Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

12 Ogos 2009

Edisi Gembira : Polis akan panggil dua bangsat yang hina Raja dan Agama kita !

Alhamdulillah polis akhirnya akan memanggil dua bangsat yang berani menghina agama dan Raja kita.

Ia tentunya adalah berkat sokongan dan usaha kita semua mendesak agar tindakan keras dikenakan terhadap mereka yang sudah melampau batas ini.

Terima Kasih Polis Diraja Malaysia !!

Berita penuh sila baca di bawah : -


Polis ambil keterangan Loke, Ooi berhubung dakwaan hina Islam, Sultan Perak

KUALA LUMPUR: Polis akan memanggil dua individu untuk memberi keterangan berhubung kenyataan mereka yang didakwa menghina Islam dan Sultan Perak.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata Ketua Pemuda Sosialis DAP, Loke Siew Fook, dan Anggota Parlimen Jelutong, Jeff Ooi, akan dipanggil dalam masa terdekat.

"Polis telah jalankan siasatan dan kita akan ambil keterangan mereka dalam masa terdekat untuk siasatan lanjut kes ini," katanya selepas majlis penyerahan cek tabung kemanusiaan untuk kanak-kanak Gaza di Bukit Aman di sini Rabu.

Musa berkata pihak yang terlibat boleh didakwa kerana melakukan kesalahan hasutan jika kenyataan mereka membangkitkan ketegangan kaum.

"Selain didakwa mengikut Akta Hasutan, mereka yang didapati bersalah juga boleh dituduh menghina agama dan menimbulkan ketidakpuasan hati di kalangan kaum," katanya. BERNAMA


sumber : Mstar Online

9 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bos,

Jangan disiasat lagi, terus je ke ISA.....

Biar dia tahu dia duduk kat mana, kalau tok guru dia orang dan jadi bacul, biar UMNO yang ajar.....

Arif Omar berkata...

MAJLIS RAJA-RAJA BOLEH MEMBAWA ISU INI DALAM MAJLIS UNTUK DIBINCANG OLEH DYMM-DYMM. TARIK KERAKYATAN 2 BANGSAT INI. ATAU DYMM SULTAN PERAK BOLEH RASANYA MENGHALAU 2 BERUK INI DARI MEMIJAK NEGRI PERAK. TAK SILAP ADA DALAM UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI PERAK. DI SELANGOR ADA KLAUSA INI TERMASUK KELANTAN.

Taminsari berkata...

Salam Pang5..

Harap dapat dibuat satu resolusi mengutuk Anwar adalah pengkhianat bangsa Melayu.

Salam perjuangan

PAKCIK berkata...

ambil keterangan dan jalan terus..

gunakan akta hasutan dengan berkesan.

jangan guna ISA..nanti jd isu lain pula...

pengajaran untuk semua.

Datu Sulaiman berkata...

tahniah apa kalau lembab sangat, apa mau panggil-pangil,tak payah panggil-panggil, datang saja dan tangkap mereka..jangan cakap lebih daripada tindakan. Polis,SPRM dan KDN mesti cepat dan segara....Macam mana menteri Hishamuddin ni???

PUTRAKENCANA berkata...

Humbankan mereka ke dalam penjara, supaya ia menjadi tauladan buat yang lain supaya jangan sesekali menyentuh kesultanan dan Agama islam.

Tanpa Nama berkata...

SLM PANG5..SEMOGA IANYA SATU PERINGATAN BAHWA ISU AGAMA BKN BLH SESUATU YG BOLEH DI PERMAINKAN SEWENANG2NYA. KLU MEREKA DAH BERANI MENYENTUH SOAL AGAMA, KITA TAK TERAGAK2 UTK MENYANGGAH!

Arif Omar berkata...

nik aziz kata cukup dengan nasihat dan forum. hotak dia.

Tanpa Nama berkata...

Friday, 14 August 2009
UMNO TIDAK HINA ISLAM..??
Apa kata Pemimpin umno apabila Pemimpin Pas meminta kerjasama dari kerajaan pusat untuk menglaksanakan hukum hudud…

) “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama’.(Dr. Mahathir b.Mohamed, 2.5.1992)


ii) ‘Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 14.7.1992)


iii) ‘Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan’.
( Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak : 20.4.1993)


iv) Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 1994)


v) “Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum (hudud) yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?” (Dr Mahathir Mohamad, 3.3.1994)


vi) ‘Hukum rejam kepada penzina adalah primitif’. (Dr. Mahathir b.Mohamed, 3.3.1994)


vii) “Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam”. (Dr. Mahathir b. Mohamed : 4.8.1994)


viii) “Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran Islam”(Dato’ Seri Mahathir Mohamad, 14.4.1994)


ix) Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain, akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat” (Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5.9.1997)


7. ‘Apa erti pembentukan negara Islam jika ia mundur’. (Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13.11.1999)


DR. MASHITAH IBRAHIM

8. contoh pencuri.. Orang mencuri adakah kita nak buat hudud nak potong tangan dia je..takpelah,dia curi tangan kanan potong tangan kanan,dok esok dia curi tangan kiri potong tangan kiri,dia curi lagi tak tau nak potong tang mana?potong kaki pulak dan curi ngan mulut dah tak de tangan.


Bukankah ini menghina hukum hudud?
Bukankah menghina hukum hudud itu sama dengan menghina islam?

Cari Blog Ini

Translate