Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

08 Mac 2010

Edisi Khas : Seruan Jihad Lawan Mursyidul Am PAS Nik Aziz Hingga Lumat !


Manusia di mana mana akan terpedaya dengan penampilan yang menarik samada berjubah atau berkot. Mereka akan menerima dengan mudah segala isi yang diluahkan meskipun sangat palsu atau menyeleweng dari kehendak Allah yang sebenar. Perniagaan juga mempraktikkan cara menaikkan imej mereka termasuk mengulang mesej yang hendak disampaikan melalui iklan di dada akhbar atau media eletronik.

Di dalam sistem politik, kuasa ditentukan dengan undi. Sejauh mana sokongan rakyat itulah yang akan menjadi penentu kuasa yang akan diperolehi. Maka jangan terkejut jika anda mendapati seorang alim atau ahli agama akan membuat kenyataan apa sahaja meskipun mengatakan saudara seagamanya sangat sesat agar diberikan mandat berkuasa.

Manusia bernama Nik Aziz ini adalah musuh paling besar dalam negara kita. Kerana negara telah porak peranda kerana 'mulutnya ' yang tidak dilengkapi sensor itu dan beliau juga telah menjadikan minda rakyat kita telah bercelaru dan keliru dengan berbagai fatwa palsu.

Terbaru beliau melabelkan Harussani sebagai agen Umno ( baca : Umno adalah sesat menurut fatwanya) Kenyataan ini boleh diakses di blog Idham Lim atau blog SU Akbar beliau sendiri Ahmad Fadhli Shaari di sini


Malas saya nak menulis satu persatu kenyatan 'bengong' Nik Aziz ini seperti Umno komunis,sekular, dan mengatakana ' jahanamlah Umno'... Itu tidak termasuk kenyataan yang menghina Allah dengan menyebut Allah gedebe, samseng, mencarut dan sebagainya. Bahkan Rasulullah juga dihina dengan mengaitkan baginda dengan 'kronisme' walhal ia tidak benar sedikitpun.

Pelik kerana kita tidak membalas kembali kenyataan tersebut dengan keras juga walhal mereka telah melampau batas di dalam berkata kata sehingga mengguris perasaan berjuta juta ahli Umno di seluruh Malaysia.

Bayangkan jika berjuta juta telah disesatkan oleh Nik Aziz dan mereka telah merasa sangat marah dengan tuduhan tersebut maka bayangkan apa akan terjadi kepada kestabilan negara kita ?

Kenapa dibiarkan figure yang berpengaruh ini di kalangan mereka yang rendah inteleknya ini dibenarkan berceramah dan terus menyongsangkan minda rakyat beragama Islam hari ini ?

Maka jika tiada tindakan oleh pihak berkuasa maka saya menyeru agar kita semua tidak perlu tunggu lagi sebaliknya terus memulakan serangan lebih hebat lagi ke atas tokoh paling ' sesat' dalam sejarah Mursyidul Am PAS.

Tidak pernah lagi selama ini PAS dipimpin Mursyidul Am yang begini teruk sehinggakan Presiden PAS Hj Hadi Awang juga tidak mampu mengawalnya seperti zaman Presiden PAS sebelum ini...


Ayuh kita dedahkan lagi perangai Nik Aziz yang sudah pun teruk dilanda gosip dan tohmahan yang berbagai akibat perbuatannya sendiri, demi menjaga umat Islam di Malaysia agar tidak terpedaya dengan 'serban,janggut dan jubah' yang tidak pun boleh menjamin kredibiliti beliau sebagai tok guru atau Mursyidul Am.

Sudah lama kita bersabar dan marilah kita memulakan usaha tersusun menyerang dan membongkar satu persatu perangai Nik Aziz yang begitu bahaya kepada agama Islam yang tercinta ini.

Jatuh Nik Aziz maka jatuhlah 'telur' DAP / Pakatan Rakyat untuk terus mempersendakan agama Islam !!!!


Takbir !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

23 ulasan:

PUTERI berkata...

Salam panglima,

Memang benar Nik Aziz sangat merbahaya dan sudh tidak boleh dibiarkan lagi, beliau ini merupakan satu figur yang menggunakan ISlam untuk memecahbelahkan agama dan kasih sayang sesama orang Islam. Saya menyokong seruan Panglima.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan dimulakan dengan mengumpul kesemua percakapan beliau yang menyesatkan dan di bukukan atau di Youtube kan dan di CD kan. Sebarkan keseberapa ramai umat Islam di Malaysia.

eXception berkata...

Aku telah menjawab setiap tuduhan Tok Garu, sila lawati blog aku di sini: eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Unknown berkata...

eXception

Ada masalah teknikal...link hang tak sampai.

Panglima Perang Cyber berkata...

terima kasih sokongan sahabat sekelian..

kita kena bina blog anti Nik Aziz. untuk kumpulkan semua bahan berkaitan Nik Aziz yang sudah sampai tahap paling melampau dengan menyesatkan seorang MUFTI.

beliau begitu melampau kali ini dan serangan habis habisan terpaksa dilakukan.

hingga beliau meletakkan jawatannya..

Tanpa Nama berkata...

Peliknya manusia sekarang ni, pakat2 nak cari keburukan orang je. Lkut hang lah

CUCU TOK WAN berkata...

Terlalu banyak kerosakan yang telah dilakukan oleh manusia yang bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat ini. Penghormatan yang diberikan kepadanya, telah digunakan sebagai senjata untuk memecahbelahkan umat Islam dan menyeleweng dari ajaran Islam yang sebenar-benarnya.

Sudah sewajarnya penggembelengan dilakukan untuk menangkis hujah dan 'fatwa' songsangnya dari sudut agama sendiri.

Dan saya sangat bersetuju dan menyokong penuh usaha Panglima untuk mewujudkan satu ruang bagi mengumpulkan sebarang hujah bertujuan membebaskan kejahatan dan kebejatan pemikiran Nik Aziz dan gerombolannya yang cenderung untuk mengajak manusia menjadi puntung kayu api di neraka.

Parit.com berkata...

ni semua kerja ngarut dari BN...nak jihad baik hang suruh Najib nasihat bini dia pakai tudung dan terima hakikat,islam tidak akan tertegak dari tangan pejuang bangsa...50 tahun membuktikannnya...isalm semakin terpinngir dari hati orang muda...wassalam...

PEOPLE POWER berkata...

Rakyat sedang memerhati......jgn salah langkah. Sekadar pandangan....

tin kosong berkata...

wahai ahli BPN dan MT BPN,
usah buang masa anda utk berjihad utk menentang mereka yg ada sifat perjuangan Islam....

berjihadlah membaiki diri dan ahli dulu..supaya menjaga segala syariat Tuhan dr segi ibadatnya dan akhlaknya., Bejuanglah membaiki masyarakat yg kini telah rosak dan runtuh akhlaknya...

adakah anda semua tidak membaca berita saban hari...buang anak, seks bebas, bunuh, minum arak....khalwat....rempit...buang ibubapa...dera....??????????????
kenapa tak berjihad dlm konteks yang lebih penting dan afdhal ini?

adakah mereka yg kamu hendak menentang itu MENYERU KEPADA
buang anak, seks bebas, bunuh, minum arak....khalwat....rempit...buang ibubapa...dera....??????????????

FIKIR SIKIT DGN AKAL YG TUHAN BAGI...jgn buang boreh dan masa utk menentang mereka yg hendak melaksanakan Islam....

"JIKA SESAT- SUDAH PASTI FATWA TLH DIKELUARKAN DAN TANGKAPAN AKAN BERLAKU KPD TGNA"...

SESAT DARI KONTEKS "PEMAHAMAN AKAL" KAMU BUKAN SESAT DARI PEMIKIRAN ISLAM....

Panglima Perang Cyber berkata...

tin kosong : hang tau ka kejadian bayi dibakar di mana ?

hang tau ka dalam tempoh tak sampai seminggu dua bayi dibuang di dua masjid di kelantan ?

hang tau ka kadar dadah tertinggi di kelantan juga ?

tu tanda tak ada berkatnya tok guru hang tu !

jangan gelap mata. jangan pusing fakta.

tin kosong berkata...

tin kosong : hang tau ka kejadian bayi dibakar di mana ?

hang tau ka dalam tempoh tak sampai seminggu dua bayi dibuang di dua masjid di kelantan ?

hang tau ka kadar dadah tertinggi di kelantan juga ?

tu tanda tak ada berkatnya tok guru hang tu !

jangan gelap mata. jangan pusing fakta.

YDP BPN:
HANG TAU KE KELANTAN TU DUK NEGARA MANA?HANG TAU TAK MALAYSIA TU DUK BUMI MANA DAN BUMI SIAPA?

HANG TU HAMBA ALLAH MACAM AKU JUGA!

tin kosong berkata...

TAMBAHAN FAKTA: UTK KAU KAJI SIKIT
STATISTIK

Berdasarkan kepada laporan rasmi, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)
melaporkan terdapat lebih 257,000 sijil kelahiran didaftarkan tanpa
catatan nama bapa, sejak tahun 2000 hingga pada bulan Julai 2008.

Ini bermakna secara purata, 2,500 kes anak luar nikah direkodkan pada
setiap bulan atau 83.3 kes pada setiap hari. Jika diunjurkan lagi, satu kes
pendaftaran anak luar nikah berlaku dalam setiap 17 minit 17 saat!

Amat menyedihkan kerana menurut statistik pendaftaran kelahiran
kelahiran anak luar nikah dalam tempoh 4 tahun sahaja (1999-2003)
30,978 dari 70,430 (44%) orang bayi tidak sah taraf yang dilahirkan
adalah anak orang ISLAM.

Pecahan mengikut negeri:

Selangor = 12,836 orang
Perak = 9,788 orang
Kuala Lumpur = 9,439 orang
Johor = 8,920 orang
Sabah = 8,435 orang
Negeri Sembilan = 4,108 orang
Pahang = 3,677 orang
Kedah = 3,496 orang
Pulau Pinang = 3,412 orang
Melaka = 2,707 orang
Kelantan = 1730 orang
Perlis = 691 orang
Sarawak = 617 orang
Terengganu = 574 orang
JUMLAH = 70,430 orang.

TGNA dan sekutunya ke yg bersalah di bumi MALYSIA ni?

CUCU TOK WAN berkata...

Untuk Tin Kosong:

Memang salah Nik Aziz dan gerombolannya... Bukankah ahli-ahli parlimen PAS juga adalah penggubal undang-undang? Bukankah antara lain sumpah yang diikrarkan masa dilantik sebagai Ahli Parlimen mengandungi perkataan yang bertujuan membina negara, menjaga anak negeri?

Kalau pentadbiran BN gagal, apa pula fungsi PAS dan pembangkang dalam parlimen? Setiap satu kejadian jenayah dan salah laku, ahli-ahli parlimen PAS dan kepimpinan PAS juga ada share. Kalau berleluasa, bermakna mereka tidak menjalankan peranan sebagai pembangkang kepada kerajaan yang berkesan, sebaliknya lebih gemar bermain politik dan berceramah untuk menaikkan diri sendiri.

Apakah maksud anda, pembangkang di parlimen ini tidak ada fungsi apa-apa, melainkan mengeluarkan kenyataan retorik dan main-main macam yang Nik Aziz buat sekarang, padahal jawatannya cukup besar iaitu Mursyidul Am di dalam PAS?

Sekali lagi ditanya, PAS tak ada bahagian di Parlimen ke? PAS tak buat dasar dan sama-sama menggubal undang-undang di negara ini ke?

Jangan sempitkan pemikiran anda dengan emosi dan salah sangka. Pandang dari skop yang lebih luas terutama peranan pembangkang dan kerajaan. Jangan mudah menyerang kelemahan kepada perlembagaan kerana perlembagaan tidak boleh diubah melainkan dengan kedudukan majoriti lebih daripada 2/3 yang pada hari ini nampaknya kian sukar diwujudkan kerana perpecahan dalam kelompok Melayu-Islam sendiri apatah lagi orang Melayu-Islam lebih gemar bermain politik daripada berekonomi...

tin kosong berkata...

Utk cucu tok wan:
Bukan setakat PAS dan kerajaan sahaja yg bersalah dlm isu yg saya utarakan tetapi diri kita ini! aku, kau, dan seluruh masyarakat ada share dalam keruntuhan akhlak di bumi malaysia ini.
Aku tdk mengatakan PAS dan sekutunya tdk bersalah....semua bersalah! dan bertanggunjawab !

tetapi bila dah tahu ini semua..apakah tindakan kita!adakah terus berperang sesama sendiri?menentang sesama sendiri!dan memanaskan lagi isu yg kecil kpd yg lebih besar?

fikir dan renunglah...datang rasa sedih dalam hati dan buat tindakan...ikut kemampuan kita utk membaiki masyarakat...bkn menunding jari!!!

Tanpa Nama berkata...

tak perlu la korang nak gaduh2..

ubah diri sendiri dl la..ubah anak bini dl..

korang ni taksub ngan politik sgt..jgn jd bodoh dgn isu2 politik skrg..pk dl sblum tulis ape2 dlm blog..

yg cetek akal sgt nk gaduh tu nape?

last ayat dari aku..

PM kita x suruh korang gaduh kalu bleh sbbkn perpecahan..

And..

Nik Aziz pun tak suruh korang gaduh2 kalu bleh sbbkn perpecahan..

lu pikirlah sendiri..

taipingcentral berkata...

Salam sahabat2..

Bukan nak menunjuk pandai, bukan nak memandai-mandai, bukan niat nak menegur, dan bukan niat nak merendah-rendahkan orang..

Bagi tin kosong, apa yang saudara komen dan apa yang saudara utarakan tu lebih kepada menudingkan jari kepada orang sahaja. Apa kata saudara bermuhasabah sedikit, kaji dalam2 dan perhatikan betul2..

Saya rasa saudara terlalu taksubkan seseorang.. Taksub sehinggakan tidak boleh memikirkan apa yang baik dan apa yang keji..
Wahai bro, tahukah saudara tuk guru hang tu bukan Nabi, tuk guru hang tu bukan maksum, tuk guru hang tu pun boleh melakukan kesalahan.. Jangan sampai berpolitik secara jumud sehinggakan nilai dan kesucian Islam tergadai.. Inikah yang hang kata Islam, tapi perkara2 yang membawa mencemarkan keislaman tuk guru hang yang bawak dah diputar belitkan..

Wahai bro tin kosong, orang UMNO pun politik gak beb.. Tapi tak la sampai maacam hang dok sokong tu guru gila2 sampai menyesatkan.. UMNO kalau pemimpin dia silap, depa balun kaw kaw punyer.. Tapi tengok hang pa yang konon bergelar Islam, hampeh dan mensiotkan sekali.. Takkan setan pun nak berkawan, takkan Tuhan bagi mencarot, takkan selipar di rembat kat surau kata nak ambik berkat, takkan tak leh berimam kan imam2 yg kononnyer UMNO.. Islam tak kata kan bro, aallaaaa hang pun tau bro, saja hang nak backup tuk guru hang.. Dosa esok tuk guru bleh cover ke..

Dah Ler Bro, letihla ler bebel dgn ko yang jumud neh, cari orang lain le plak..

Kepada YDP BPN, aku sokong hang.. Teruskan berjuang sehingga ketitisan yang terakhir.. Keislaman perlu ditegakkan, Kemelayuan mesti digagahkan..

http://taipingcentral.blogspot.com/ sentiasa menyokong aktiviti BPN walaupun aku belum daftarkan diri lagi.. Syabas untuk Agama Bangsa Dan Negara....

tin kosong berkata...

taipingcentral;
hang pun sama dgn depa....tuduh orang tu tuduh org ni....

aku cerita secara overall..
tgk semula ayat aku yg first!
aku kata jgn buang boreh duk kutuk dan kata kt org...

ada benda penting lg perlu kita selesaikan.....

tak payah balah dn bergaduh sehingga yg lebih penting terus tertinggal kt belakang dan menjadi barah yg lebih dahsyat lagi...iaitu bala Allah swt...kerana keruntuhan akhlak

semua kita salah...FAHAM!
DAH BILA TAHU DAH SALAH..APA YG PERLU KITA BUAT?
KATA KT ORG LAGI!KUTUK ORG LAGI!HINA ORG LAGI!CACI MAKI ORG LAGI!

INI SEMUA BUANG MASA..FAHAM...BUKA MINDA BUKA HATI FIKIRKAN!

Unknown berkata...

Tin Kosong

Setuju dengan Tin Kosong, setiap kita ada bahagian dalam permasalahan ni..

Jangan buang masa melayan UMNgok ni....buang masa aje.

Untuk renungan bersama....sambil senyum klik disini ..senyum tu sedekah.

Panglima Perang Cyber berkata...

antara pas dan umno mana lagi bersalah ?

confirm PAS.

sebab tuhan bagi ilmu agama suruh dakwah.

tetapi diorang dok sumpah seranah dan burukkan orang.

tak pakai tudung sikit sudah letak hukum itu hukum ini.

tak pakai janggut sikit dan rasa diri lebih baik.

tak letak nama islam sikit dah rasa parti nama islam je bawa islam.


tu sebab masyarakt makin rosak. kerana ulama pas dah sibuk politik dan tambah bini.

ketua dewan ulama PAS bukan main keras lagi terhadap bini.

luar nampak berserban..

maaflah sebab hentam korang ttp inilah ubatnya.

pegi betulkan parti korang sblm betulkan parti orang lain.

ada faham ??

tin kosong berkata...

panglima;
antara pas dan umno mana lagi bersalah ?

confirm PAS.

ulasan:
wahh..x mengaku lagi tu...yg kita ni sama-sama semua salah dan penyebab kerosakan masyarakat....

saya tengok dlm konteks situasi skrg..mujur/nasib baik ada parti lawan kpd UBN jika tdk semakin rosak dan hancur lagi umat ini krn kerajaan BN tdk ditegur dan dilawan.....

pendekatan dakwah PAS memang ada yg salah kerana tdk berhikmah...depa kena perlu bljar lagi dan lagi uslub dakwah Nabi SAW......

carilah formula utk "pembaikan" ummah bukan formula mengaibkan org...

cuba kau baca di blog yg tertera dibawah berkenaan punca kerosakan ummah yg aku kira kita blh bt pedoman.

http://catatanhamba.blogspot.com/2009/11/marilah-kita-merenung-memikir-dan.html

baca dari awal hingga habis (I-bab Akhir) jika nk mencari kebenaran fakta:

Tanpa Nama berkata...

kerosakan yg berlaku sekarang tidak akan terjadi jika ulama berpakat dengan umara.

fullstoppppp....

ni dok hina Mufti yg nak satukan orang Islam.

lu ada otak ka bela nik aziz ni ?

tin kosong berkata...

nak pakat mncamana jika ulama, umara dan rakyat terus lena dibuai mimpi indah 'DUNIA'...!!???

Cari Blog Ini

Translate