Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

29 Disember 2014

ATM nafi arah penduduk tinggalkan Pekan



KUANTAN: Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menafikan mengeluarkan arahan menerusi aplikasi Whatsapp supaya penduduk di Pekan keluar dari daerah itu berikutan limpahan air yang naik mendadak dan akan menyebabkan banjir buruk dalam tempoh 24 jam.
Menurut kenyataan media Sel Perhubungan Raya Tentera Darat sebentar tadi, ATM tidak pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian dan menjelaskan semua agensi terbabit terutama ATM sentiasa menggerakkan anggota serta asetnya ke lokasi terjejas akibat bencana banjir.
"Semua pihak dinasihatkan tidak menyebarkan kenyataan palsu itu yang boleh menimbulkan suasana gusar dan panik terutama penduduk di lokasi terbabit," menurut kenyataan itu.
Penafian itu dikeluarkan susulan penyebaran mesej palsu berikut:

"ATM keluarkan arahan untuk untuk warga Pekan agar keluar dari daerah Pekan. Limpahan air hulu melalui Temerloh sdg menuju ke Pekan...latest pics fm agusta at pekan...this morning by PMTD, GOC dan P5 4 Bgd Mek. Estimate time Pekan akan dilanda banjir besar dalam tempoh 24 jam lagi...dijgka Pekan akn dipenuhi air dan banjir yang amat buruk dlm 24 jam lg...sape2 yang ada saudara-mara, sahabat di Pekan mohon infokan kepada mereka agar keluar dari sana."

http://www.bharian.com.my/node/25861 

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate