Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

08 Disember 2013

Astro Awani Sahkan Mat Sabu Sudah 'lari' Ke Luar Negara Selepas @Zahid_Hamidi Dedah Beliau Pengikut Syiah Semalam ???



Bila Menteri dalam Negeri merangkap Naib Presiden Umno mendedahkan pemimpin PAS dipercayai Mat Sabu sebagai pengikut Syiah maka Astro Awani telah mengeluarkan berita bahawa Mat Sabu sedang meninggalkan Malaysia.

Berita :


Mat Sabu was contacted after he visited flood victims in Kuantan. He was on his way to the KLIA airport to leave the country.

Zahid’s remark was the first time this allegation against Mat Sabu has been made public, although the rumour has been circulating among PAS and UMNO members as well as political observers for some time.



JIka ramai masih meragui adakah benar Mat Sabu Syiah atau tidak sila rujuk di bawah ini :



Jika memuji dan memuja Imam Khomeini adakah ia biasa-biasa atau kebetulan semata-mata ????



Bukan sekali tetapi banyak kali perkataan Imam Khomeini yang jelas melaknat Sahabat Nabi disebut oleh Mat Sabu namun tidak ramai yang menyedari.

Baca tulisan blog Ustaz

Ramai berpendapat kumpulan Syiah yang mengkafirkan para sahabat ialah kelompok Syiah di zaman dahulu, sedangkan Syiah yang berpangkalan di Iran sekarang adalah Syiah yang sangat menghormati para sahabat Nabi saw. 

Dakwaan ini adalah tidak benar, kerana Syiah yang ada di Iran sekarang (Syiah Imamiyah) sehingga hari ini masih tetap mengkafir dan melaknat para sahabat Nabi saw termasuk isteri-isteri baginda.

Ini dapat dibuktikan melalui karya tokoh-tokoh utama mereka antaranya Ayatollah Ruhullah Khomeini, pengasas revolusi Iran. Dalam kitabnya Kasyful Asrar beliau menulis, 

“ Abu Bakar dan Umar telah banyak meyalahi hukum-hukum Allah yang terang. Mereka berdua telah banyak mempermain-mainkan hukum hakam Tuhan, mereka menghalalkan dan mengharamkannya mengikut sesuka hati sendiri. Mereka berdua telah melakukan kezaliman ke atas Saidatina Fatimah dan anak-cucunya”. (Imam Khomeini : Kasyful Asrar, 110)

“Perbuatan-perbuatan yang dilakukan oleh Umar bin Al-Khattab itu adalah bersumberkan kekafiran dan kesesatan yang bertentangan dengan ayat-ayat Allah yang termaktub di dalam Al-Quranul Karim”. (Imam Khomeini : Kasyful Asrar : 116) 


sumber : http://usthjhishamuddinmansor.blogspot.com/2011/05/kenapa-syiah-begitu-keras-mengkafirkan.html


Ahli-ahli PAS menghantar anak mereka ke Iran sejak tahun 70-an lagi dan ia didedahkan oleh bekas pemimpin PAS sendiri. Rujuk



PAS sendiri tidak menolak SYiah apabila sedia menerima ahli SYIAH untuk membantu parti tersebut


Ini juga ditegaskan oleh Presiden PAS Haji Hadi Awang dan kerana itu barangkali PAS menerima Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden PAS dengan senang hati



Khawarij iaitu Wahabi atau nama glamernya Salafi juga diterima masuk PAS. Soalnya adakah akan dapat kemenangan jika bercampur akidah yang betul atau salah ???


Dengan nada berbelit juga tindakan PAS sedia terima ahli Syiah bermakna mereka sedia terima puak melaknat Sahabat Nabi dan isteri Nabi menjadi penyokong mereka adalah tidak PATUT sama sekali.

PKR juga bersuara nada yang sama. Sila rujuk video Khalid Jaafar yang merupakan tenaga pemikir Anwar Ibrahim di video ini :




Mat Sabu sendiri sebenarnya tidak menyertai PAS atas dasar mahu tegakkan Islam tetapi lebih kepada soal demokrasi. Lihat kenyataan beliau di bawah :






Kesimpulannya : adakah layak Imam Khomeini yang bukan sahaja disokong Mat Sabu termasuk juga Hanipa Maidin ( bukti klik sini http://anakbukitgantang.blogspot.com/2013/07/hina-islam-bila-pemimpin-pas-tak-ikut.html ) untuk dijadikan idola kepada masyakarat ? 


Dalam masa itu jangan sesiapa terlupa Husam Musa pernah didakwa pro Syiah oleh blogger Kelantan dalam video di bawah :



Lihat gambar 

Adakah boleh menyokong pihak melaknat sahabat dan isteri Nabi Muhammad saw sedangkan mereka mengaku pejuang Islam ?

Benarlah akhir zaman ulama jahat digelar oleh Nabi Muhammad saw sebagai Dajjal sebelum Dajjal !!!


Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate