Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Mei 2011

Beza MB Kelantan dengan KM Sarawak - Mana Lebih Warak ?


1. Taib Mahmud tak pernah mengata sesiapa. Ulama PAS selalu memburuk-burukkan kepimpinan beliau, memfitnah beliau dengan rasuah dan merompak.

2. Taib Mahmud bina berpuluh masjid dan surau di negeri bermajoriti penganut Kristian, PAS cuma bina 2 masjid di negeri Serambi Mekah sepanjang pemerintahan mereka.

3. Taib Mahmud jadikan 2 bandar di Sarawak bertaraf bandaraya, Sibu juga akan jadi bandaraya, Kelantan sampai hari ini masih dilema air berkeladak dan kuning hasil teknologi penapisan PAS.

4. Taib Mahmud menyatukan semua kaum berbagai bangsa dan agama di bawah naungan kepimpinan Islam di Sarawak, PAS memecahbelahkan umat Islam bukan saja di Kelantan tapi juga di negeri2 lain.

5. Politik Sarawak tenang, tiada konflik dengan pembangkang, manakala politik di negeri yg kuat PAS kucar-kacir, byk demo, guna masjid jadi tempat bertelagah, solat 2 imam.. hancur... hancur......!

6. Ahli2 Parti pimpinan Taib Mahmud tidak sekali2 berebut kedudukan, hormat dan akur keputusan beliau, PAS pula berebut jawatan Timbalan presiden sampai tergamak buruk2 ahli sendiri.

7. Taib Mahmud tidak pernah menunjuk2 ibadat dan solat sunat, ulama2 PAS riak dgn solat di Stadium untuk tunjukkan mereka lebih mulia di sisi Islam..

8. Taib Mahmud tidak pernah menjatuhkan hukum syurga itu halal atau haram buat sesiapa. Ulama PAS berkata pintu syurga terletak pada kaki seorang peliwat? nauzubillahiminzalik...



tambahan dari Panglima :


9. Taib Mahmud tidak pernah mengambil tajaan haji ke Mekah tetapi Nik Aziz mengaku menerima tajaan haji walau masih lagi bergelar MB !

10. Taib Mahmud tidak ada menantu yang bermasalah dan menjawat jawatan tinggi Sarawak tetapi Almenantunya Nik Aziz (istilah Kickdefella)  iaitu Ir Ariffahmi telah menimbulkan banyak masalah termasuk isu yang mendapat siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah.


Fikirkalah....

1 ulasan:

pembunuhiblis berkata...

Kenyataan nombor 2 tak tepat, yg lain pun boleh dipertikai. Kenyataan bahwa Pas membina 2 masjid saja tidak betul, kerana Pas tak pernah membina satu masjid pun di Kelantan. Begitu juga kenyataan bahwa Taib Mahmud membina berpuluh masjid/surau di Sarawak juga tak betul, kerana Taib tak pernah menggunakan satu sen pun wangnya utk membina masjid. Sebenarnya yg membina masjid di Kelantan dan Sarawak adalah drpd peruntukan Kerajaan Negeri masing2 dan ia tak ada kena mengena dengan wang Pas atau wang Taib.

Cari Blog Ini

Translate