Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Mei 2012

Gambar Ady Putra dan Nora Danish Di Mekah - Alhamdulillah @WardinaSafiyyah @LisaSurihani




inilah yang menggembirakan kita bila umat Nabi Muhammad kembali ke tempat asal Islam dilahirkan. Menaikkan iman mencari 'permata' yang hilang dan membaharui azam menjadi hamba Tuhan... 

Semoga seteruk mana dosa kita, jangan difikir putus asa kerana rahmat Allah tidak ada batas dan kasih Allah mengatasi jika dikumpulkan semua kasih sayang para ibu di dunia dulu kini dan selamanya. 

Keunikan Malaysia apabila soal hidayah diterap melalui kesedaran berasaskan pendidikan bukan hukuman. 

Manakala pihak bercanggah dengan sunnah akan melihat hukuman itu lebih penting dilakukan dari kaedah menanam kesedaran kepada manusia yang masih jauh dari landasan menuju Tuhan. 

Kerana itu Hudud bukan pilihan utama Umno kerana kesedaran lebih utama berbanding menetapkan matlamat menjalankan hukuman hudud. 

Bukan bermakna hudud ditolak namun ia perlu menunggu masa yang sesuai berdasarkan kedudukan kuasa umat Islam dan masa depan bangsanya selain faktor ekonomi, sosial yang turut diambil kira.

Semoga hari demi hari umat Islam Malaysia makin baik tahap imannya dan sekaligus akan dapat mengelakkan bala Allah dari menimpa kita semua.

Belajar agama kena berguru jangan berharap youtube sahaja. Carilah guru agama yang soleh dan bergurulah dengannya hingga akhir hayat kita.

Jom tengok Ulama terkenal dunia Habib Umar Al Hafiz di bawah 

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate