Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

16 Disember 2010

Adakalanya disebabkan kebutaan hati dan kedangkalan akal, menyebabkan kita tidak dapat mengimbas semula sejarah dan mengaitkan dengan apa yang sedang berlaku. Kita beria-ia mengutuk, mencerca, menghentam malah mengeji apa yang berlaku, padahal kita juga melakukan perkara yang sama sebelum ini tanpa kita kesali sedikit pun.

Itulah yang berlaku kepada Pakatan Rakyat dan juak-juak serta penjilat-penjilat tegar mereka. Serata blog melolong-lolong bagaikan anjing tersengkang tulang apabila Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengarahkan TIGA EKOR MUSANG KURIANG keluar dari dewan persidangan kerana BERLAGAK MACAM KELING MABUK KAPAL NAK KARAM.

Sebelum itu, Anwar Ibrahim telah diusulkan agar digantung selama 6 bulan. Dan akhirnya menyusul pula adalah Sivarasa Rasaiah, Karpal Singh dan 'kekasih' Anwar, Azmin Ali. Semuanya gara-gara WIKILEAKS.



Pastinya ramai yang masih ingat dan tahu, Khir Toyo telah digantung selama 18 bulan serta disekat elaunnya atas arahan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor. Begitu juga dengan Azhar Ibrahim yang digantung oleh Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang untuk tempoh yang mengatasi rekod penghukuman Pandikar Amin Mulia.

Agak aneh, ketika itu, anjing-anjing itu tidak pula menyalak sebaliknya bertepuk-tepuk tangan sambil menyatakan bahawa itu adalah bahagian mereka yang digantung, speaker telah menjalankan tugas, mengamankan persidangan dan sebagainya yang dirasakan rasional. Namun apabila berlaku pergantungan pula bagi pihak Pakatan Rakyat, mereka tidak dapat menerima dan mula menyalahkan Pandikar Amin Mulia sebagai Speaker Dewan Rakyat.

Seandainya anda rajin mengikuti persidangan Dewan Rakyat, anda akan dapati gelagat kaum pembangkang sangat menjijikkan ketika sedang bersidang. Mereka terjerit-jerit, terlolong-lolong, berdiri dan bercakap sesuka hati, bahkan bergelak tawa seolah-olah Parlimen adalah sebuah kedai kopi untuk BERUK-BERUK dan UNGKA-UNGKA yang digelar YANG BERHORMAT.

Yang paling ketara apabila melibatkan wakil-wakil bukan Melayu dari DAP dan PKR yang langsung tak tahu adab, gagal berbahasa Malaysia, malah gagal menunjukkan sikap mereka sebagai orang Malaysia, sebaliknya lebih cenderung sebagai orang yang baru keluar dari gua batu setelah terperangkap di dalamnya dari zaman Batu.

Justeru kerana sikap UNGKA dan BERUK telah berjangkit kepada juak-juak dan penjilat-penjilat mereka, apa-apa sahaja tindakan yang dikenakan kepada tuan-tuan besar mereka, akan segera dikecam tetapi apabila tuan-tuan besar mereka pula berkuasa dan menggunakan kuasa yang sama, mereka segera menjulang, memuji-muji, bahkan bertakbir dan bersolawat ke atas mereka!!! 

sumber : The Flying Kick




Panglima juga sedang berada di Parlimen dan nampaknya dari pagi pembangkang sudah merancang untuk menghuru harakan dewan.Sepanduk 'kanggaro' dibawa masuk ke dalam dewan dan Speaker didesak untuk mengundu diri dan memberi laluan kepada timbalan beliau.

Tak syak lagi taktik mendesak Hakim kes liwat menarik diri digunakan juga untuk mengelakkan penggantungan ke atas MP Pembangkang.

Inikah perangai bakal Menteri yang akan mentadbir Malaysia di Putrajaya Pru akan datang?

Rasa baik mereka fikir dulu untuk mengelak diri dari dihantar ke Penjara!!!


Dikirim dari iPhone saya

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate