Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

17 Februari 2009

Catatan Pagi : Akhirnya Gambar Elizabeth Wong sudah ditemui - Malaysiakini

MSO Tinta Merah

“Pada 6 Februari lepas saya sudah mendengar cerita mengenai Elizabeth ini dari seorang bekas seorang wartawan akhbar berbahasa Inggeris. Apa yang saya dengar hari itu bukan setakat itu saja, tetapi lebih dari itu itu. Dia disebut mempunyai skandal! Bila saya ajukan kepada seorang rakan media lain mengenai Elizabeth itu, kata kaswan itu ia tidak ada masalah, sebab kehidupan begitu sudah biasa bagi Elizabeth! Saya tidak faham kenapa teman media itu berkata begitu dan apakah juga maksud kata-katanya itu.”


Penarik Beca:

 “Saya dah dengar macam-macam cerita tentang Elizabeth Wong. Tak payahlah cakap apa-apa. Tinggal lagi, saya dah lama rimas. Saya bersimpati apabila cerita kehidupan peribadinya sudah lama dijaja orang. Saya lebih bersimpati apabila gambar bogelnya disebarkan pula. Tetapi, Eli tak boleh menyalahkan orang lain. Bak kata orang, berani buat, berani tanggung.”

( petikan dari blog Jedyoong )



( tambahan tulisan MSO di atas  : Dalam soal ini bukan soal kerusi atau kedudukan tetapi yang lebih penting ialah menjaga intergriti PKR dan juga kerajaan Pakatan Rakyat. Pengakuan Elizabeth dia adalah mangsa politik tidak boleh dijadikan alasan untuk melepaskan begitu saja isu ini. Seorang wakil rakyat harus menjaga keperibadian dan intergriti dirinya. Kalau dia sudah tercemar maka elok berundur dan kosongkan kerusi. Bukan saja Elizabeth tetapi mana-mana Adun lain juga. )



Ada rasa sedih, Elizabeth Wong dibabitkan dalam skandal gambar bogel. Katanya dia seorang ahli DUN yang dihormati, aktivis yang giat, dan Exco sebuah negeri yang paling termaju.

Pasti ada marah kenapa sesuatu yang peribadi di dedahkan dan membawa aib. Kenapa masa bekas-bekas MB, Timbalan Speaker Dewan Rakyat, bekas Menteri, dan lain-lain, mereka tak kata bersimpati la?

( petikan dari blog Antics of Husin Lempoyang )




Dan sekarang Elizabeth Wong pula kat Selangor dan dia pun Exco dari PKR juga. Yang best masa kecoh kes Chua Soi Lek dulu, dia bukan main lagi duk menghentam. Tulah, kan dah terkena batang hidung sendiri. Kata dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih!

( petikan dari blog mesintaipburuk )





Pendapat Panglima :


Selepas berusaha mencari gambar tersebut akhirnya Che Moq berjaya menemuinya. Memandangkan ramai berminat nak tengok saya letak di sini satu pic yang tidak 'memberahikan' dan harap harapnya ia tidak menjejaskan iman.



Cuma, saya tercari cari adakah Karpal, RPK dan terbaru Elizabeth Wong team penyelamat Anwar yang sudah diasak bertubi tubi dan sudah begitu teruk jatuh maruahnya selepas gagal menunjukkan taat setia tidak berbelah bagi kepada titah Raja Melayu kita  ?  



Adakah skrip sudah disusun dan Anwar sebagai penerbit sedang mundar mandir risau PRK di dua bukit tidak lama lagi akan 'menimbusnya' ?????



Semua sudah tahu taktik memburukkan BN oleh Anwar dengan seribu satu macam hikayat lagenda dan ia diulang semula menerusi isu gambar ini demi menarik simpati rakyat yang mudah kesian dan simpati.



Barangkali selepas ini ada lagi yang sanggup 'berbogel' untuk selamatkan Anwar ? Wallahu A'lam..

.

Cuma dalam masa yang sama adakah kita akan jatuh lubang yang sama untuk 'kali kedua' ?????



Gambar tersebut ada di bawah yang disalin dari blog ni


[ELI4.jpg]


Analisis lain ? sila tinggalkan di ruang komen bawah ini...


lagi menarik blog Anwar siar tajuk entri terbarunya :  Eli, jangan letak jawatan!

dan juga khabar bahawa Eli akan letak jawatan sudah ada di blog taiping mali ini



9 ulasan:

Tai berkata...

Pengajarannya, lain kali, jangan dok kutuk orang terlampau.

Jeepers Creepers berkata...

Kesian dia..jadi mangsa percaturan politik Anwar a/l Ibrahim

Awanama berkata...

APAHAL TIDUR PAKAI SPEK? BERLAKON TIDO KA???

Panglima Perang Cyber berkata...

Barangkali posing untuk iklan kot..

cuma majalah Playboy rasanya tak ada lagi di Malaysia..

takut dia dapat offer mana tahu..

cuma...adakah ini langkah sangat terdesak PR untuk terus kekal berkuasa ?

Bayangkang nak imbang titah dukacita Agung dengan titah Sultan Selangor yang menempelak PR hingga terpaksa edar gambar mcm ni?

tak mustahil kan...

amieiezam berkata...

saya rabun...dan kadang2 saya tertidur dengan memakai spek.... kerana saya perlukan spek!!! barulah nampak bro pang5!!!

udah 3 bukit nak didaki nih....

irsh berkata...

Barang Sulit sendiri tak boleh nak jaga, macam mana nak jaga Fail Sulit Kerajaan?

Moshe berkata...

Bila sudah cinta, terlanjurlah segala jiwa raga, bukankah cinta itu buta ?

I love u Eli..I support u !!!

U jadi mangsa lelaki yg tAK BERGUNA.

Ramlen Salleh berkata...

Mungkin dia penat ni.. pasal banyak fikir..

Awanama berkata...

BIARLA DIA...DIA PENAT SANGAT TU..LEPAS KENA BELASAH...KAW-KAW...SAMPAI TAK LARAT NAK BUKA SPEK...

Cari Blog Ini

Translate