Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

05 Disember 2011

Songkok RM500 Ada Logo UMNO dan Kalimah Allah


gambar ini diambil semasa malam terakhir di PWTC. Gerai menjual songkok dan songkok ini berharga RM500 siap dengan kayu untuk menyimpannya.


Apa pandangan anda membeli songkok harga RM500 ? Sudah tentu ia tidak besar di sisi orang berada tetapi bagi yang fakir dan papa sudah tentu ia satu jumlah yang sangat besar.

Bagi Panglima, isu menggunakan barang mahal untuk beribadat apa salahnya tanpa ada niat menunjuk nunjuk selain hanya kerana Allah semata-mata.

Hp pun berharga 7 - 8 ratus dan kita tidak kisah membelinya tetapi kenapa kita sukar pula menerima harga songkok berkualiti tinggi berharga RM500 ?

Itu tanda kita melebihkan dunia hingga mencicirkan akhirat...




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HP harga seribu boleh guna hari2. Dgn jaminan 1 tahun lagi. Ni songkok RM500 kualiti apa? Pakai hari2 pun kena ingat susah nak cuci. Kalau pakai lama berbau pulak. Nampak sangat lilit kepala pakai kadbod/plastik! Kalau kain dalaman guna kain macam dulu2 boleh lagi sebut harga RM500. Dah corak dalaman kalau berunsur batik (unik) atau sulaman tangan baru berbaloi RM500. Ni kualiti mesin apasal nak RM500? Nak bagi kotak kayu tu pulak apasal? Tiada unsur seni langsung yg berkait dgn harga nya. Kalau jual RM50 tanpa kotak kayu boleh lagi pikir nak pakai atau simpan. Tak sakit hati. Ni takat nak simpan dalam kotak baik guna RM500 tu boleh beli mcm2 baju, songkok & sampin yg murah boleh pakai hari2. Logik tak?

Cari Blog Ini

Translate