Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

20 Jun 2014

Mrs Universe 2014 di Malaysia Awal Ramadhan Tidak Hormat Kedudukan Islam dalam Perlembagaan - Sinar Harian


Petaling Jaya: Pertandingan akhir ratu cantik dunia Mrs Universe 2014 berlangsung buat julung kalinya di Malaysia serta Asia pada 29 Ogos ini.
Sebanyak 40 hingga 45 negara mengambil bahagian dalam pertandingan anjuran SOGO (KL) Department Store Sdn Bhd yang berlangsung di Sunway Resort Hotel & Spa, di sini. 
Pengarah Urusan Sogo, Datuk Andrew T K Lim berkata, semua peserta bertanding selama lapan hari dengan mengadakan sesi fotografi di lokasi di sekitar negara ini.
“Ini juga bersesuaian untuk mempromosikan Malaysia sempena Tahun Melawat Malaysia 2014,” katanya kepada sidang media, di sini, semalam. 

Turut hadir, Mrs Universe 2013, Carol Lee, Presiden ERM World Marketing Pte Ltd, Alex Liu dan Pengarah Kumpulan Pemasaran Sunway Resort Hotel & Spa, Farizal Jaafar.



Panglima : sepatutnya penganjur mengambil kira ketibaan Ramadhan yang mungkin bermula 28 Jun 2014 dan tidak menganjurkannya ketika umat Islam menyambut bulan suci ini. Pihak penganjur perlu sensitif dan menghormati kedudukan Islam di Malaysia. 
Jangan membuat perkara yang boleh menimbulkan kemarahan umat Islam. Walau dengan alasan untuk membantu promosi Tahun Melawat Malaysia. Kalau kena boikot nanti SOGO juga yang susah. 

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate