Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

02 April 2014

Artikel Menarik Blog JENTAYUABAKA: #MH370 KUASA KEJAHATAN DI SEBALIK PESAWAT

Pertembungan politik di dalam dunia hari ini bukan lagi di antara Blok Barat vs Blok Komunis. Semasa era Perang Dingin juga, dunia menyaksikan pembaratan ke atas seluruh dunia yang diketuai oleh Amerika, sebaliknya Russia (ketika itu Soviet Union) mewakili negara-negara miskin. 

Apabila runtuhnya Tembok Berlin (1989), tandanya pertembungan tamadun dunia bukan lagi berasas kepada Blok Barat vs Blok Timur, ianya merebak kepada pertembungan ekonomi, budaya, politik dan paling penting pertembungan agama.

Negara kita adalah negara Islam fundamental sebagaimana diisytiharkan oleh Tun Dr. Mahathir pada tahun 2002. Ketika itu, puak Yahudi dan negara Israel menghentam Tun Dr. Mahathir kerana dikatakan anti Semetik anti Israel anti Yahudi. Tun Dr. Mahathir tidak akan berkata, "I support all efforts to protect the security of the state of Israel", kerana Malaysia bukan berhutang apa-apa dengan Israel.

Henry Kesingger bekas Setiausaha Negara Amerika sendiri berkata dunia masa hadapan akan menyaksikan kemunculan kuasa-kuasa baharu di seperti kuasa Islam, China, Jepun, Barat, Ortodoks dan mungkin juga India. Henry Kesingger atau pun Profesor Samuel P. Huntington tidak menyebut Israel dan Yahudi? Kenapa?

Baca seterusnya :

http://www.al-azharrisiddiq.com/2014/04/mh370-kuasa-kejahatan-di-sebalik-pesawat.html?m=1


Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate