Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

29 November 2009

Edisi Ahad : Video Doa Mohon Bala oleh Nik Aziz kepada Dato Najib & Zahid

Lihat video di bawah dan perhatikan minit 1.00 perkataan Najib dan selepasnya Zahid disebut. Jika anda memahami bahasa Arab maka anda akan dapat menangkap maksud agar kemurkaan Allah diturunkan kepada Dato Najib dan dihancurkan 'jemaah' beliau ( UMNO )

Dari dulu PAS suka mendoakan keburukan dan nampaknya satu persatu keburukan diterbalikkan kepada mereka. Bahkan solat hajat Perdana sering dibuat dalam usaha memohon keburukan kepada musuh PAS.

Dalam laman web Pusat Islam USM ada dicatatkan soal jawab agama tentang hukum boleh atau tidak kita mendoakan keburukan kepada orang yang menabur fitnah..

Jawapannya : kita tidak boleh mendoakan kejahatan kepada orang lain walaupun menfitnah dan dianjurkan kita mendoakan hidayah kepadanya.


Lihat link di sini http://pusatislam.eng.usm.my soal jawab di atas.

Bahkan Nabi Muhammad mendoakan musuhnya sehingga mereka peluk Islam seperti komen blog Pak Ngah http://pakngah70.blogspot.com/2006/08/kisah-sahabat-umar-dapat-hidayah-islam.html

Jadi, betul atau tidak tindakan Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS ini mendoakan keburukan kepada orang yang sama agama dan tidak menabur fitnah terhadapnya ?

Lihat video rakaman dan berikan komen anda di bawah :





Ingat lagi gambar orang didoakan Nik Aziz sedang ziarah beliau di hospital...


http://images.malaysiakini.com/oib/imagebank/storyimages/nik_aziz_in_hospital_visited_by_najib_260704.jpg

6 ulasan:

SESTER berkata...

Ya rabbi...ulamak jenis apa nih? orang2 seislam dalam UMNO pun sentiasa mendoakan kesihatan dia (masa dia sakit tenat dulu) malah melawat dia di hospital. Gimik apakah ini?

Adakah dia pun bakal termakan divine retribution (saiful bersumpah, anwar akan kena) yang diminta oleh diri sendiri??

Claymore berkata...

aku tak terkejut kalau guan eng Umar Abdul Aziz mengaminkan doa beliau. Seriyes.

pendita berkata...

Kalau iapun, takkanlah Tuan Guru takut kan orang yang dah meninggal?, saya rasa masih perlu buat analisa mendalam!

hilbert berkata...

Salam Panglima,

sebetulnya itu bukan doa.

bagi saya ianya adalah satu sumpah dari hati seseorang penuh dengan dendam kesumat yang telah lama bersarang didalam lubuk jiwanya.

Nik Aziz adalah manusia biasa saja tetapi dia sering terpikir yang taraf dia sama dengan kedudukan para Nabi.

Tanpa Nama berkata...

per masalahnyer doa dier ke korg yg sengal??? bukan ker nik aziz tue ckp moga allah menukar najib menjadi baek dan kalo x baek2 semoga diturukan bala....
so kalo najib tue baek, watper iorg len nk kecoh2!!! so najib tue......

Kuda Perang berkata...

Orang yang dizalimi berdoa sekalipun dia seorang kafir tetap dimakbulkan oleh Allah SWT. Inikan pula doa seorang muslim yang dizalimi (bukan Tok Guru seorang yang dizalimi, tetapi seluruh rakyat Kelantan bahkan seluruh rakyat MAlaysia dizalimi).....tak sedar lagi.....

Cari Blog Ini

Translate