Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 Januari 2011

Baru Dikemaskini - Amaran Keras : Gambar Pembantu Rumah Yang Mendakwa Dirogol Menteri - Jangan Tengok !!!

Semasa isu Menteri merogol amah yang berlaku pada tahun 2007 dan baru sahaja dikorek kembali tahun 2010 maka antara perkara yang dinanti oleh kita semua ialah gambar mangsa rogol tersebut.

Selain dari penafian Menteri yang didakwa merogol amahnya.

Sehingga kini pihak pembangkang yang ghairah menghidupkan cerita berkenaan selepas dua pusingan berturut-turut mereka telah menerima pukulan KO isu melibatkan wanita iaitu pada PRK Galas dan juga terkini melibatkan Adun Selinsing yang disahkan oleh bekas ahli PAS sendiri ditangkap khalwat dengan isteri orang.

Hingga kini PAS nampaknya terpaksa berhempas pulas mendapatkan bantuan rakannya dalam menutup isu yang ditimbulkan oleh blogger rakan seperjuangan kita terutama Papagomo. Sehingga memetik tulisan Rocky Bru. Apa yang pelik dalam laporan Harakahdaily tentang isu ini ialah kenapa dinyatakan dalam artikel tersebut bahawa suami mangsa rogol tidak tampil untuk mencari dan  mendapatkan keadilan untuk isterinya ? Lelaki manakah yang sanggup membiarkan bininya dirogol orang lain dan hanya berdiam diri sahaja macam orang pekak tuli ?

Wartawan Harakahdaily nampaknya terlepas menulis dalam artikelnya 'adegan' itu yang sepatutnya 'dibuang' dari disiar dalam artikel bertaraf 'kampung'nya. Mesej mereka jelas ingin merendahkan maruah Menteri X yang kini masih lagi menjadi Menteri di era DS Najib sudah tentu tidak akan berjaya. Jika benar kes tersebut berlaku adakah PM akan mengambil risiko melantiknya lagi sekali menjadi Menteri selepas didakwa digugur oleh Pak Lah kerana insiden rogol tersebut ? Tentu tidak kerana PM kita orang yang berdahi luas tanda bijaksana  untuk mentadbir negara kita.

Kita merasa sangat malu dan mual apabila meneliti cara pemberitaan wartawan Harakah yang jelas nafsu serta emosinya gagal dikawal sehingga melebih akal ... Jelas artikel itu gagal dalam membina hujah yang mantap di dalam cubaan menuduh Menteri X melakukan jenayah rogol kepada pembantu rumahnya yang berasal dari Indonesia.

Dalam politik berbagai perkara boleh berlaku samada perkara yang benar-benar berlaku atau perkara yang nampak benar apabila tiada penafian dibuat. 

Dalam kes ini amah tersebut dilihat tidak tampil ke hadapan membuat aduan bersungguh-sungguh. Tidak kira yang menuduh atau dituduh. 

Nampak jelas lagi terang agenda 'jahat' pembangkang kali ini selepas puas menghentam konsep terbaik PM kita menerusi 1Malaysia. Mereka begitu kemaruk mencari isu isu yang panas dalam menutup isu skandal pemimpin mereka. Sedangkan dalam isu Adun Selinsing saksi utama telah tampil di dalam ceramah ceramah yang boleh ditonton dalam Youtube di link ini : http://www.youtube.com/watch?v=U4wY6ub8z9Y

Alhamdulillah hari ini rakyat sudah celik mata. Terima kasih kepada IT yang telah memudahkan kita menimbang kembali segala fakta yang dikemuka oleh blogger samada menguntungkan kerajaan atau merugikan pembangkang. Selepas kali pertama sebelum ini PRU 12, ramai kalangan kita telah diperdaya secara halus hingga memberi undi kepada mereka 

Rakyat kita tidak sebodoh rakyat negara lain kerana kita semua sudah hampir mencapai status negara maju Insya Allah sepuluh tahun lagi.

Sesiapa yang merasakan Menteri X itu merogol amahnya maka saya katakan di sini bahawa ia sudah tidak relevan lagi sekarang. Kerana jelas tempoh tiga tahun amah tersebut mendiamkan diri membuktikan bahawa tidak ada alasan yang kukuh untuk kita berprasangka bahawa moral Menteri kita serendah seperti yang mereka kata. Begitu juga dari pihak suaminya yang membisu seribu bahasa.

Jika perkara ini benar-benar berlaku maka sayugia kita menunggu sahaja proses siasatan dibuat oleh pihak berkuasa. Bukan terus menuduh. Ada baiknya juga Menteri terbabit menerangkan kejadian tersebut agar tidak ada orang akan terus menuduh beliau dengan tuduhan jahat lagi palsu ini. Namun apa jua keputusan beliau kita pasti tentu ada hikmahnya apatah lagi kapasiti sebagai Menteri maka mengeluarkan kenyataan balas perlu berhati hati kerana ia boleh menjejaskan hubungan dua hala Malaysia-Indonesia jika tersilap langkah.

Berbalik kepada insiden Adun Selising jelas bekas ahli PAS En Saidi sendiri yang terlibat menangkap Adun tersebut. Juga telah merakamkan pengakuannya dalam Youtube. Beliau mengaku dan bersumpah dalam pengakuannya perihal kejadian beliau dan rakan-rakannya menangkap Adun tersebut berseluar dalam atas keretapi bersama wanita pasangannya yang masih menjadi isteri orang. Apa yang dikesalkan Nik Aziz juga mendiamkan diri apabila menerima laporan tersebut dan memberi alasan Allah sudah maafkan kesalahan pemimpin PAS itu.

Perbezaan ketara antara kes amah dan Adun Selinsing ialah kes amah tidak disertakan sebarang rakaman video  yang membenarkan ceritanya dirogol oleh Menteri X tersebut. Sedangkan kes Adun Selinsing cukup jelas ada bahan bukti pengakuan pihak yang terlibat menangkapnya. Jika benar tidak berlaku kenapa kereta Ust Saidi dilanggar ? Kenapa masih berdiam diri tanpa menyaman penfitnah tersebut ?

Gambar oleh Blogger PAS Beruk  

Mungkin ada kalangan orang PAS akan tanya, kenapa baru sekarang isu ini timbul ? Kenapa tidak dulu selepas PRU ?

Jawapan ringkas : ini kerana Ust Saidi sudah tidak dapat lagi menerima pembawakan PAS yang menggunakan imej agama tetapi mengampunkan perbuatan maksiat yang dibuat oleh ahli mereka. Kekecewaan beliau membawa kepada penghijrahannya dari parti PAS kepada Umno. Bayangkan beliau sanggup bersumpah atas nama Allah bahawa Nik Aziz mengatakan Allah sudah maafkan kesalahan tersebut membuktikan betapa jujurnya pengakuan beliau. Kes Adun Selinsing ini tidak ubah sama seperti kes Mat Sabu yang ditangkap khalwat dengan bini orang di Hotel Perdana Bilik 121, juga didiamkan sahaja oleh pemimpin PAS yang lain !!!

Kalau Umno kena tangkap ? habis satu dunia akan disebarkan berita tersebut...

Jadi siapa yang benar siapa yang salah dalam hal ini ? Si Amah atau Si Saidi yang benar serta jujur dalam hal ini ?

Apa perlu kita buat sekarang ? 


Kata Nabil - Lu pikirlah sendiri pakai otak  !!!


Gambar pembantu rumah Menteri X yang mendakwa dirogol (disalin dari blog MIM )  :





8 ulasan:

adf55650 berkata...

Masalahnya di sini ialah, bagi penganut agama PAS, mereka tidak perlu ada bukti. Yang penting bagi mereka adalah ada cerita.
Kalau ada bukti pun, samada gambar, pengakuan lisan mahupun video, mereka tidak akan percaya jika kena kepada diri mereka sendiri.
Bagi penganut agama PAS, fitnah itu rukun iman mereka. Fitnah wajib dipercayai dan disebarkan.
Dunia dah semakin canggih. Nik Aziz boleh gunakan telifon bimbit bila2 masa untuk hubungi Allah demi mendapatkan restu apa jua perbuatan PAS.

WakJ Zoner berkata...

salam ziarah..

Waaaduh...Ini rupa sebenar ammah tersebut...sexy banget dong mas..ngak bisa tahan klu ini mcm..

Tanpa Nama berkata...

salam...cun wooo....gambar amah indon yang didakwa dirogolni, memanglah stim kalau tgk....kalau akupun...

Bingai @ Bangang berkata...

betul ker tu Pang5? mata stim jer cewek indon tu. hehehe

Selamat Tahun Baru!

Saya juga ingin menjemput anda menyertai Salasilah Keluarga

Aku Yang Bingai
Bolasepak - Kontrak Rajagopal bagi telur di hujung tanduk?

ReckyBiru berkata...

Lu tanyalah pada RockyBru!... blogger UMNO yan mulakan ceita

gomee berkata...

Kah!...3X

JR berkata...

Simpan saja benda2 buruk itu bawah tilam, habis cerita...Sebagai org politik kita perlu tunjukkan diri kita baik, walaupun sebenarnya kita sangat tak baik. Ahli politik perlu tunjukkan dirinya hipokrit kerana politik itu sendiri adalah ilmu hipokrit...

Wake UP! berkata...

Cantik betul. Kalah pelakon campuran Indon Belanda. Ni buat aku nak rogol dia jugak nih. hahaha

Cari Blog Ini

Translate