Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

24 Mei 2018

Bubar beberapa agensi hukuman kepada rakyat - UMNO | Astro Awani

Bubar beberapa agensi hukuman kepada rakyat - UMNO | Astro Awani
Komen Panglima :

Rakyat yang memilih dan rakyat juga menerima kesan pilihan mereka hari ini... 

Semoga mereka akan nampak antara BN dan PH yang mana satu intan atau kaca di dalam membela nasib mereka.

Suarakan rasa hati anda di media sosial agar rakan kita juga akan mengetahui apa sebenar yang terjadi .

Bubar beberapa agensi 'hukuman' kepada rakyat - UMNO

Bubar beberapa agensi 'hukuman' kepada rakyat - UMNO
UMNO berkata, SPAD ditubuhkan khas bagi memantau sistem pengangkutan awam darat dan tidak timbul sebarang pertindihan dengan fungsi JPJ. - Gambar hiasan
KUALA LUMPUR: UMNO menyifatkan keputusan kerajaan Pakatan Harapan (PH) membubarkan beberapa agensi lebih berupa satu bentuk 'hukuman' kepada rakyat.

UMNO melalui kenyataan daripada Unit Komunikasi Strategik Ibu Pejabatnya berkata dakwaan kononnya agensi terbabit digunakan sebagai alat politik adalah tidak benar sama sekali kerana ia adalah agensi pemudah urus kerajaan bagi memastikan pentadbiran setiap ceruk negara dipantau.

"Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) misalnya ditubuhkan khas bagi memantau sistem pengangkutan awam darat dan tidak timbul sebarang pertindihan dengan fungsi Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)," kata kenyataan itu. Katanya, mungkin ada kebenaran bahawa kerajaan dapat menjimatkan kira-kira RM500 juta setahun dengan pemberhentian semua petugas agensi terbabit tetapi pada waktu yang sama merancang pembubaran tol yang menurut Moody's akan membabitkan pampasan yang terlalu tinggi.

"Kita kesal kerana di saat pekerja di agensi-agensi terbabit akan menyambut Aidilfitri, mereka 'dihadiahkan' dengan keputusan yang sama sekali menutup periuk nasi mereka.

"Kami merasakan adalah wajar pekerja terbabit diserapkan ke jabatan dan agensi lain kerajaan, dan tidak sekadar membiarkan mereka hilang sumber pendapatan dalam sekelip mata," katanya.

Semalam Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mempengerusikan mesyuarat kabinet pertama kerajaan baharu mengumumkan beberapa agensi dibubarkan iaitu SPAD, Majlis Profesor Negara (MPN), Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKP).

-- BERNAMA


Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate