Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

09 Julai 2014

BRAZIL VS JERMAN - 1:7 - Goals & Highlight - World Cup 2014






BELO HORIZONTE, Brazil 9 Julai - Jerman melangkah ke perlawanan akhir Piala Dunia buat kali kelapan selepas membelasah Brazil 7-1 pada separuh akhir yang amat mengejutkan seluruh peminat bola sepak dunia, sebentar tadi.

Selepas mendahului 5-0 pada babak pertama, juara 1954, 1974 dan 1990 itu menambah dua lagi gol pada separuh masa kedua untuk mendahului 7-0, sebelum Oscar mengubat sedikit keaiban tuan rumah dengan gol saguhati pada minit terakhir.

Toni Kroos dan Andre Schuerrle masing-masing meledak dua gol, manakala tiga lagi jaringan Jerman diperoleh menerusi Thomas Mueller, Miroslav Klose dan Sami Khedira.

Jerman, yang mencari kejuaraan Piala Dunia pertama sejak 1990 kini akan menentang pemenang di antara Argentina atau Belanda, yang bakal berentap pada satu lagi separuh akhir, esok.

Brazil, yang turun dengan reputasi besar selaku juara lima kali terpaksa menanggung aib kalah besar di depan penyokong sendiri dan hanya menunggu lawan untuk ditentang bagi penentuan tempat ketiga. - AGENSI



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140709/sl_07/Jerman-masuk-final-belasah-Brazil-7-1#ixzz36wT1dNkj
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate