Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 November 2011

International Gay and Lesbian Human Rights Commission Sokong Anwar Ibrahim ?


Terima kasih kepada Pewaris Wasiat ( Facebooker dan Admin FB 1Malaysia ) atas gambar tulisan Grace Poore dari IGLHRC- International Gay,Lesbian Human Right Commission di bawah.


Menurut Pewaris Wasiat : Grace Poore is a South Asian feminist lesbian writer & Activis IGLHRC- International Gay,Lesbian Human Right Commission) -

Beliau menyeru rakyat Malaysia utk menyokong Anuar Ibrahim

Link : http://www.iglhrc.org/cgi-bin/iowa/article/takeaction/partners/238.html

Tulis Grace Poore (gambar bawah kanan sekali ) :

Mr. Anwar’s party is called People’s Justice Party. As a lesbian born and raised in Malaysia, it is my hope that gays, lesbians, transgender people and bisexuals will be imagined as part of this vision. Promoting reformation and democratization is about promoting diversity of citizenship, which needs to include promoting the right to sexual and gender variance. The goals and benefits of political, legal reformation and social democratization should apply to all people, not to some people first, then others later, if at all. Equally important is the need for LGBT people to engage with the political process towards democratization and make their presence felt to party leadership and for the leadership to recognize their value.

Much energy and political will, many strategies and hearts have gone into defending Mr. Anwar’s reputation and his right to political dissent without persecution. Removing a law like Section 377 will also require these commitments. It will be a step towards defending the integrity of LGBT people and their right to live with dignity, without being asked to hide (or hate) who they are. 

terjemahan bebas Google Translator : 

Pihak Encik Anwar dipanggil Parti Keadilan Rakyat. Sebagai lesbian yang dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia, adalah menjadi harapan saya bahawa gay, lesbian, orang-orang transgender dan bisexuals akan dibayangkan sebagai sebahagian daripada wawasan ini. Menggalakkan reformasi dan pendemokrasian adalah menggalakkan kepelbagaian kewarganegaraan, yang perlu termasuk mempromosi hak untuk varians seks dan jantina. Matlamat dan faedah politik, reformasi undang-undang dan proses demokrasi sosial perlu memohon kepada semua rakyat, bukan untuk sesetengah orang terlebih dahulu, maka orang lain kemudian, jika pada semua. Tidak kurang pentingnya ialah keperluan untuk orang LGBT untuk melibatkan diri dengan proses politik ke arah pendemokrasian dan membuat kehadiran mereka dirasai kepada kepimpinan parti dan kepimpinan untuk mengiktiraf nilai mereka.

Tenaga yang banyak dan akan politik, strategi dan hati telah pergi ke dalam mempertahankan reputasi Mr Anwar dan haknya kepada perbezaan pendapat politik tanpa penganiayaan. Mengeluarkan undang-undang seperti Seksyen 377 juga akan memerlukan komitmen ini. Ia akan menjadi satu langkah ke arah mempertahankan integriti LGBT rakyat dan hak mereka untuk hidup dengan maruah, tanpa diminta untuk menyembunyikan (atau benci) siapa mereka.



Bagi Panglima : sokongan ini membuktikan bahawa kumpulan Lesbian dan Gay kini makin serius dalam perjuangan songsang mereka.

Kini dengan penglibatan mereka dalam gerakan politik tentu untuk membolehkan perbuatan yang diharam oleh Allah iaitu gay dan lesbian diterima oleh masyarakat umum.

Maka sokongan sesiapa sahaja kepada orang yang disebut dalam tulisan di atas iaitu Anwar Ibrahim tidak wajar demi mengelakkan perbuatan lesbian gay berleluasa dalam masyarakat kita.

Walau dari mana-mana tok guru berjubah serba, berdahi hitam dan berjanggut panjang.

Ia dikira bersubahat dan boleh menjadi dosa berpanjangan selama mereka kekal berkuasa akibat sokongan kita.


Untuk keterangan lebih panjang tentang Anwar dan kawan-kawannya sila ke sini 

http://www.anwaraidc.com/?p=2483



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate