Pengikut Blog Panglima

03 Oktober 2014

Kenaikan Harga Minyak : Dilema @NajibRazak

KOMEN SAHABAT AKU - ADA BENAR NYA....Susah juga jadi pemerintah ni ..kalau naik sekarang orang islam marah..kalau naik lagi 2 minggu orang hindu marah sebab depavali..kalau naik december orang kristian marah sebab cristmas..kalau naik bulan febuari tahun depan orang cina plak marah sebab kong xi fat chai..kalau naik april tahun depan nanti orang kadazan plak marah..

naik bulan jun tahun depan nanti orang indon kat malaysia plak marah sebab indon nak sambut merdeka..kalau naik bulan july tahun depan orang iban plak marah..naik bulan ogos tahun depan orang islam nak puasa plak..naik bulan september plak orang islam marah sebab raya puasa..naik bulan november depan dah raya haji balik..

ehh ehh dah setahun pusingan ya..kalau naik setahun sebelum pilihanraya umum memang kalah bn sebab rakyat bengang..kalau tahun pertama menang pilihanraya tak boleh naik nanti rakyat marah sebab rakyat baru sokong bn menang dlm pru..tahun ke 2 dan ke 3 lepas pilihanraya tak boleh sebab dalam setahun tu penuh dengan perayaan nanti pelbagai kaum ni marah..tahun ke 4 lepas pilihanraya tak boleh sebab dah dekat sangat dgn pilihanraya akan datang..nanti rakyat protes..tahun ke 5 lagi la tak boleh sebab confirm pilihanraya..dah tentu rakyat meletup..

adui susah ni..masa bila boleh naikkan petrol ni..nampak gaya petrol memang tak boleh dinaikkan..

rupa2nya senang lagi jadi pembangkang kat malaysia ni dari jadi pemerintah ya..sebab kerja pembangkang ni senang..cuma membangkang je..lain tak payah fikir....


Panglima : kita doa keputusan kerajaan adalah tepat bawa manfaat kepada rakyat.

Jika ada penasihat khianat harap Allah ganti dengan lebih beramanah dan baik akhlak.


Sent from my iPhone
Catat Ulasan