Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 September 2012

Bendera Dikibar Pakatan Bukti Merekalah #PakatanRepublik Yang Bencikan Raja Melayu Islam Kita !!!



Tajuk : Sang Saka Merah Puteh yang disalah sangka-Pakatan yang tak tahu sejarah!

Bendera Malaysia menerapkan Sang Saka Merah Puteh iaitu lambang bendera PERANG zaman berzaman bagi Kerajaan Kerajaan Islam di Nusantara ini.

Sang Saka Merah puteh dah lama diserapkan dalam Bendera Malaysia dan Bendera Indonesia. Dan ia terkait dengan sejarah nusantara. Malaysia (Kelantan) adalah Majapahit 11 sementara Majapahit di Jawa yang pernah menguasai Nusantara sampai ke Champa adalah Majapahit 1! Kaitan Kelantan dan Jawa SINI

Sejarah Majapahit 1 dan 11 ini juga terkait dengan gerakan dakwah pendakwah gelombang pertama Syeikh Jamaludin Al Kubra yang merupakan leluhur kepada kesultanan di Pattani, Champa, Malaysia, Brunei , Sulu (Mindanao) dan Sunan-sunan di Tanah Jawa!




Sang Saka Merah Puteh Malaysia ada 14 jalur untuk melambangkan 14 negeri dalam Persekutuan





Sang Saka Merah Puteh Indonesia -pertama kali digunakan dalam Peperangan Majaahit dan Demak. Pendiri Kerajaan Demak Raden Fatah adalah anakanda Maharaja Majapahit (Brawijaya V) dengan seorang puteri Kerajaan Chermin (Kelantan tua) yang Islam

Di Malaysia Sang Saka Merah Puteh dibuat jalur 14 bagi melambangkan 14 buah negeri dalam Persekutuan Malaysia. Rujukan kenapa warna kuning (DiRaja), Bintang (Lambang Islam) dan biru (rakyat) dimasukkan ada di SINI

Di Indonesia Sang Saka Merah Puteh diletak menyeluruh tanpa camporan apa apa warna lagi bagi menunjukkan ia sebagai satu republik!

Peristiwa sedeh yang menyebabkan Malaysia tidak jadi menyertai gagasan Indonesia dirakam dengan pembunuhan 5 Sultan dalam tempoh satu malam 3 Mac 1946 di Sumatera Timur raja-dibunuh-oleh-pakatan-komunis-di-indonesia-65-tahun-yang-lampau/. Malah ia menjadi pemangkin untuk penubuhan UMNO di Istana Johor pada tahun 1946!



variasi Sang Saka di bendera UMNO

Hari ini bendera Komunis Malaya "Sang Saka Malaya" cuba dikibarkan pada malam 30 Ogos 2012 oleh pendokong pembangkang yang buta sejarah. Mereka lupa Malaya merdeka dengan doa para wali dan dipilih pada tarikh falak yang membawa Berkah dan Aman kepada Negara. Baca posting terdahulu saya di Baldatun Toyyibatun



Apakah ini langkah Pakatan juga sebagai SIMBOLIK untuk memusnahkan INSTITUSI RAJA di Malaysia seperti yang pernah berlaku di Indonesia?

Siapa Pakatan untuk memusnahkan sejarah Nusantara dengan perbuatan biadab mengibarkan bendera yang tak menunjukkan sejarah nusantara di sebelah sini dan hakikat Malaysia maseh mempunyai Sultan (dan Yang Di Pertuan Agong) sebagai Ketua Ugama Negeri (dan Negara) serta Ugama Islam adalah Ugama Persekutuan!

Tulisan : http://anakbukitgantang.blogspot.com/2012/08/sang-saka-merah-puteh-yang-disalah.html

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate