Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

14 Januari 2009

UPDATE : RESOLUSI 2/2009 BLOGGER PEMBELA NEGARA

  

RESOLUSI ISU PALESTIN DISERANG ZIONIS ISRAEL

 DAN CADANGAN SERTA TINDAKAN BPN

 


 ENGLISH VERSION


RESOLUTION 2/2009. BPN VIEWS ON PALESTIN AND ZIONIST ISSUE.

RESOLUTION ON ISSUE PALESTIN BEING ATTACKED BY ZIONIST ISRAELI AND BPN PROPOSAL AND ACTION.

1. WE MEMBERS OF BPN HEREBY STRONGLY CONDEMNING THE ENCROACHMENT INTO PALESTIN BY THE ISRAELI AND ALSO CONDEMNING THE MERCILESS MASSARED DONE TO THE UNFORTUNATE CIVILIAN.

2. WE ALSO URGE ALL MALAYSIAN TO STAND UNITED AND LAUNCH A BOYCOT CAMPAIGN TO WEAKEN ALL COMPANIES THAT RELATED TO ISRAEL@ZIONIST AND HOPE THIS COULD BE DONE SERIOUSLY.

3. BPN ALSO URGE THE GOVERMENT OF EGYPT TO OPEN THEIR BORDEN WITH PALESTIN SO THAT HUMANITARIAN AIDS CAN BE CHANNELED IN IMMEDIATELY AND AT THE SAME TIME ALLOWING THE PALESTINIAN TO SEEK REFUGE AND SHEALTER IN EGYPT.

4. THIS BOYCOTT/PROTES CAMPAIGN WILL STANDS UNTIL THE ISRAEL@ZIONIST ABIDES ALL RESOLITIONS ISSUED BY UNITED NATION AND UNTIL PEACE IN PALESTIN WERE RESTORED.

5. BPN URGES THE GOVERMENT OF MALAYSIA TO CALL OUT FOR AN IMMEDIATE OIC CONFERENCE TO STATION MUSLIM COUNTRIES SOLDIERS ALONG THE BORDER OF PALESTIN TO BOOST UP THE MORALE OF THE PALESTINIAN’S MUJAHIDIN FIGHTERS.

6. THE OIC HAS GOT TO URGE THE ARABIC NATION TO PLAY THEIR PARTS AND RESPONSIBILITY IN HELPING AND PROVIDING WHAT EVER SUPPORT NEEDED BY THE PALESTINIAN.

7. BPN URGE ALL LEADERS FROM OPPOSITION REPRESENTING PAKATAN RAKYAT TO SHOW THEIR PROTEST AND TO PERFORM THEIR SOCIAL RESPONSIBILITIES BY PARTICIPATING WITH GOVERMENT’S LEADERS TO BURN ISRAELI AND UNITED STATE’S FLAG AS A MESSAGE FOR MALAYSIA’S STRONG DISSENT.

8. BPN URGE OPEC COUNTRIES TO CALL FOR AN URGENT MEETING AND TO COME-UP WITH THEIR COLLECTIVE IDEAS IN RESOLVING THE ISRAEL AND PALESTIN CRISIS.

9. ALL MALAYSIAN REGARDLESS RACE AND RELIGION ARE URGE TO CONTRIBUTE SOME MONEY AND EFFORT TO HELP THE PALESTINIAN ALSO FOR THE MUSLIM IF THEY HAVE GOT FREE TIME DO RECITE A YASSIN VERSE ONCE A DAY AND PRAY FOR THE PALESTINIAN SAFETY AND HOPE FOR PEACE TO BE RESTORED SOON.

10. BPN HOPES FOR MALAYSIAN WELL BEING AND AWAY FROM THE MISFORTUNATE SITUATION WHICH BEFALLED ON TO THE PALESTINIAN WHERE THEIR DIGNITY AND INHERITED LAND, DAY-BY-DAY AND INCH-BY-INCH WERE FORCIBLY TAKEN AWAY FROM THEM BY THE DEMONIC ISRAEL@ZIONIST REGIME.




VERSI BAHASA MALAYSIA

RESOLUSI 2/2009 ISU PALESTIN DAN ZIONIS SERTA PANDANGAN BPN

RESOLUSI ISU PALESTIN DISERANG ZIONIS ISRAEL
DAN CADANGAN SERTA TINDAKAN BPN

1. BPN DENGAN INI MENGUTUK SEKERAS KERASNYA TINDAKAN ISRAEL MENCEROBOH PALESTIN TERMASUK MEMBUNUH ORANG AWAM YANG TIDAK BERDOSA DENGAN SEWENANG WENANGNYA.

2. KAMI JUGA MENDESAK AGAR RAKYAT MALAYSIA BERSATU DENGAN MEMBOIKOT BAGI MELEMAHKAN EKONOMI SEMUA SYARIKAT YANG ADA KAITAN DENGAN ISRAEL@ZIONIS DAN MISI MEMBOIKOT INI HENDAKLAH DILAKUKAN SECARA SERIUS, DAN BUKAN SEKADAR SAMBIL LEWA UNTUK PERHATIAN DUNIA SAJA.

3. BPN MENGGESA MESIR SUPAYA TERUS MEMBUKA SEMPADANNYA DENGAN PALESTIN SUPAYA BANTUAN KEMANUSIAAN DAPAT DISALURKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA DISAMPING MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYAT PALESTIN UNTUK BERLINDUNG DI MESIR

4. PROTES MEMBOIKOT INI AKAN DITERUSKAN SEHINGGA ISRAEL@ZIONIS AKUR DENGAN RESOLUSI-RESOLUSI PBB DAN KEAMANAN PALESTIN DIKEMBALIKAN SEPERTI SEDIAKALA..

5. BPN MENGGESA MALAYSIA MENGADAKAN SATU SIDANG TERGEMPAR OIC BAGI MENGHANTAR TENTERA NEGARA ISLAM DI SEMPADAN PALESTIN UNTUK MEMBERI SOKONGAN MORAL KEPADA PEJUANG PALESTIN.

6. PERTUBUHAN OIC PERLU MENGESA LIGA ARAB MEMAINKAN PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB KEMANUSIAAN BAGI MEMBANTU DALAM APA JUA BENTUK SOKONGAN KEPADA PALESTIN.

7. BPN MENGESA SEMUA PEMIMPIN PEMBANGKANG MENYATAKAN PENDIRIAN BERSAMA DAN TANGGUNGJAWAB SOSIAL mereka DENGAN MENYERTAI PEMIMPIN KERAJAAN MEMBAKAR BENDERA ISRAEL DAN US SEBAGAI TANDA BANTAHAN KERAS MEWAKILI PAKATAN RAKYAT.

8. BPN MENGGESA NEGARA-NEGARA OPEC MELAKUKAN SIDANG TERGEMPAR BAGI MENYATAKAN PENDIRIAN BERSAMA DALAM MENANGANI KRISIS ISRAEL DAN PALESTIN.

9. RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGIRA BANGSA DAN AGAMA DIGESA MENYUMBANGKAN SEBANYAK MUNGKIN WANG RINGGIT UNTUK RAKYAT PALESTIN DI SAMPING MEMBACA YASIN SEKALI SEHARI BAGI ORANG ISLAM YANG BERKESEMPATAN serta MENDOAKAN KEAMANAN DAN KESELAMATAN AKAN KEMBALI PULIH DISANA...

10. BPN MENARUH HARAPAN AGAR NEGARA KITA JUGA AKAN SELAMAT DARI DITIMPA NASIB YANG MALANG SEPERTI MEREKA YANG SUDAH SEMAKIN HILANG SEDIKIT DEMI SEDIKIT TANAH PUSAKA WARISAN KELUARGA SAMADA DENGAN RELA ATAU PAKSA.



Prepared by Panglima Perang Cyber: http://penembak-tepat.blogspot.com/

Translated to english by abangtuah :  http://abangtuah.blogspot.com/



Kehadiran Sidang :



9 ulasan:

PAPA GOMO berkata...

SAYA SOKONG SEPENUHNYA REVOLUSI INI PANGLIMA!!!

KERAJAAN PERLU MEMAINKAN PERANAN YANG LEBIH KERAS DALAM HAL PALESTIN INI.

Fazrulls berkata...

Salam Semua,

Maaf semalam tak dapat hadir kerana ada kematian... kalau ada sapa-sapa baca suratkhabar tentang 2 pelajar Politeknik Perak lemas.. salam seorang tu adalah saudara saya...

Sekian,

Tanpa Nama berkata...

Perkara ke 7,

Bukan nak tunjuk siapa jaguh membantah kekejaman Israel, tetapi Pakatan Rakyat telah melakukan demonstrasi di depan kedutaan Amerika, bakar bendera Israel dan Amerika, bakar patung BUSH Shit dan PM Israel, mengesa agar MENGUSIR KEDUTAAN AS, bersama membahaskan ISU di Parlimen, tabung bantuan, mengadakan demonstrasi membantah kehadiran PASUKAN KRIKET ISRAEL di masa pemerintahan Dr. M di mana mereka diundang dan dilayan sebagai tetamu oleh Malaysia. Erkkk? BN dulu iktiraf Israel ka?

Perkara 10,
Bab tanah HAK ORANG MELAYU YANG DIRAMPAS, aku setuju sangat-sangat kita tentang tak kira siapa yang lakukan. Cuma aku hairan bin pelik bin ajaib, di mana BPN masa isu pengambilalihan tanah-tanah BANGSA MELAYU yang dilakukan sejak sekian lama atas dasar PEMBANGUNAN? Tak tengok tv ka?

Tanpa Nama berkata...

Salam,buat BPN,sesungguhnya benarlah Ayat Allah,Bahawa Yahudi dan Nasrani tidak akan reda kecuali kamu memeluk agama mereka.(Al Baqarah bermula dari ayat 118)

Buat panglima perang siber dan pembaca yang dihormati,boleh rujuk komen saya tentang hukum hudud.Cuma di sini,saya ingin menerangkan maksud "memeluk" memeluk di sini bukanlah hanya menganuti ajaran agama kristian serta yahusi semata-mata tetapi juga menggunakan ideologi,cara hidup,cara berfikir,cara memerintah,dan semuanya.Sebab itulah Yahudi( Allah gunakan perkataan "yahud" bukan Bani Israel di sini kerana Yahud(bahasa Arabnya) atau Yahudi totally kafir serta menolak kebenaran.Oleh sebab itulah walaupun dikepung oleh negara-negara Arab Tentera Zionis dan negaranya terus berkuasa,Secara mudahnya negara-negara Arab berada di dalam keredaan Yahudi,oleh kerana itulah mereka tidak diapa-apakan....sementara itu lah negara Arab begitu lemah sekali untuk menentang Zionis kerana tidak memohon keredaan Allah,negara-negara Arab kebanyakkannya mempunyai semangat perjuangan nasionalisme semata-mata,atau perjuangan berteraskan kaum atau kenegaraan,sebab itulah mereka begitu lemah,PERJUANGAN BERTERASKAN BANGSA DAN MAKE UP ISLAM HANYA SEBAGAI MELUKUT DI TEPI GANTANG MEREKA BEGITU LEMAH UNTUK BERJUANG.SEBABNYA TAKUT HILANG KEREDAAN YAHUDI DAN NEGARA BARAT TERUTAMA AMERIKA SYARIKAT.

Bagaimana dengan pendirian negara Arab serta Malaysia,sekadar kutukan dan cercaan,semangat ukhwah sebagi satu entiti muslim sudah hilang sebenarnya,isu Palestine gagal diselesaikan kerana ukhwah Islam sudah hilang,masing-masing negara Arab termasuklah Malaysia...sedihnya boikotlah selama mana pun selagi pemikiran,cara hidup,serta budaya Yahudi dan Western diikuti terutamanya dari Amerika Syarikat,sudah pasti kita tidak akan kemana pun...Itulah penjelasan dari Allah sangat jelas dan muktamad.

Perjuangan berdasarkan bangsa contohnya bangsa Melayu tidak akan berjaya jika tidak disertai dengan keimanan dan ketakwaan kepada Allah .itulah yang paling utama.Jadi buat sdr panglima Cyber usahlah sekadar memperjuangkan melayu sahaja,walaupun ianya penting....Agama kita lebih penting,sebagaimana posting komen saya di dalam bab hudud sebelum ini,MELAYU KUAT JIKA BERPEGANG KEPADA ISLAM MELAYU LEMAH JIKA MENINGGALKAN ATAU KURANG YAKIN DENGAN ISLAM.

Yahudi hanya boleh dikalahkan oleh kerajaan serta organisasi yang berpegang teguh kepada AL Quran dan Hadis Rasul SAW.Inilah ajaran Islam sebenar.OPEC atau OIC perlu suntikan Keimanan dan Ketakwaan yang tinggi kepada Allah,lahirnya Salahuddin Al ayubi membebaskan Baitul Maqdis dahulu dari bangsa Kurdis..bukannya Arab jadi Insaflah kita semua,peranan bangsa memang penting tetapi mesti bertulang belakangkan ISLAM HAKIKI.


Jangan campur adukkan dengan maslah tanah atau sebagainya.Setiap kaum atau bangsa di dalam Islam mendapat keadilan yang sewajarnya.Semoga Panglima jelas tentang itu,apakah kebencian panglima bercampur aduk dengan masalah parti di negara kita? Lain kali Panglima tenang sewaktu menulis,muhasabah dirilah KITA SEMUA.Kenapa memfokuskan tanah Melayu tergadai sahaja,bagaimana dengan Islam tergadai di malaysia,bagaimana dengan keimanan dan ketakwaan kita tergadai kepada Allah SWT,bilamana bercakap tentang prinsip keadilan dan tanah sebenarnya orang melayu sendiri tidak peka terhadap tanah mereka sendiri,baik Parti A , atau Parti B yang mendakwa mewakili melayu...Melayu sudah pun menggadaikan tanah mereka sejak sekian lama.Lihat sahaja,isu Pulau Batu Putih,oleh kerana kurangnya preperation dari Kerajaan Malaysia,pulau atau tanah hak milik negara sejak zaman kesultanan Melayu Melaka sudah tergadai,oleh kerana itu Panglima isu tanah ini tak usah diperbesarkan nanti membuka pekung di dada sendiri tak kira lah Parti apa pun.Jadi jika inginkan kehancuran Zionis kukuhkan keimanan kita dahaulu,ubah peraturan atau law by western,cara hidup,serta organisasi mesti Berteraskan Al Quran dan HAdis bukan bangsa semata-mata,ini kerana masyakat Cina dan India juga mempunyai hak mereka yang diiktiraf oleh Allah,berlaku adillah kepada semua pihak,isu tanah ini sudah terlalu lama,sudah banyak tanah melayu tergadai sejak sekian lamanya kenapa mesti ditimbulkan lagi....Insaflah kita semua.Salam mohon berundur

Panglima Perang Cyber berkata...

terima kasih komen saudara tu..

sekarang saya sibuk sikit dan tidak tenang...

nanti saya akan jawab dengan tenang.

kan suruh tenang dulu ?

Sekarang sibuk dengan urusan dunia..

Salam...

Harap kawan kawan saya seperjuangan ada banyak masa dan TENANG menjawab soalan dan kekeliruan saudara.

Terima kasih sudi singgah sini.

Tanpa Nama berkata...

Salam,saya perbetulkan semula pendapat panglima,saya tidak keliru...urusan dunia membawa ke akhirat saudara,jadi silakanlah sibuk dengan urusan dunia...janganlah nak memerli pula,jelaskanlah dengan lancar bila tenang ini pendapat saya ...Satu lagi panglima jangan labelkan komentar dengan istilah keliru,kekeliruan ini jika hendak dihuraikan akan mengambil masa yang panjang.Insyallah saya bukan keliru...tiada sesiapa keliru...sebenarnya,sdr yakin sesungguhnya pendapat sdr betul,tepat,serta bijaksana,komentar yang lain juga begitukan,kan saudara sendiri menjelaskan semua komentar bertanggungjawab dengan komen masing-masing.Jadi para komentar yang menggunakan bahasa kasar sebenarnya juga keliru,bezakanlah saudara.....lihat sahaja komentar tentang hukum hudud,posting Panglima sebelum ini,ramai yang keliru dan tidak tenang sewaktu menjawab komentar masing-masing,ini tidak berbicara hukum Allah seperti Abg mie terjah sebenarnya tidak tenang serta penuh kebencian,begitu juga dengan penyokong pakatan rakyat juga komen yang tidak tenang serta penuh kebencian....

Jadi panglima,jika sdr merasakan blog anda penting untuk Islam dan negara serta bangsa,berdoalah dahulu kepada Allah sebelum menulis...

Lakukan solat hajat meminta pertolongan dari Allah supaya anda tulisan anda diredai oleh Allah,Insyaallah penulisan serta ide anda akan lebih lancar serta berilmiah,hujah yang berilmiah serta tepat.Imam Al bukhari sewaktu merawikan Hadis dulu turut melakukan solat hajat serta bermunajad kepada Allah agar penulisannya tepat...Begitu juga dengan komentor dari penyokong pakatan rakyat...komenlah dengan baik serta berilmiah semoga membuka hati semua pihak,janganlah biarkan Panglima kita ini tidak tenang serta beremosi....take time Panglima,Allah always be with u...

Tanpa Nama berkata...

kepada sayang Islam dan Melayu...
sungguh bagus dan hebat skali komen anda...
tapi boleh x tengok btul2 resolusi dari BPN btul2 berkaitan isu Palestin...
xde wujud perkataan memperjuangkan bangsa dan sebagainya...
xde pon sebut parti A atau B...
kalau ada pon cuma gesaan pemimpin pembangkang supaya bersama2 dengan kerajaan dalam menyatakan pendirian terhadap isu Palestin. Itu saja.
Tolonglah faham, bahawa ini adalah mengenai isu Palestin, kenapa hendak dikatkan juga dengan perjuangan bangsa. Kenapa ramai yang tidak faham mengenai resolusi no 10. Resolusi berkenaan membawa maksud supaya kita mengambil peringatan dan iktibar dari kejadian yang berlaku di Palestin di mana rakyatnya dirampas tanah oleh Yahudi dengan sewenang2 dengan paksaan. dengan kata lain adakah salah jika kita memperingatkan semua rakyat Malaysia supaya mensyukuri nikmat yang ada di Malaysia dan juga supaya kita menjaga sebaik2nya nikmat yang kita ada. dalam kes ini, nikmat yang kita ada adalah TANAH. Adakah salah seseorang itu jika cuba mempertahankan hak sendiri iaitu tanah yang dimilikinya. Kepada Anon yang mengomen sebelumnya, tolong jangan kaitkan resolusi ini dengan politik di Malaysia. resolusi ini cuma mahukan kita semua bersatu, bukan nak hentam mana2 pihak. Tolong faham, isu ini tiada kaitan dengan PRK kuala terengganu. jangan campur adukkan.
kepada sayang islam dan melayu, sesungguhnya dalam isu Palestin ini sudah ramai ulama yang menasihatkan supaya kita umat Islam membantu atau menyumbang mengikut kemampuan. oleh itu, sebarang usaha hendaklah dilakukan selagi mampu. sebagai rakyat biasa, adalah tidak logik sekiranya kita diminta pergi berjuang di Palestin. oleh itu banyak cara lagi yang boleh dilakukan. saya tidak mengatakan bahawa cara yang dicadangkan saudara tidak betul, cuma kurang setuju dengan pendapat saudara bahawa usaha2 yang dilakukan seperti menyebarkan resolusi2 berkaitan, memboikot2 barangan ini, segala pendirian dan pandangan sebagai satu usaha yang GAGAL dalam menangani isu Palestin. INGAT, SETIAP USAHA YANG DILAKUKAN KITA WALAU SEBESAR ZARAH SEKALIPUN AKAN DINILAI OLEH ALLAH. oleh itu saya melihat resolusi ini sebagai satu usaha. samada usaha ini, mendatangkan kejayaan atau tidak, biarlah terserah kepada ALLAH. Dia Maha Berkuasa, yang penting di sini adakah kita sudah berusaha selagi termampu..janganlah kita pula memperlekehkan usaha yang dibuat oleh sesiapa pun.kita sepatutnya memberi cadangan penambah/baikkan untuk usaha2 seperti ini, janganlah menghentam sampai mengatakan bahawa usaha ini sia2, tidak sampai ke mana pon. INGAT, KESEDARAN ITU PENTING.
ISLAM ITU ADALAH AGAMA YANG SEDERHANA. MALAH SEGALA AMALANNYA DIKERJAKAN MENGIKUT KEMAMPUAN SESEORANG. JANGANLAH KITA MERINGAN-RINGANKAN SESUATU AMALAN/IBADAH DAN JANGAN PULA KITA MEMBERAT-BERATKAN SEHINGGA MENJADI BEBAN...
Sekian,

Tanpa Nama berkata...

Ambil iktibar dari ISU PALESTIN kerana setiap yang berlaku ada Hikmah yang perlu diselidiki dan diterjemahkan. Alang kepalang, layari www.tukartiub.blogspot.com, huraian yang menarik berkenaan Israel, Yahudi dan Zionis. Selamat membaca.

Generasi Pejuang Bangsa berkata...

saya menyokong resolusi BPN ini ..teruskan berjuang semua blogger BPN !!!

Cari Blog Ini

Translate