Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

21 Jun 2008

YONG ( SAPP ) DISIASAT SEJURUS MENGUMUMKAN MENENTANG PERDANA MENTERI





Pada hari Yong mengumumkan akan membuat usul tidak percaya kepada PM, di Mahkamah juga ketika itu keterangan dari Datuk Wasli Mohd Said telah 'menelanjangkan' kisah s alah laku beliau di Mahkamah. Bagaikan kebetulan. Namun ia bukan dibetulkan selepas 12 belas tahun ia berlaku. Cuma takdir Tuhan yang menentukannya.

Anda fikir ia kerja dan rancangan kerajaan ?

Tidak... Cuma pengkhianatan itu akan dibalas dengan balasan yang sama dengannya. Menangguk air keruh di saat saat BN diuji setiakawan mereka adalah satu tindakan tidak beretika dari SAPP.

Jelas Yong pernah bertemu Anwar. Dan Anwar juga mengakui menemui Yong. Si Anwar ni memang 'gilakan kuasa' betul. Tidak puas jika tidak mendapat kerusi diidamkannya meskipun Pakatan Rakyat belum lagi melantik siapa yang akan menjadi PM jika mereka menguasai kerajaan.

Si bangsat pengkhianat Melayu itu jelas ingin mencapai cita citanya walaupun tahu ia akan memberi kesan kepada Perlembagaan Negara kita jika majoriti dikuasai oleh mereka yang berfahaman Melayu bukan punya negara kita..

Ini satu gerakan mengikis keistimewaan rakyat hinggakan kita bimbang suasana tidak terkawal akan tercetus apabila Pakatan Rakyat melaksanakan tindakan mengundang kemarahan orang Melayu hingga tragedi 13 Mei 1969 mungkin berulang kembali...

Kisah BABI 100 juta baru sahaja selesai dan jelas Khalid Ibrahim menyesal kerana meluluskannya meskipun perasaan tersebut masih diragukan keasliannya samada demi menjaga hati Melayu Islam ke atau sekadar tindakan hipokrit untuk mengekalkan kuasa.

Yong tidak sedar kenyataan tersebut baru diucapkan di mahkamah. Maka kenyataan tersebut telah direkodkan dan boleh dijadikan sandaran kepada pendakwaan Yong nanti. Bukan satu kaedah membalas dendam atau membongkar kisah lama yang tidak ada kaitan dengan salah laku beliau.

Baik Yong didakwa sebelum beliau juga akan mencemar Pakatan Rakyat yang tentu inginkan 'keadilan, ketelusan' dalam pemerintahan mereka meskipun sekarang pun sudah ada desas desus membabitkan MB Selangor dengan rakan rapatnya tentang dakwaan nepotisme..

KLIK SINI UNTUK BACA ARTIKEL TERSEBUT

1 ulasan:

Skullsplitter berkata...

Ini bermakna setiap kata yang diwar-warkan sebelum ini bahawa RM 100 juta diperuntukkan untuk menarik beberapa orang pemimpin dari BN melompat ke Pakatan semakin ada benarnya? Ini sememangnya ditunggu-tunggu oleh makhluk seperti yong ini! Tamak!

Cari Blog Ini

Translate