Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

07 Julai 2013

Maksud 'Bodoh' Dialek Terengganu - Ustaz Azhar Idrus

Kadang kala ada silap faham perkataan yang digunakan oleh pendakwah hebat ini sehingga mengundang tafsiran tidak elok kepadanya.

Harap penjelasan ini menjernihkan persepsi terhadap beliau.

Jika ada perkara politik yang tidak sama dengan apa kita perjuang, anggaplah ia pandangan beliau yang boleh jadi akan berubah bila tiba masanya.

Ambillah ilmu beliau ajar yang diterima dari ulama-ulama pondok.

Jangan kita hina sesiapa apatah lagi seorang pendakwah seperti beliau yang mempunyai ratus ribu pengikut setia.

Maaf ini pandangan panglima dan inilah pendirian hamba.

Berlainan dengan Nik Aziz kerana beliau bawa fahaman yang ditolak ramai ulama dulu hingga kini. Maka kita mengkritiknya dan beliau juga orang yang terlibat secara langsung dalam politik.

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/pvbegLBbDSY


Sent from my iPad

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mosyi-mosyi koniciwa !!! untuk renungan semua ! Kita ni umat manusia kena sedar bahawa we all semuanya BODOH Yang CERDIK hanya ALLAH aje !

Tanpa Nama berkata...

x semestinya orang yang dianggap alim dan punya ramai pengikut tu sentiasa betul... dia pun manusia biasa juga... x kan lari dari kesilapan... sapa2 yang terlalu mengagung2kan dan taksub pada mereka2 ni harap sedarlah... mereka juga bukan nabi yang maksum dan dipelihara oleh Allah... kalu org kelantan glamer ngan perkataan "bengong".. org terengganu pulak glamer ngan perkataan "bodow"... sepatutnya nak jadi seorang penceramah agama, bahasa2 macam tu kena jaga... x elok... apa salahnya guna perkataan yang baik... aku rasa elok diwujudkan rang undang2 bagi penceramah2 bebas ni supaya mengikuti kursus bahasa dulu sebelum keluar berceramah... jangan fikir nak buat lawak saja sedangkan bahasa2 daerah yang bagi dorang biasa kat satu tempat tapi sensitif kat tempat lain...

Tanpa Nama berkata...

Ulama perlu mempunyai akhlak yang terpuji....

Cari Blog Ini

Translate