Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

03 Januari 2010

Edisi Hangat : Anwar ,Nika Aziz dan Khalid Samad dibidas bertubi tubi oleh Pemimpin PAS dan PKR !!!

Jika ada sound effect tentu saya akan masukkan dalam artikel ini bagi menunjukkan tumbukan bertubi tubi oleh geng pembangkang kepada tiga manusia utama yang menyokong nama Allah ini diberikan kepada Kristian.

Tiga manusia 'penyokong liberalisme Islam ' ini adalah pemimpin utama pembangkang atau dikenali sebagai Pakatan Rakyat. Merekalah Anwar, Aziz dan Khalid Samad. Dr Asri dalam hal ini tidak bersifat ahli politik dan hanya sebagai 'penambah perisa' kepada perjuangan mereka.

Atas nama rakyat mereka di atas telah menyokong isu nama Allah hingga terlupa rakyat majoriti Malaysia adalah Muslim Melayu yang tidak akan setuju sama sekali nama Tuhan mereka dan kita diberi kepada agama Kristian.

Atas nama rakyat juga mereka mengatakan nama Allah patut diberi kepada Kristian. Walaupun ia mengguris hati kita sebagai umat Islam.

Walau apa jua alasan sekalipun namun rakyat yang waras tentu tidak mahu isu yang boleh mengancam keamanan negara kita ini meletupkan sengketa agama yang boleh meragut nyawa, harta benda dan keselamatan kita semua.

Ketika itu Cina, India termasuk Melayu akan menderita kerana keamanan yang mereka kecapi selama ini akan hancur dan sukar dipulihkan kembali. Renungkanlah gambar kesan pergaduhan antara agama di negara lain seperti di Palestin, India dan Iraq.


Apa perlu kita buat untuk mengelakkan perkara buruk menimpa rakyat Malaysia ?

1. Setiap orang Islam dan Kristian perlu menolak usaha sesiapa sahaja yang cuba menggunakan nama Allah yang diguna oleh agama Islam selama ini meskipun ia telah diputuskan oleh Mahkamah.

2. Pihak Herald Tribune yang berjaya mendapatkan kebenaran dari Mahkamah perlu memikirkan kesan kepada kestabilan kaum jika mereka meneruskan penerbitan majalah dengan mengguna nama Allah. Gantikan nama Allah kepada nama Tuhan bagi menjaga sensitiviti penganut Islam yang menjadi majoriti rakyat negara ini.

3. Usaha semua pihak tanpa mengira fahaman politik perlu diperkasakan untuk menghalang penggunaan nama Allah dilaksanakan oleh pihak Herald Tribune dalam penerbitan mereka. Dan artikel oleh YB Zulkifli Nordin di blog beliau yang membidas Khalid Samad serta kenyataan Timbalan Presiden PAS yang disiarkan TV3 semalam adalah contoh terbaik dalam menangani isu ini.

Sila baca artikel tersebut di sana :



15 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

just plain stupid!!! tak paham naper nak jugak buat benda ni dah tu setuju pulak. tak tau samada pihak2 terbabit fikir atau tidak sensitiviti beragama ... kenyataan dr asri yg bijak pandai tu mmg saya x leh blah langsung. Tak tau lah mungkin sbb saya ni kurang didikan agama ker haper, tp alasan diorg ni mmg saya x leh terima.


Mmg lah soal akidah tu lebih penting berbanding isu nama allah, tp takkan dr asri lupa letaknya asas awal utk kita selamatkan akidah umat bermula dari benda yg paling kecil


Khalid samad?? bagi hujah salahkan BN n nak kaitkan ngan politik pulak, sedang hakikatnya perkara ni bukan soal politik, tapi sensitiviti masyarakat beragama Islam ... choiiii dowh!!

Hata berkata...

Bravo,sedangkan ahli-alhi dan pakar-pakar ugama sudah bercelaru, macam mana anak-anak dan cucu-cicit kita yang baru nak kenal ugama hendak memahami Islam dan akidahnya?

Tanpa Nama berkata...

Aku tak risau dengan PAS. Tapi amat risau dengan ahli PAS yang amat taksub dengan Nik Aziz. Sokong apa saje tanpa perlu berfikir.

McTheory berkata...

Pas tak sudah2 nak politikkan isu ini. . kalimah Allah pun dia nak pusingkan isu. . diorang memang tak kisah kalau isu yang tak untungkan diorang.

Tam Dalyell berkata...

When Khalid Samad wrote

"... seperti “Wa Kaalatil Yahudu Uzair ibnu Llah” yang bermaksud “Dan berkata orang-orang Yahudi Uzair adalah anak Allah”? " in his blog and infered that, quote "bahawa orang bukan Islam, ...... menggunakan perkataan ‘Allah’, unquote, in the Qur-an, he has blasphemed.

NO ONE beside Allah s.w.t. say or utter the "allah" in the Qur-an.

All words in the Qur-an are Allah's word. It's Allah who say "Allah" in the Qur-an.

None of Khalid Samad's Christian or Jewish frinds has left any word in the Qur-an.

Khalid Samad has said something of Allah that he has no knowledge of.

About this, Allah has turned against Khalid Samad and his kind, 1400 years ago saying (9:30) ".... That is a saying from their mouth; (in this) they but imitate what the unbelievers of old used to say. Allah's curse be on them: how they are deluded away from the Truth!"
----------------------------
Apabila Khalid Samad menulis

"... seperti “Wa Kaalatil Yahudu Uzair ibnu Llah” yang bermaksud “Dan berkata orang-orang Yahudi Uzair adalah anak Allah”? " di dalam blognya serta condong kepada maksud , "bahawa orang bukan Islam, ...... menggunakan perkataan ‘Allah’, di dalam Al Qur-an, dia sudah melakukan syirik kerana meletakkan hamba setaraf di sisi Allah iaitu menduakan Allah pada perkataan dan perbuatan.

TIADA SIAPA SELAIN ALLAH yang berkata-kata di dalam Al Qur-an.

Semua perkataan di dalam AlQur-an adalah Qalam un Qadiim. Hanya Allah menyebut "Allah" di dalam Al-Quran.

Tiada seorang pun kawan Nasrani atau Yahudi Khalid Samad berkata sesuatu di dalam Al Qur-an.

Khalid Samad telah memperkatakan sesuatu tentang Allah yang dia tiada ilmu mengenainya.

Berkenaan dengan pekerti dan dakwaan Khali Samad sedemikian rupa, Allah telah menghujjahnya 1400 tahun dahulu dengan berkata, "..... Demikianlah perkataan mereka dengan mulut mereka sendiri, (iaitu) mereka menyamai perkataan orang-orang kafir dahulu; semoga Allah binasakan mereka. Bagaimanakah mereka boleh berpaling dari kebenaran?" (9:30)

Panglima Perang Cyber berkata...

harap isu ini dapat diselesaikan dengan baik oleh Kerajaan kita.

eXception berkata...

Inilah akibat kemaruk undi orang kafir...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Syammil berkata...

anwar nik aziz khalid...lebih kristian dr kristian..

Prof. Era Pasca berkata...

Camni pandangan baginda, Keputusan itu adalah dari makamah tinggi, belum lagi masuk makamah rayuan dan persekutuan abih ape yang umno nak tunjuk Hero? Kedua Pembaca ingat tak kes DS Nizar yang disah MB Perak yang sah poleh makamah tinggi? Ape jadi keputusan itu? Tak sampai 24jam Umno telah membayar makamah Rayuan untuk menukar keputusan.. Hebat tak Umno? Hero tak Umno?

Jadi Kenapa kes ini yang mungkin Umno sebenarnya tak ambik kesah pun dan mengapa tak mahu buat macam kes DS Nizar haritu.. Kurang 24Jam boleh tukar keputusan... Hahahaha! Sebuk nak berdemonstrasi dulu kenapa? Kesimpulannya Umno nak tipu kita, nak tunjuk depa hero kat kite, ialah Pogram Umno Juara Rakyat kan dah nak lancar! Ape Kes Umno! Dalam poket lagi lah!

asemalpg berkata...

Pada suatu hari ketika besiar-siar di kota perut pula terasa lapar, selepas mencari-cari kedai untuk makan tengah hari saya telah terlihat sebuah restoran tak jauh dari tempat saya berdiri. Didalam restoran tersebut dindingnya dihiasi dengan kalimah ALLAH dan saya yakin telah menemui restoran orang islam yang menyediakan makanan yang halal. Selepas membeli selesai menjamu selera saya pergi ke kaunter untuk membayar harga makanan. Di kaunter tersebut saya mendapati pekerjanya memakai salib kristian. Apabila ditanya restoran tersebut menyediakan makanan halal atau tidak, jawabnya tidak. Kemudian saya bertanya kenapa dalam restoran dia terdapat banyak kalimah ALLAH, dia berkata itu kan ker nama tuhan dia. Rupa-rupanya saya tertipu, telah termakan makanan haram.
Mugkinkah perkara seperti ini akan berlaku??? fikir-fikirkan lah.

Tam Dalyell berkata...

Salam Tuan asemal;

Perkara yang tuan lukiskan itu berlaku bukan sahaja dalam kedai makan bukan Islam yang mengaku Islam; dalam dada Islam yang memperjuangkan iman-bukan-islam pun ada.

Cuba belah dada Khalid Samad, tengok isinya, satu tuhan atau tiga tuhan di dalamnya.

Tanpa Nama berkata...

dari sekarang jangan pergi kemasjid2 yang berimamkan orang2 pas nanti dia letakkan gambar Jesus Christ kat dalam masjid dan tanda salib juga .....

Tanpa Nama berkata...

Allah kan nama tuhan, kalau macam tu orang pas dah ada 4 tuhan ya.
Kalau gitu tak paah rebut-rebut nak jadi imam ( macam dulu tu satu masjid 2 imam). Pergilah sembahayang kat gereja sebab disana dah ada Allah. Bukan je 1 malah ada 3 pulak. pilih ajalah yang mana satu.

rayz berkata...

'Baginda' cuba utk mengalihkan isu perbincangan,isu yg dipertikaikan skrg ialah fahaman islam liberal anwar,n.ajis n khalid samad!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk orang-orang yang dungu dan bebal

Alla berfirman:-

Qul huwa llahu Ahad
katakan wahai muhammad Dia Allah esa (1)
Allaahu shsomad
tuhan tempat bergantung (2)
Lam yalid walam yulad
Dia tidak beranak dan tidak di peranakan(3)
Walam yakun llahu kupuwan Ahad
Dan tidak ada dengan Dia setara seseorang (4)

Dari firman diatas jelas Allah menggelar dirinya sebagai Allah. (Allah yang satu, tidak beranak an diperanakan)

Sekarang ni camna, pas kata Allah ada satu + tiga. Ada anak pulak tu.
Aku bingung sekarang ni. Orang-orang pas sila jawab.

Cari Blog Ini

Translate