keji penyokong PR)

http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
(baca sekali semua komen makian penyokong PR)

Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

Panglima Perang Cyber berkata...

terima kasih semua di atas... atas komen anda di sini.

nak kata apa pun, katalah.

saya tak kisah.

cuma malu saya nak cakap apa kat penyokong saya, debat live di internet pun tak sanggup.

nampak sangat takut.

hahaha...

Cari Blog Ini

Translate